Det hänger ju ihop, porta, vassare kam, extraktor+resten av avgassystemet. Möjligtvis även luftfiltret.
De påverkar ju alla flödet och då även effekten.
Största skillnad från enskild del gissar jag på att byta kam, porta och extraktor. Det är nog det som gör mest skillnad utan att gå över allt ihop men visst gör man allt så får man nog en rolig(are) motor sen.
Efläkt samt lättat svänghjul gör ju inget för effekten men ger en rappare motor och en lite snabbare acceleration. Om det blir nån mätbar skillnad på accet vet jag inte..
Det dyraste är väl beroende på val av kam portningen av toppen samt extraktorgrenröret om man inte är händig och svänger ihop ett själv men då krävs det kunskap och räkenskap för att det ska bli bra.
Vill själv ha allt ovanstående trim
