Författare Ämne: Bredbandsbolaget suger hårt.....  (läst 6582 gånger)

Gobajen

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 514
    • Visa profil
Bredbandsbolaget suger hårt.....
« skrivet: februari 14, 2006, 20:56:19 »
 :'( nu har jag varit utan telefoni och bredband efter jag flyttat in i nytt boende med mina grabbar efter ett kraschat förhållande  :-\
Det har tagit dom tills idag 2 1/2 månad att fixa så att det lirar i min nya bostad,har säkert ringt dom 20-30gånger och alltid fått olika förklaringar och ursäkter!
imorgon ska jag kontakta dom så att man får någon sorts kompessation för detta...om det nu går?

Nå ja nu till det roliga.....Nu kan man äntligen komma in och läsa här på 300 klubben igen,gissa om jag har mycket läsning att göra  :P ;D

Ps någon som har ett bra tips på ett annat bra bredbands leverantör som inte e så jävla dålig på service osv ?
« Senast ändrad: februari 14, 2006, 20:57:36 av Gobajen »
360 goes beyond :-)

Ulph

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 579
  • En gång 360, alltid 360.
    • Visa profil
Re:Bredbandsbolaget suger hårt.....
« Svar #1 skrivet: februari 14, 2006, 23:44:16 »
Enda rådet jag kan ge dig är en varning för ONE, det är bara blahoj med dom.
1. Volvo 360 GLS -84, B19A (Skrotad)
2. Volvo 360 GL -89, B200F  (Såld)
3. Volvo 340 DL -86, B14E (Skrotad)

T08R

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: februari 15, 2006, 23:36:18 »
Det jag har hos BBB har funkat bra, fast jag har ju algrig behövt flytta det heller.

Synd när det strular sådär.

Kul att du är tillbaks iaf, lagom tills fotbollen börjar och allt (RL).

Dan.P

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: februari 16, 2006, 23:20:55 »
Tja....

Vad ska man säga om BBB. Dem var guld innan dem la ut faktura och kundtjänsten på entreprenad.
Nu tycker jag att det bara sitter några dryga djävlar "där borta".

Min svärmor fick problem med telefonidosan(eller vad den nu heter) som BBB skickar med, den med 4portars switch inbyggd.
Efter samtal med supporten konstaterade dem att det var dosan det var fel på o skulle skicka ut en ny.

Då frågade jag om det gick att vidarekoppla hennes telefon till mobilen tills den nya dosan kom.

Nä sa han, du måste ha en fungerande telefon för att kunna vidarekoppla.
Öh, va så ni kan inte vidarekoppla i detta fall?
Nej och så är det, sa han.
Jaha sa jag det är väl därför det bara kostar 99:- i månaden?
Jamen ingen annan operatör kan göra det utan telefon.
Tja när man hade Telia och man behövde vidarekoppla telefonen när man inte var hemma, var det bara att ringa från mobilen och dem fixade det via kuntjänst..
Det var mer än jag visste sa han och ett snabbt hej då.

Senare på kvällen ringde jag den tekniska supporten för bredband och dem såg inga tekniska hinder för vidarekoppling av ett telefonnummer.  ::)
« Senast ändrad: februari 16, 2006, 23:22:53 av Dan.P »

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #4 skrivet: februari 17, 2006, 16:55:37 »
Har nån bra erfarenhet av nån leverantör? (Förutom svindyra Telia)

Jag har haft spray och har nu glocalnet, vid bytet både till spray och glocalnet tog det bra tid att få till det, dock håller Glocalnets anslutning högre kvalitet än sprays som kunde koppla ner sig hipp som happ och ibland inte fungera på en halv dag!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

T08R

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: februari 18, 2006, 00:12:22 »
Jag sitter på ett BBB 100/10 och har även telefon via BBB.
Min mail strulade lite ett tag, fast har nu funkat helt utan problem. (Använder min mail så lite så såg det knappt som något problem, när jag orkade ringa om det så va det fixat till dan efter.)

Mitt internet kostar 295kr/mån och telefonen är helt utan månadsavgift och minst 10% billigare än Telias ordinarie priser på samtalskostnaden. Jag slipper även Telias fasta avgift för telefonledningarna (kommer inte ihåg nu vad den heter). Så jag känar bra på att ha BBB även på telefonin, kommer sällan upp i äns Telias fasta avgift a' 125kr/mån.

Så tycker det dom erbjuder är värt pengarna.
Och då jag betalar så lite så kommer jag inte gnälla på service om det nu inte blir som i Gobajens fall att det försvinner flera månader, men om det skulle ta 1 vecka så skulle jag inte bry mig. Räknar alltid med att jag får vad jag betalar jag för och sätter förväntningarna efter det.
Hade jag däremot haft Telia och betalat kolosala överpriser så skulle jag också kräva service efter det.

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: februari 18, 2006, 00:27:27 »
Har alltid kört med Telia och uppgraderade till 8mbit ADSL i somras (hade 0,25mbit innan), efter det har jag inte kunnat ladda upp eller skicka filer över msn som är större än ca 200kb + att nerladdningshastigheten inte varit ens i närheten av 8mbit (har som bäst haft runt 4mbit), dessutom har det varit strul med att IP-adressen försvunnit och liknande. Har suttit timtals med Telias support och det enda dom säger är att jag antingen har fel på modemet eller inte har modemet inkopplat i första jacket.
Efter att ha testat ett annat (fungerande) modem och trippelkollat att modemet sitter i första jacket ett antal gånger har jag slutat bry mig. Det lönar ingenting till att käfta för om man orkar sitta den där halvtimmen/timmen i telefonkö till supporten blir ingenting bättre av det.
En sak är iaf säkert, när bindningstiden är över på det här abbonemanget kommer jag inte att fortsätta använda Telia. Varför betala för nånting man inte har?
Förare TEAM EGON RACING

perra__

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: februari 18, 2006, 11:58:05 »
Har alltid kört med Telia och uppgraderade till 8mbit ADSL i somras (hade 0,25mbit innan), efter det har jag inte kunnat ladda upp eller skicka filer över msn som är större än ca 200kb + att nerladdningshastigheten inte varit ens i närheten av 8mbit (har som bäst haft runt 4mbit), dessutom har det varit strul med att IP-adressen försvunnit och liknande. Har suttit timtals med Telias support och det enda dom säger är att jag antingen har fel på modemet eller inte har modemet inkopplat i första jacket.
Efter att ha testat ett annat (fungerande) modem och trippelkollat att modemet sitter i första jacket ett antal gånger har jag slutat bry mig. Det lönar ingenting till att käfta för om man orkar sitta den där halvtimmen/timmen i telefonkö till supporten blir ingenting bättre av det.
En sak är iaf säkert, när bindningstiden är över på det här abbonemanget kommer jag inte att fortsätta använda Telia. Varför betala för nånting man inte har?

underligt, jag har 8/0.8 telia. det går hela tiden i 8mbits hastigheter för mig iaf =) tankar i 700-900 och laddar upp i ca 90

The revenge of the 360.

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: februari 18, 2006, 14:40:16 »
Beror på hur nära basstationen man bor och hur ledningar och sånt är. När man har ADSL har man ingen "fast bandbredd" utan det heter "upp till X Mbit/s".
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: februari 18, 2006, 19:18:18 »
Jag får ut ca 3.6 av mina 8 Mbit.. lite surt, laddar max med 450kb/s

upplevde samma problem som performance igår när david skulle skicka över gatebilsfilmen via msn.. gick knappt framåt, testade en liten fil och den gick lika sakta..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

GustavE

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: februari 19, 2006, 16:43:24 »
HAha lär er älska com hem!!!
ringde ett samtal för 1 h sedan och en halvtimme senare surfar jag!!!
stoppade i kontakten och sen funkade det!!!

fint som fan
Lycklig igen i min 360gl sedan

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: februari 19, 2006, 19:24:33 »
HAha lär er älska com hem!!!
ringde ett samtal för 1 h sedan och en halvtimme senare surfar jag!!!
stoppade i kontakten och sen funkade det!!!

fint som fan

Gott mos, välkommen till nätet brorsan  ;D

Gobajen

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 514
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: mars 21, 2006, 16:44:19 »
 :'( jaha efter ca:4 månaders ringade och gnatande på att min mail inte funkar kommer dom på att den gamla är skrotat eftersom den hängt med sedan bostream tiden,f-n gör man så mot en gammal trogen kund"ICKE"!!!!! Som plåster på såret skulle jag få en betalningsfri månad....Oj vad nöjd man blir för det  ::) Nå en ny mail har man nu....ska nog kolla upp om det inte finns något bättre för deras support som dom kallar sig suger hästballe,det var kundtjänst som såg att mailen var skrotad,VILKEN SUPPORT! Om det är någon stackare som ej har jobb så sök till bredbandsbolaget för där verkar man inte behöva någon som helst kompitens för att sitta på supporten!

säger som Härtan på Bandit Radio...TVI FAN FÖR DOM!
360 goes beyond :-)