har du tillgång till svets?
isf underlättar de en del och ser mkt bättre ut än spackling. rosten kommer tillbaka om du spacklar även om man tycker att man fått bort den mesta rosten.. en annan sak du ska veta om rost är att de kanske inte ser så mkt ut men när man börjar slipa så blir de helt plötsligt en jävla massa.
så jag rekomenderar att du svetsar dit lite plåtar efter att ha slipat bort rosten och spacklar sedan ovan på detta för att få rätt finish

ett tips när du svetsar är att få allt plåtrent från lack och rost blir så mkt enklare då

men de är rätt kul när man väl sätter igång jag fick svetsa i princip nya hjulhus till min 340DL och skärmkanterna var som knäckebröd så fick svetsa ditt nya skärmkanter.. I've been there så mitt tips är att på ngt sätt få tag i en svets eller en kompis som kan hjälpa dig att svetsa..
angående färg så finns de att köpa på mekonomen sån bättringsfärg men du måste ha en färgkod står ngnstans på bilen men de finns säkert ngn påläst på forumet som vet vart..
den är på sprayburk och de är bara spraya på med överlappande rörelser i sidled. lycka till!
men lägg gärna upp lite bilder så kan man lättare komma med goda råd..