Författare Ämne: SM GULD  (läst 5472 gånger)

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
SM GULD
« skrivet: oktober 18, 2005, 05:52:13 »
JAAAAAAAAAAAAAAAAA.
Finner inte ord.
Kom precis innanför dörren.
Va i götet på matchen och sen på krogen. Ganska full nu...
Vem trodde det i våras.

Återkommer när jag fattat det.

Tack bajen för hjälpen. (Även om vi klarat det på egen hand)

Så jä**a underbart.

Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
Re:SM GULD
« Svar #1 skrivet: oktober 18, 2005, 10:36:25 »
Eftersom jag höll på blå-vitt i sammandraget så säger jag bara *HMPF*

Nu är det bara hålla tummarna för att Gif klarar sig kvar utan kval.
Blåvitt måste vinna mot landskrona på söndag samtidigt som Gif vinner mot asyriska *håller tummarna*
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

Gobajen

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 514
    • Visa profil
Re:SM GULD
« Svar #2 skrivet: oktober 18, 2005, 19:55:29 »
Tja vad säger man grattis eller något  ::) men ni var det bästa laget detta år,det ska jag ej sticka under stolen med!
Skönt iaf. att det hamna i Sthlm(dock inte till AIK) :P
360 goes beyond :-)

Nemesis

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
Re:SM GULD
« Svar #3 skrivet: oktober 20, 2005, 16:33:10 »
Fotbollstokar  ::)
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:SM GULD
« Svar #4 skrivet: oktober 20, 2005, 23:10:07 »
Om man är tokig eller ej tänker jag inte svara på...
Men den senaste månaden så har man vart i götet 3ggr och kollat på fotboll (IFK,Häcken och Örgryte mot DIF) Första matchen va mycket trevlig, andra machen den sämsta i år, tredje matchen den skönaste efter att slutsignalen gått på 2 år. Så på det stora hela mycket bra.

Sen så har man inte missat en enda hemmamatch i år och vart på några andra borta bla. Malmö, Trelleborg, Sundsvall.

Så i sin helhet så tycker jag att man vart laget troget i år också.
Nackdelen med att ha två dyra hobbys (Bilen och DIF) är att pengarna aldrig räcker till allt man vill göra... (Bilen blir lidande ibland och man missar en massa bortamatcher).

Fast 2 hobbys är dubbelt så roligt ;D

Nemesis

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
Re:SM GULD
« Svar #5 skrivet: oktober 21, 2005, 21:49:18 »
Skulle kanska haft med en ->  ;) också i min förra post, det var inte så allvarligt menat  :-[
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
Re:SM GULD
« Svar #6 skrivet: oktober 23, 2005, 17:36:37 »
Och nu har Gif säkrat den allsvenska platsen till nästa sässong :)
/Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

Gobajen

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 514
    • Visa profil
Re:SM GULD
« Svar #7 skrivet: oktober 23, 2005, 18:27:50 »
Och Bajen ska ut i stora världen och lira...samt få lite kosing när man ändå är där  ;D
360 goes beyond :-)

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:SM GULD
« Svar #8 skrivet: oktober 24, 2005, 00:18:19 »
Stora världen??? Är norden stora världen?

CL är stora världen
UEFA CUPEN är världen
INTERTOTO är ett skämt
RL är en bra vinter underhållning för att dämpa abstinensen till kommande år.

8-1 i en match som inte gäller något. Det är så stort.
Eller som Jonevret sa "8 jävla 1 i sista matchen, snacka om värdiga mästare!"

Nu kan alla bajare som tycker att det va dom som "gav" oss guldet gå o gräva ner sig. Då vi vann sista så hade det inte spelat någon roll hur det gick i den matchen.

Sen vill jag bara påpeka våran underbara målskilnad +34 helt sjukt mycke. Närmaste i Allsvenskan kom på +16.


Gobajen

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 514
    • Visa profil
Re:SM GULD
« Svar #9 skrivet: oktober 24, 2005, 19:24:13 »
Ja vad tusan allt utanför sveriges gränser e värden för oss just nu  ;D
Vad det gäller 8-1....vad säger man hockey siffror fattar inte hur dom kunde klappa ihop så mycket så att det blir dom siffrorna....men jag säger det igen ni var det bästa laget i år,men snart drar det igång igen 2006 ska det bli andra bullar i ugnen!!! Ps.var och kollade en Djurgården hockey match....öj det var inte skoj spelade mot Leksand som jag har ett hjärta för,såg ut som en Bj match inte konstigt att dom 2 lagen ligger där dom är  >:(
360 goes beyond :-)

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:SM GULD
« Svar #10 skrivet: oktober 24, 2005, 19:55:04 »
Ne hockeyn är inte alls rolig i Stockholm...
Va mycket på hockey för ett antal år sen (hade sessångskort några år). Men dom förstörde så mycket för oss i klacken bara för att dra dit slipsisar som kunde betala mer. Men nu när det går dåligt så finns det ingen trogen publik kvar och då blir det inga intäckter. Och utan publik så vill inte sponsorerna ge mycket pengar häller. Och utan pengar så kan man inte betala bra spelare. Och utan bra spelare går det sämmre och ännu mindre slipsnissar kommer dit. Moment 22.

Nu till i år så har dom byggt en ståplatsläcktare för klacken i förhoppning att det skulle komma folk men allt händer inte bara över en natt. Själv är jag jävligt besviken på DIF Hockey och det ska mycket till innan jag ställer mig i klacken i globen igen. Någong match per år blir det inte mer.

Hoppas bara dom fixar till dom kraven som vi suportrar har så ska dom se att det kommer dra mer trogen publik även där. Fotbollen va inte stor i mitten av 90-talet för DIF:s del. Tror dom har mycket att lära där. Samma som fotbollen har mycket att lära av hockeyn hur dom sabbade och förlorade all publik, för fotbollen är på väg att få storhetsvansinne.

Visst att det är skit att DIF FF åker på 190.000:- i böter under SM-Guld firandet på Gamla Ullevi men hur mycket har inte vi som va inne på plan bidragit med under året??? Då kan man ta den smällen för att vi också ska få fira. Spelarnas bonusar och fester är mer pengar och dom är inte äns 1/100 av oss suportrar. Finns inte vi där varje match, i vått och torrt, så blir det som det blev i hockeyn och det vill ingen av oss (DIF eller suportrar).

Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
Re:SM GULD
« Svar #11 skrivet: oktober 24, 2005, 20:31:17 »
Visst att det är skit att DIF FF åker på 190.000:- i böter under SM-Guld firandet på Gamla Ullevi men hur mycket har inte vi som va inne på plan bidragit med under året??? Då kan man ta den smällen för att vi också ska få fira. Spelarnas bonusar och fester är mer pengar och dom är inte äns 1/100 av oss suportrar. Finns inte vi där varje match, i vått och torrt, så blir det som det blev i hockeyn och det vill ingen av oss (DIF eller suportrar).

Vad är det för struntsnack? Bara för att de vinner så ska ni få storma planen? Vilket dels innebär en stor säkerhetsrisk och sedan även få klippa sönder nät, ta bort bitar av mattan osv.
Jag tycker att dessa böter skulle ges till supporterföreningen.

/Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

Gobajen

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 514
    • Visa profil
Re:SM GULD
« Svar #12 skrivet: oktober 24, 2005, 20:45:57 »
Håller med T08R visst skall planen tas när man kammar hem SM-GULD,men håller med att klippa sönder nät och ta gräs osv går bort....men Fansen måste få utlopp för sina känslor och visa dom för spelarna!!!
De e ju dom som gör att dom ligger var dom ligger....inga pengar inga nya spelare samt så tycker jag att det är lite stel bent att folk inte får fira.....f-n det e ju fest eller har jag fel  ???
360 goes beyond :-)

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:SM GULD
« Svar #13 skrivet: oktober 24, 2005, 22:36:26 »
Angående förstörelse av planen, näten och stolarna så är det inte inräknat i dom böterna DIF FF fått av SvFF.
Det gör DIF FF upp med ägaren av Gamla Ullevi. Så det är en kostnad som kommer utöver dom 190.000:-
Börerna gäller stormning av plan och uppträdande av suportrar.

Sen så kan man ju undra varför just DIF FF får så mycket högre böter än AIK Solna, då dom va många ggr fler personer på plan, det brändes av pyro i folkmassorna mm. Det kostade 100.000:-

Malmö FF som tog gulg 2004 och stormade plan, förstörde nät och gräsmatta (Som DIF FF "suportrar" i år) kostade förra året 15.000:-

Hur kan det då komma sig att det blivit över 12 ggr så dyrt året efter? Hade man vetat det innan så kan jag tänka mig att dom flesta stått kvar på läcktaren. Men som i sammanhanget är inte 190.000 något att bråka om tycker jag, det är 190 personer i klackens säsongskort (dom billigaste platserna) och så många matcher har inte vart slutsålda i år så DIF FF har ändå känat på det..

Förstår inte riktigt resonemanget med att det är en säkerhetsrisk när 3-5000 glada människor vill gratta sina spelare och ledare. Risken för att någon skulle bli allvarligt skadad under stormingen är mindre än att åka bil till och från borta matchen. Att det skulle va ett hot mot dom egna spelarna/ledarna tror jag inte. Att motståndarlagets spelare eller ledare skulle vara ifara är inte häller så troligt då man inte bryr sig om dom utan är där för att träffa sina spelare/ledare. Att domarna skulle fara illa tror jag inte häller på, det spelar inte någon roll om man fått 10 straffar emot sig den matchen, vinner man SM-Guld så bryr man sig inte om sådant.

Sen att det finns idioter på matcher som bara är där för att bråka kan ju inte DIF FF eller Järnkaminerna göra så mycket åt. Man har stängt av personer som bråkat i samband med matcher. Om dom kommer in på arenan ändå (och då bryter dom mot lagen) så är det en polisiär sak. Det är bla därför man betalar skatt för att skydda allmänheten från våldsmakare, vare sig det är på fotboll eller i politiska syften dom bråkar.