håller på å smider planer vad som blir vinterns projekt.
har en budget på ca 20k å hålla å det lutar åt en 360turbo
planerna.
en 360 3dörrars, kravet är styrservo.
totalrensad på all onödig inredning, eventuellt halvbur.
b23 eller b21 et beroende på va jag hittar billigt.
sen MS som sprut å antagligen mekanisk tändning. siktar på drygt 250 häst för å hålla priset nere på motorfronten.
sen till frågan,
1........kan man lita på orginal drivlina vid dem effekterna,
ska förståss bli svetsad diff så misstänker att drivaxlar/koppling å retsen inte gilar det.
hur pass mycket måste man hammra med storsläggan för å få plats med en m45/47låda direkt på motorn är det genomförbart??
240 eller 740bakaxel borde väll gå å få dit utan allt för astora bekymmer`??
2.....hur funkar det med nmotorfästen om när man får dit turbogrenrör å turbo`?
passar orginalfästen eller är det konvertering till underliggande fästen som gäller? har sett en 360 turbo men minns inte hur det såg ut redigt,
hoppas på mycket roliga svar nu.
kan väll tillägga att jag har slängt ihop en å annan potent volvo tidigare(inte 360 dock

) så jag har INTE tummen mitt ihanden, men slipper helst bygga en sak två ggr.
dvs om inte drivlinan håller orginal så bygger jag helst stabilt med en gång!