Författare Ämne: Nybliven 360 ägare..!!  (läst 2429 gånger)

göteborg

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 64
    • Visa profil
Nybliven 360 ägare..!!
« skrivet: november 13, 2005, 01:40:49 »
Hejsan.. nu har jag äntligen köpt mig min 360 gls 77kw. Man kan ju inte säga att den är pigg men släpper bra nog i kurverna endå.

Har lite fråger om bilen här bara.

1.har ju dimljus på bilen men de värkar som dom inte är inkopplade när jag kollade under bilen, saknas oxå knapp inne i bilen.. får väll bara dra nya kaplar till nån strömbrytare själv då.

2.Det är ju solexförgasere på bilen så undrar hur många hk en sån klarar ungefär, tror ni att den orkar med en k-kam?

3.Vad är det för storlek på munstycket på solexen? tänkte nämligen etanolkonvertera så tänkte köpa lite större munstycken, därför jag undrar.

4. Hur jobbigt är det att ta bort elmotorerna på torkarmarna på framlyktorna? värkar som det tar sin tid.

Ja det var väll det.. Hejs :D

Brainded

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
Re:Nybliven 360 ägare..!!
« Svar #1 skrivet: november 13, 2005, 11:38:32 »
1) Jag upptäckte att jag hade färdigdraget till dimljuset(antagligen) där ett relä sitter mellan batteriet och skärmen, sen är det förhoppningsvis bara att du drar sladdarna rätt.
4) Är inte särskilt jobbigt, lossa grillen med 3skruv ovanifrån och två snäppfästen sen bör du kunna ta motorerna bakifrån.

/Anders
« Senast ändrad: november 13, 2005, 11:38:50 av Brainded »
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

göteborg

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 64
    • Visa profil
Re:Nybliven 360 ägare..!!
« Svar #2 skrivet: november 13, 2005, 23:30:22 »
hmm dom här dimljusen var jobbiga! det är ju 2 lampor i lyktan kom jag på efter ett tag, därför det fanns 2 plusutag.. vet du hur man kommer åt den starkare lampan i han? Reläet sitter det framför batteriet precis å är kopplat till jord?