Mjaha, nu i veckan började bilen krångla
Efter en ovädersnatt märkte jag på morgonen att stereon lös, men man kunde inte trycka nånting på den, och när jag skulle starta så var batteriet nästan tomt, bilen startade på sista varvet motorn orkade runt.. Tänkte inte mera på det så jag slet ut stereon och drog ur strömmen och stoppade i den tillbaka, vips så funkade allt perfekt, körde några kilometer till praktikplatsen och stängde av bilen.. När jag åkte hem startade den fint och ström fanns i batteriet. Nästa dag när jag kom hem så fungerade bilen bra, ända tills jag hade lyssnat på musik en stund med avstängd motor.. Batteriet nätan helt dött igenn.. och då hade jag kört en sträcka på 100km före.
Idag på morgonen så skulle morsan ha bilen och hon påpekade på dan att den startade lite dåligt, och Sen när jag skulle ha bilen fick jag knuffa igång den
Började leta fel och trodde att stereon hade nåt knas så den gav signal i remoten hela tiden så förstärkaren låg på och drog ström, mätte också på batteriet när bilen var igår och det visade 14 Volt så den laddade ju iaf. Drog ur remoten ur förstärkaren, knuffade igång bilen och körde några kilometer, Stängde av bilen och skulle starta.. Helt dött.. Så jag har kommit fram till att jag behöver ett nytt batteri..
Hur är det, är det, ska det visa nåt om man mäter på pluskabeln och remoten när stereon är avstängd?
Tycker det är lite konstigt att batteriet går sönder över en natt... Kanske blixten har slagir ner bredvid bilen eller nåt :S
Nåja, nog om det, har hämtat hem växellåda och diff och drivaxlar, sprängkåpa och bensinpump idag.. och jo, en motorhuv också, så nu har jag alla delar från donator360in.. Har tyvärr inte tid att göra nånting åt det nu så Någongång nästa vecka börjar skruvandet på allvar, hoppas jag.