Författare Ämne: I fortsättningen bojkottar jag Statoil!  (läst 8706 gånger)

Brainded

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
I fortsättningen bojkottar jag Statoil!
« skrivet: april 27, 2006, 12:18:46 »
Körde v70in genom deras automattvätt igår, bilen var inte särskilt smutsig (mest dammig)
men jag valde ändå det dyraste program de hade.

När jag körde ut så var den fortfarande lika smutsig men jag orkade inte tjaffsa. Imorse när jag såg den i dagsljus så blev jag riktigt förbannad, det ser ut som att det sprutats avfettning på den som sedan inte spolats av, lack, lister, allt! är förstört så nu blir det till att lämna in den på en dyr rekond. Jag åkte in på Statoil nu på macken för att lämna mina klagomål men de sket högaktningsfullt i att deras automattvätt "förstört" min bil utan hävdade bara att då var den för smutsig när jag körde in men jag lovar att jag hade fått den renare med 5min med högtryckstvätt utan schampo eller någonting, och det gäller bara smutset, jag hade knappast messat upp lack o dyl!

Sista gången jag nyttjade den mackens tjänster

/Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
Re:I fortsättningen bojkottar jag Statoil!
« Svar #1 skrivet: april 27, 2006, 13:40:58 »
jag har alldrig och kommer alldrig att köra in en bil av värde i en biltvätt för dom är kassa!!!
Bra, bättre, bredast

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: april 27, 2006, 14:37:17 »
Håller med bekkis...

men en sak ska du veta.. konsumentrådgivningsnubbarna är till för att användas.

Brainded

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: april 27, 2006, 14:52:47 »
Stod i en timme på en gds-hall med avfettning o schampo o allt möjligt nu direkt efter jag skrev inlägget. Tyvärr regnar det kraftigt ute så den har inte torkat ännu men jag tror jag fick bort all vax som hade grott in med smutsen och lacken verkade inte ha tagit skada, återstår att se när den torkat.

/Anders

Brainded

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: april 27, 2006, 15:57:50 »
Tog lite foton på hur bilen såg ut i "nytvättat" skick efter besöket på statoil, smutsen sitter alltså bakom vaxen, tyvärr är det lite svårt att se på fotona. Noterbart är väl just att det från början bara var byggdamm ifrån garaget som sen av tvätten blivit riktig gegga.

/Anders
« Senast ändrad: april 29, 2006, 21:58:31 av Brainded »

user

• Medlem
  • Antal inlägg: 217
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: april 27, 2006, 16:34:03 »
Testa att ta ett snack med föreståndaren och visa gärna bilderna, han är säkert mer tillmötesgående än den som står i kassan.

Har haft samma problem själv, ibland verkar maskinerna spola av väldigt dåligt. Har dock upptäckt det för sent och inte orkat klaga.

Brainded

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: april 27, 2006, 18:31:08 »
Jo jag ska kontakta honom, funderar på om jag ska maila honom så han ser fotona digital eller om jag ska gå in dit när jag ser att han jobbar.

/Anders

Brainded

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: april 29, 2006, 10:54:03 »
Jag är nu precis hemkommen från macken där jag talat med stationschefen.

Jag visade fotona som jag visat i den här tråden (fast mer högupplösta), enligt honom så kan jag inte räkna med att bilen blir renare än sådär utan borstar. Så frågan är ju då varför de ens säljer program utan borstar, speciellt som bilen enligt mig var skitigare efteråt (kan iofs ha att göra med att det blivit mer ingrott med vax o grejjer).

Jag blev dock erbjuden att få tvätta gratis med borstar nästa gång bilen behöver tvättas, något jag avböjde då jag nu lärt mig min läxa ang. automattvättar.

Statoils biltvättar får alltså inte bilen renare än sådär utan borstar trots rejält med avfettning innan.

/Anders

hasse66

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 573
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: april 29, 2006, 12:34:02 »
tjenare grabben det bästa du kan göra är fölljande tala om för alla som vill köpa tvätt polletter hos dom att din bil blev förstörd då tappar han kunder vilket han inte vill göra det funkar visa bilderna för nya kunder i stället lägg ut på nätet hos hk  på statoil tala om att du tar tv och radio till hjälp det blir dom skit rädda för  det skulle jag göra du har mer att vinna på det så inte ngn annan stackare gör samma misstag..lycka till vill du ha hjälp att tjöta med myndigheter så kom igen hjälpen är här jag älskar att jävlas med dom när dom är dumma mot oss konsumenter har bra kontakt med en kille på gt sen 6 år till baka ska jag be om hans hjälp om statoil gubbens aggerande bara ring mej så fixar jag det  det ger dålig publicitet till statoil  mumms..
« Senast ändrad: april 29, 2006, 12:35:36 av hasse66 »
360 turbo forever

user

• Medlem
  • Antal inlägg: 217
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: april 29, 2006, 21:45:42 »
Jag är nu precis hemkommen från macken där jag talat med stationschefen.

Jag visade fotona som jag visat i den här tråden (fast mer högupplösta), enligt honom så kan jag inte räkna med att bilen blir renare än sådär utan borstar. Så frågan är ju då varför de ens säljer program utan borstar, speciellt som bilen enligt mig var skitigare efteråt (kan iofs ha att göra med att det blivit mer ingrott med vax o grejjer).

Jag blev dock erbjuden att få tvätta gratis med borstar nästa gång bilen behöver tvättas, något jag avböjde då jag nu lärt mig min läxa ang. automattvättar.

Statoils biltvättar får alltså inte bilen renare än sådär utan borstar trots rejält med avfettning innan.

/Anders

Men det är ju skitsnack, jag har tvättat en hel på just Statoils borstfria och ibland blir det ju rent som fan.
Verkar snarare som att maskinerna spolar dåligt nån gång ibland. (för ofta)

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: april 30, 2006, 08:49:46 »
tycker dock att resultatet blir bäst om man gör det själv.. därför handtvävtttar jag bara.. inge kompressor eller anna skit.. vatten slang och svamp och lite schampon och sånt.