Författare Ämne: Hvordan stramme vifte-reima?  (läst 4678 gånger)

BillaBoo

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Hvordan stramme vifte-reima?
« skrivet: november 29, 2005, 15:38:47 »
hei!
er det noen som vet hvordan jeg strammer viftereima? Den piper noe vanvittig noen ganger!

BillaBoo

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
Re:Hvordan stramme vifte-reima?
« Svar #1 skrivet: november 29, 2005, 23:36:44 »
siden det er så mange svar her, så får jeg svare meg selv:

Jo nå skal du høre her BillaBoo. Du tar å løsner de 2-3 skruene som holder dynamoen og vrir den til reima blir stram. Hvis reima er blank må den byttes. Lykke til!

gronsaken

• Medlem
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: november 29, 2005, 23:41:39 »
Vilken rem är "viftereima"?

BillaBoo

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: november 30, 2005, 08:08:20 »

kan ikke ordet på svensk ;)
hvis den ikke er stram, så kan den lage en fæl pipelyd når man kjører... ..  ;D

AxL

• Gäst
« Svar #4 skrivet: november 30, 2005, 13:01:14 »
Remen til generatoren... strammet min for kort tid siden jeg å.. skrudde bare på strammeskruen jeg.. trengte ikke løsne dynamoen/generatoren... motor B200E..

hasse66

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 573
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: november 30, 2005, 13:50:38 »
  på norska heter fläktrem viftereim jag är norsk själv så undrar ni ngt norskt fråga så fråga mej jag översätter åt er om ni vill

hasse66
360 turbo forever

BillaBoo

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: november 30, 2005, 16:56:20 »
Remen til generatoren... strammet min for kort tid siden jeg å.. skrudde bare på strammeskruen jeg.. trengte ikke løsne dynamoen/generatoren... motor B200E..

hvor er strammeskruen?

hasse66

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 573
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: november 30, 2005, 20:36:11 »

hvor er strammeskruen?
 har du generatorn på venstre sidan eller höyre sidan det er en skrue omtrent mitt på platen de r generatorn har en omtrent 10-15 cm lång skrue chekk opptil skrue störrelse nr10 på siden sitter den andre med störrelse 13 lös tag dem litt  skru på nr 10 til reimen er strang nok....
jeg greier ikke skrive norske bokstaver med computern håper det greier sej nok allikevel....
360 turbo forever

BillaBoo

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: november 30, 2005, 21:34:10 »

hvor er strammeskruen?
 har du generatorn på venstre sidan eller höyre sidan det er en skrue omtrent mitt på platen de r generatorn har en omtrent 10-15 cm lång skrue chekk opptil skrue störrelse nr10 på siden sitter den andre med störrelse 13 lös tag dem litt  skru på nr 10 til reimen er strang nok....
jeg greier ikke skrive norske bokstaver med computern håper det greier sej nok allikevel....

Generatoren er på høyre side (når man sitter inne i bilen). Skal se litt nærmere på saken imorgen ;)