Författare Ämne: ful bakdel  (läst 5706 gånger)

TrACiD

• Gäst
ful bakdel
« skrivet: april 14, 2004, 00:08:09 »
Stog o titta på bakdelen på min bil förut o tänkte om man kan göra nått tufft mä den där,
(så fult nu)
http://www.home.no/tracidboy/files/bak/P1010005.JPG

Jag skulle vilja att det gick ner nån plastgrej ganska långt o sen ett hål som röret tittar ut igenom några cm  8)  
På nått vänster borde det väl gå att bygga nått sånt (frågan är ju hur snyggt det blir)
typ om man tog kartong lr nått o forma runt och sen spackala o lacka lr om man kan ta
från nån annan bil som ä lika bred o forma till på nått sätt ...
på ett lr annat vänster så borde det ju gå   :P
va tror ni?, komm med ider   :)     (lr  kanske ä bättre att lägga ner hela grejen direkt :D )

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2850
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:ful bakdel
« Svar #1 skrivet: april 14, 2004, 10:09:41 »
Det är bara att prova sig fram! Annars finns det en massa spoilers på skroten som man nästan fårgratis. Dessa kan du puzzla ihop till en snygg bakspoiler till din bil.

Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

TrACiD

• Gäst
« Svar #2 skrivet: april 14, 2004, 10:59:34 »
fan det där va ju as grymt! :D
sådär skulle jag värkligen vilja ha det :)
men det blir nog lite svårt mä dom där utblåsen ...
Men jag ska ta o åka till skroten o se vad det finns för kul,
en kompis har en jetta som bara ligger o skrotar, den bakdelen kanske man kan ta o göra om lite :)
Vet du om dom ä lika breda?
« Senast ändrad: april 14, 2004, 11:04:32 av TrACiD »

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2850
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #3 skrivet: april 14, 2004, 11:24:24 »
Det är bara att ta av och testa.

Billackerare brukar ha en stor upplaga med gamla krockskade spoilers, där kan man hitta riktigt snygga grejer.

Utblåset skulle du nog kunna få till. Ta bort reservhjuldunken bak och köp lite "simons"dämpare och rör, sen pula ihop något snyggt. Man måste ha fantasi.
« Senast ändrad: april 14, 2004, 11:28:25 av Mefistofeles »
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

TrACiD

• Gäst
« Svar #4 skrivet: april 16, 2004, 21:42:26 »
Tänkte kolla en annan grej oxå, Den här plåten där nere i fronten är det nån som har kapat bort den? (min ä så rostig ändå), har för mig att det va nån här som hadde gjort det men ä inte säker,  tänkte om man kunnde se ett kort på hur det ser ut :)

http://www.home.no/tracidboy/files/kapa/kap.jpg

TrACiD

• Gäst
« Svar #5 skrivet: april 20, 2004, 15:50:17 »
Jag va på skroten och hitta en ganska tuff front spoiler, den satt på en swift och jag mätte o grejer så ja tror det passar ganska bra, dom skulle bara ha 200:- för den så den ska jag nog slå till på :)
Den bakre va för kort tyvär så där får jag ta från nån annan lr bygga nått själv

Wawe

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 590
  • 360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: april 20, 2004, 21:02:30 »
V70 gamla modellen tror jag kan passa till bakdelen...
----------------------------------------
360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil

TrACiD

• Gäst
« Svar #7 skrivet: april 20, 2004, 22:18:36 »
okey, tack för tipset, får ta o kolla upp det

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #8 skrivet: april 25, 2004, 19:35:18 »
Tänkte kolla en annan grej oxå, Den här plåten där nere i fronten är det nån som har kapat bort den? (min ä så rostig ändå), har för mig att det va nån här som hadde gjort det men ä inte säker,  tänkte om man kunnde se ett kort på hur det ser ut :)

http://www.home.no/tracidboy/files/kapa/kap.jpg

NEJ! Den får man inte kapa bort.. den ingår i bilens deformationszoner och gör att man bromsas upp vid en krock.. i alla fall säger svensk bilprovning det. Jag fick 2:a på besiktningen i vintras för att min var för rostig.. dock lite rostigare än din. Jag fick åka till skroten och kapa bort en från en fräschare bil.. dock var den inte riktigt bra heller så jag fick lappa den med ny plåt på sina ställen.. typ hela "hyllan" som är underst mot backen.

Men om du kan få på en frontspoiler utanpå den plåten så är det nog ok.. finns ju att köpa frontspoiler till 360 men är väl inte lika billigt som dom du får tag i antar jag..  :(
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

TrACiD

• Gäst
« Svar #9 skrivet: april 25, 2004, 22:03:24 »
jag har fått tag på frontspoiler bak o fram nu, ska ta några fina pix så får ni se, iof den bak passar nog inte för avgasshitet sitter på fel sida : (

TrACiD

• Gäst
« Svar #10 skrivet: april 26, 2004, 10:58:50 »
så nu har jag tagit bilder på dom, dom är ju inte så fint skick :( , iallfall inte den fram, frågan är ju om man ska försöka fixa till den lr försöka få tag på nån annan, jag fick dom gratis så man kan ju inte räkna mä att dom ska va i topp skick.   (men dom passar på bredden iallfall :) )
pix:
http://www.home.no/tracidboy/files/spoiler/