Författare Ämne: 360ECT Etanol Carb Turbo  (läst 102274 gånger)

Spritis

• Gäst
360ECT Etanol Carb Turbo
« skrivet: maj 23, 2004, 11:03:40 »
Jag har alltid haft en läggning för Turbo  ::).
Och för 2 år sedan hittade jag siten www.E85.nu  och blev intresserad av biobrännsle Etanol. Läste om detta och studerade lite förbränningsteknik. Av någon anledning blev det en diskussion ang överladdning med Etanol. Och jag började Projectet Etanol turbo. Letande efter bil och motor blev det hör och häpnad en 360  ;D  . Om den kommer att gå bra tänkte jag , så ska det vara den risigaste "rostigaste" 360 med dumpljud som finns.
Efter en liten tid så var det någon på forumet som provade detta med E85 och turbo. Han har haltec sprut och kunde ladda då över 1.3 bar och motorn spikade inte ett skit trots 9:1 i kompförhållande. Jag blev som tokig när jag läste detta och byggde nu "lite" fortare.
Och nu till vagnen :)
Det är en 360 GLS 83 med B19A orginal med 9.25:1 kompressionsförhållande , som jag satt en liten Dat32 turbo förgasare (2 port 32 mm ) På ett insugningsrör från en B200K motor och en liten IHI RHB5 turbo från en 1.8 liters motor. Grenrör från en org B21ET med svetsad adapter och 2.5 " avgas hela vägen med den enda ljuddämparen länst bak. Bosch brännslepump i mitten av bilen och en tryckregulator för förgasar turbo från Malpassi. Retur ledning till tanken. Körde och kör på E85.
Jag reoverade toppen toppen lite och med detta system kunde jag ladda 0.7 bar utan spikningar. Vid 0.9 bar   (Hurr vad den gick :P )
Så fick jag spik vid 5000 varv på trean endast ,  och efter en vecka monterade jag en vatteninspruting som jag  kopplade på spolarpumpen via en knapp. Då gick spikningarna bort när jag duchade vatten på trean och fyran , och sen gick det för fort !!! 0-100 på 6.5 sec med 175 vinterdäck och inget fullgas på ettan ! 8)
När jag kört med detta en månad så gick topplockpackningen åt skogen. Det visade sig att topplockspackningsdiametern (långt ord !!) var lite för liten så att den gick in i förbränningsrummet i toppen och eldlågorna slickade kanten och brände av den till slut.
Rivde ner toppen och har nu bearbetat ner till toppen till 8.25:1 och den är nu slät som en barnrumpa. Och monterade en bättre B23 topppackning där diamtern var bättre och packningen ligger nu en bit inne i toppen istället. Provkörde igår och den går som vanligt fort !!!!!
Brytarspetsar , org motor (största del) förgasare !!
den kommer inte att gå bra sa många till mig, och du kommer att smälta ventiler, smälta kolvar, spikningar som fan .
Inget av det har hänt , och ventilena var gyllenbruna och någon sot fanns inte kan jag lova !!  Tack vare Etanolen som är mycket snällare mot motorn. Etanol innehåller också en syreatom som gör att vid rätt blandningsförhållande och rätt för-tändning ger brännslet 5-8 % mer effekt på vilken ottomotor som helst. Liten form av nitrous oxide !  Och givetvis om man effektökar med kammaxlar och bättre sprut , eller turbo så blir vinsten ännu större.
Och motorn håller längre !!
Soppan kostar 7.49 och har kostat det dom senaste åren och det tycker jag är ett bra pris för att racing brännsle ! :D

I´LL BE BACK !!!  

N.E.A

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
    • Searing I
Re:360ECT Etanol Carb Turbo
« Svar #1 skrivet: maj 23, 2004, 13:25:56 »
Riktigt intressant läsning...  Måste jag säga..

Hoppas att kärran håller och att du får mycket kul med den... Jag e sugen på att dona lite med min men jag tror den är för sliten för det.. . MVH / adde
Volvo 340. Vinter bilen av vinter bilar..
Fullt ös medvetslös!!  MVH / adde

Nemesis

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #2 skrivet: maj 23, 2004, 14:52:19 »
Turbo och E85 låter jättekul  ;D

Hittade E85.nu för 3 dagar sedan och kör just nu med "E50"  ;D med min sugis. Enda justeringen är höjt bränsletryck med 940 regulator på 3 bar (2.5 original)...

Tycker också att det finns en massa roligt med etanol. Min nya motor kommer nog också att köras på E85 och så högt komp jag kan fixa (12:1 eller nåt)
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #3 skrivet: maj 23, 2004, 16:47:16 »
Instämmer i debatten om etanol.. hittade etanol.nu via en omväg över TPC:s forum och en kille med 245 som kört med enbart E85 i tanken i 5 år + att motorn är lite trimmad.

Jag kunde inte hålla mig och tankade i förrgår i 25% E85 och har kört några mil sen dess.. har inte märkt varken några förbättringar eller försämringar men har som sagt inte kört så långt än.

Jag fortsätter expeditionen och tänker tanka 30-40% nästa gång och prova.. har dock inte som Nemesis ett förhöjt bränsletryck utan kör en helt orginal 360Gl.. får se vad den klarar i etanolhalt..
nån som vet om den är tillräckligt smart med LU-jetronic för att lära sig/gå bra med ett annat bränsle? Är ju viss lambdareglering förutom på fullgas eller hur var det Nemesis?

Mer sprit i tanken!  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Nemesis

• 300power orakel
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #4 skrivet: maj 23, 2004, 17:11:58 »
LU går i closed-loop, dvs mot lambda i meddellast men ej låglast eller fullgas (WOT = Wide Open Throttle).
Risken finns just vid fullgas då motorn kan komma att gå snålt, men eftersom etanolen höjer oktantalet så ökar marginalen innan man spikar sönder motorn. Man skall nog ta det försiktigt ändå...
Kör man lugnt borde det inte vara något problem, men gör vi det?  ;)
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: maj 23, 2004, 20:24:11 »
Okej.. låglast? är det tomgång då?

spikningar borde man höra.. var ett tag sen jag fick nån bil att spika men ändå!?

Nej.. jag skriver under på att lugn körning det är sällsynt, får nog nöja mig med 30-40% E85 eller bygga mig en lambdavärdes-visare eller vänta tills jag fått i ett megasprutt.. då kan man ju höja mapen ett par snäpp då det är dags att öka på mängden sprit i tanken  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

Nemesis

• 300power orakel
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #6 skrivet: maj 23, 2004, 21:16:43 »
Nu får Spritis slänga ut oss om han vill...

Min håller sig i låglast en bra bit upp, kan köra i 50 på 4:an utan att den går i closed-loop.

Med MS lär du kunna köra på ren E85 utan problem...
/Peter Olesen

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2850
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #7 skrivet: maj 25, 2004, 09:05:02 »
Vad behöver man för att köra med 100% E85 ? Är det enda man behöver göra att montera en bränsletrycksregulator så motorn får  15 % mer bränsle!!

Hur fungerar egentligen en bränsletrycksregulator. Är det bara ett motstånd så att mer bränsle stannar vid spridarna och bildar ett högre tryck?

Vill nämligen testa på min citroen xantia med 1.8 l motor.

Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Spritis

• Gäst
« Svar #8 skrivet: maj 25, 2004, 09:46:52 »
Mycket intressant att läsa vad nihar för erfarenheter ,  jag tycker dock att det hör hämma på teknik sidan eller trimmningssidan.

Regulatorn är ett motstånd som du skrev och trycket ökar då mer över spridarna. Kolla bara så att pumpen orkar !
På japanare (min micra)  så gnällde pumpen som en gris när jag bara ökade 0.5 bar.
Köp en gammal Bosch på skroten eller en pumps som sitter på K-Jetronic  den pumpar stabilt upp till ialla fall 6-7 bar.

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #9 skrivet: maj 25, 2004, 15:19:50 »
Sen ska man kunna köra på ren E85 ? Vad är det värsta som kan hända?
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58

Wawe

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 590
  • 360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: maj 25, 2004, 19:32:38 »
hmm... bilen startar inte eller stannar för dig?
----------------------------------------
360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: maj 25, 2004, 21:38:19 »
siffran jag har hört är 30% högre bränsletryck om man ska köra ren E85.
kolla på www.etanol.nu för exakt uppgift

Spritis

• Gäst
« Svar #12 skrivet: maj 29, 2004, 00:43:24 »
Efter några testrepor men superbilen har jag kommit fram till att tändstiften som jag har bytt till kallare hade ingen effekt på detonationen. Den detonerade ändå.
Har provat att skuva upp brännsletrycket till förg 0.1 bar. Ingen skillnad.
Vid motorvägskörning kom jag fram till att min Turbo är aldeles för liten. För när motorn varvar ca 4000 och jag bara petar på gasen så sticker laddtrycket upp på max.

Det är för stor mängd avgaser som passerar turbinen och därav dessa väldiga kompressorvarv. Jag har för mycket mottryck och det vet vi ju att om det är en för liten turbo , så stockas avgaserna  och blir varmt och ganska snabbt  blir det svårt för restgaserna att lämmna förbränningsrummet och detonation uppstår.
Men en positiv sak är att vatteninsprutningen fungerar mot detta. Inte ett spik.
Det sänker ju effekten lite , men inget mot var en detonation gör.

Hoppas att bilen håller nu när jag ska köra Blackrace    iiiiiihhh    :o
Vore inte så roligt att boksera hen den    snyft   :-[

Spritis

• Gäst
« Svar #13 skrivet: juni 05, 2004, 16:26:32 »
Nu var det gjort !!   Balckrace med 360   8)

Tiden blev 10.15 och 125 km/h vid 201 meter. ;D
Och jag laddade inget på ettan vid start .
Det var typ kärringstart  :o

Utan all ax gjordes på tvåan och trean.
Den går fin fint och ni skulle sett minerna på folket och komentarerna som  föll i starten.
Ni har ju inte sett hur risig den ser ut  ;D

Ska svettsa fast motorn och stummomtera vxl-ådan.
Och om det går svettsa Aga axel. Sedan ska det gasas till det rasar..  Yeaaa

Vill gärna motera en annan låda för jag losar säkert en sekund på dessa låååååånga  växlingar som jag måste göra orginal lådan.

Nemesis

• 300power orakel
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #14 skrivet: juni 05, 2004, 18:32:28 »
Dom är väl inte helt ovana med (risiga?) 360 på blackrace  ;)
min bästa tid med original sugmotor är 11.2/101

Skall du köra på säve?
/Peter Olesen

Spritis

• Gäst
« Svar #15 skrivet: juni 08, 2004, 12:51:56 »
Blackrace har nog sett en del risiga bilar men min är RISIG.

Jag kommer inte att köra på säve för att grejerna håller nog inte.
Och jag vill inte få växelådsexplosion på startplattan.

Och det hade varit kul att köra mot dig på Blackrace  ;D

Nemesis

• 300power orakel
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #16 skrivet: juni 08, 2004, 13:06:46 »
Skall vi nog kunna ordna, nästa race är den 30:e (onsdag) om det inte flyttas...
/Peter Olesen

Spritis

• Gäst
« Svar #17 skrivet: juni 21, 2004, 00:38:09 »
Har nu monterat motor och Vxl-åda stumt  :)
Och det viibbbrrreeerrraaarrrr  en hel del  ;D
Fy faaa..   vad det skakar. Det hade varit bra med en balansering av motorn typ.. :P
Men jag kan också säga att växlarna åker mycket lättare i nu än förrut.

Så bara lite småjusteringar , och sedan ut till Blackrace och mataaaaa   :D

En 740 turbo tryckplatta och ev svettsad diff + ett extra stag för dionaxeln.
Efter det ska man inte kunna se  min bil genom all burna RÖK. ;D
So faar so good.

Nemesis

• 300power orakel
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #18 skrivet: juni 21, 2004, 10:41:17 »
Vad kör du med för koppling?
Vad är det för märkning på tryckplattan? Har för mig att det på min står "Type M228", gjorde även det på den från 940:n jag hade. Dock passade inte kopplingen från 940:n, fel splinse...
/Peter Olesen

Spritis

• Gäst
« Svar #19 skrivet: juni 23, 2004, 20:31:38 »
Jag kör med orginalkoppling än så länge och betekningen M228 är diametern på lamellen tror jag bestämt.
Jag provade igår efter att bytt till ett ännu större huvudmunstycke på andra spjället
och ett par begagnade vinterdäck 175 , ett par starter. Jävlar vad spisen går nu alltså  :o  Spinner hejdlöst på ettan och bresladd på tvåan upp till 80 och ett pip när jag lägger /kastar in trean. 8)  Jag känner att jag är helt såld for detta projekt nu alltså.
Fy va kul det är !!!
Så vad jag kommer att göra nu är att skaffa en extramotor B19A
Byta ramlager , byta till M-stakar, nya kolvar , eventuellt renovera loppen ,Porta toppen till max och en liten balansering av motorn. Sen ska jag GASA !! ;D

Har beställt idag "Ignitor" som är ett brytarlöst tändsystem. Mycket varv blir det  :P
Och skulle vilja skruva på en knacksensor med en förstärkare som tutar mig i örat när jag får detonation. Förlänger livet på spisen då....

Blackrace den 30 denna månad.  Du kommer väl Nemesis !???????

micke_art_racing

• Medlem
  • Antal inlägg: 122
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: juni 23, 2004, 23:23:00 »
He, he Anders... Jag kommer på onsdag. Så se till att öka laddtrycket nu så ska vi se vem som spinner snabbast 201m  ;)

ART-Racing

Nemesis

• 300power orakel
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #21 skrivet: juni 24, 2004, 08:40:28 »
Blir det den 30:e kan jag inte vi har sommar-avslut på jobbet och chefen bjuder på grillparty, man kan inte säga nej till chefen  ;)

Dock verkar det som en hel del av funkisarna inte kan den 30:e sist jag var inne på blackrace.nu...
/Peter Olesen

Spritis

• Gäst
« Svar #22 skrivet: juni 24, 2004, 21:56:05 »
Då får vi hoppas på att det blir något av den 30 och det ska bli kul att rejsa mot dig Micke...

Jag har snackat med massor med folk och det är en hel del frågor som jag har...... ???
Tex::   har det gjort någon B21ET turbo maskin med elektroniskt insprut ?
Sitter det uteslutande M stakar i B21 turbo motorn , och varför skulle en gammal motor vara starkare byggd än den nyare familjen B23ET som satt i tex 760 turbo intercooler 83-86 och den ännu nyare som sitter i 940 turbo  ???

En annan fråga är som är mycket viktig för mig är om aluminiumtråget som sitter orginal
på 360 passar på B21ET  B21A  B23ET B23A ??
Byggdes detta aluminiumtråg endast för att motorn ligger ner  mer och för framvangsbalkens skull ?
Vad jag vet är det samma block till alla dessa motorer nämda ovan och då bör det passa tror jag. ELLER ??? Iså fall måste det vara en annan oljepump..

Please help me with this... :-*

Jag funderar om det är värt pengarna att investera i M stakar och sådant extra lull lull
när min orginalmotor B19A har gått minst 500 mil Med turbo och laddat 0.9-1.5 den mesta tiden. Och det finns inga tecken på att det har blivit för varmt.
Jag planerar ju inte att varva över 6000 varv ändå. så jag har just nu rynkad panna.. :-[..

Spritis

• Gäst
« Svar #23 skrivet: juni 24, 2004, 22:15:45 »
Jag tar och svarar på mitt trågproblem själv.....
Det är ju bara att läsa runt lite bland trådarna så står det ju !!! :-[

Nemesis

• 300power orakel
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #24 skrivet: juni 25, 2004, 11:47:03 »
Så länge du inte tänker varva förbi varvräknaren kan du köra med original-grejerna.

Det verkar som dom skall köra på Onsdag, men som sagt jag kan inte då...  >:(
/Peter Olesen

Spritis

• Gäst
« Svar #25 skrivet: juni 30, 2004, 14:50:12 »
Det blev inget idag  :(
Jag får hoppas att jag kan hålla mig till den 10 och inte åker ut och böörnar innan dess och knäcker nått.

Så du menar att , om jag håller mig under 6500 varv är det inga problem att plocka ut vilken effekt som helst utan ras ??
Under förutsättning att det inte blir för varmt då , givetvis.

Jag har dock skaffat mig en B21 som backupp motor... :D
Jag håller på med att kontrollera den och sedan konserverar jag den för eventuellt ras på B19 motorn.

Jag har också införskaffat mig en B21 ET motor med M-stakar som jag ska plocka ihopp under hösten och slänga i bilen till våren nästa år med lite andra modifikationer.

SPRIT ÄR ENDAST TILL FÖR ATT FÖRBRÄNNAS I MOTOR , INTE I EN ORGANSIK KROPP.
 8)

Nemesis

• 300power orakel
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #26 skrivet: juni 30, 2004, 17:03:57 »
Såg att det var inställt, får hoppas att det blir något den 10:e

Det jag menar är att om du inte varvar mer än 6500rpm kan du använda original grejer i motorn, försöker du ta ut för mycket effekt så ryker topplockspackningen, kolvar och stakar håller nog...
/Peter Olesen

micke_art_racing

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: juni 30, 2004, 23:49:51 »
B21ET är stabil och skall du ta ut effekt så är det inte varvet som bara dödar utan förbränningstrycket...

Den 10-11 tänker jag köra på Vårgårda flygfält där det är en riktig strip med klistrad bana. Att missa det för att köra på Piren, det gör jag inte. Tror det kommer en hel del vassa bilar dit då Streetlegal kör samtidigt.
ART-Racing

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #28 skrivet: juni 30, 2004, 23:57:15 »
Vår vi se er på Mantorp den 7 Aug?
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58

micke_art_racing

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: juli 01, 2004, 00:13:58 »
För mig blir det inget mer rejsa med 360:n i år förutom just Vårgårda...

Kanske det kommer en kundbil, en stygg Lancia HF Integrale dit om den hinns bli klar.
ART-Racing

Spritis

• Gäst
« Svar #30 skrivet: juli 06, 2004, 22:34:08 »
AAAAAAAHHHH
Det blir blackrace nu på fredag !!  Kom och visa lillkillen (spritis) hur en 360 ska gå ! 8)

Jag väntar på att bli piskad och har som du vet två extramotorer...................
WWIIIIIZZZZZ  i hjulen och     i´m gone !!! ;D

Snällaaaaaaaaaaaaaa   KOM !

Nemesis

• 300power orakel
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #31 skrivet: juli 06, 2004, 22:48:39 »
Det där lät nästan kinky "Jag väntar på att bli piskad..."  ;)
« Senast ändrad: juli 06, 2004, 22:48:47 av Nemesis »
/Peter Olesen

micke_art_racing

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: juli 06, 2004, 22:49:09 »
Skall hjälpa till på Vårgårda innan tävlingen, släpa slicks od så det blir grepp till helgen... Annars hade jag vart där och kört ifrån dig  ;)

Men vi kan ju alltid jämföra tiderna mellan ditt rejs på Piren och mitt på Vårgårda. Jag ger dig 5 tiondelar i handikapp då jag kör på bättre bana...

Tror du kommer ligga på en mitten nia, kanske en låg... Tror jag kommer köra låg åtta, kanske en hög sjua...

Vi får se... Kom till Vårgårda Flygfält annars!

BTW, jag har fler motorer än du  ;)
ART-Racing

Nemesis

• 300power orakel
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #33 skrivet: juli 06, 2004, 22:51:34 »
Jag kommer till Vårgårda på Lördag...
/Peter Olesen

micke_art_racing

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #34 skrivet: juli 06, 2004, 23:47:28 »
Kul!
ART-Racing

Spritis

• Gäst
« Svar #35 skrivet: juli 07, 2004, 21:56:31 »
Det är lite kinky att  piska med en 360  :-*

Jag ser fram emot att bli piskad  BTW  Tycker att 5 tiondelar är lite litet med
tanke på att jag har hållt på med bilar och motorer i inte ett år ännu... :o

Hur länge har du trimmat bilar ?? ;)
8 tiondelar tycker jag låter fair enough....

Jag siktar på en 8.9 repa detta året i alla fall.
Vi får se hur det går med det  :P

Om du ska köra på söndag också Micke så kommer jag upp och hälsar på och kollar lite..
Kanske på Lördag också beroende på vad som händer med bilen.

Se ya..

micke_art_racing

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #36 skrivet: juli 07, 2004, 22:58:42 »
Jag kör på söndag oxå. Det är svårt att få en bil fort på första försöket, man behöver ha lite tid på sig... Bilen jag kör med till helgen är inget speciellt men med lite tricks och klurerier så kan den nog gå hyfsat fort ändå. Total kostnad för allt (exl. bil) är bara 4200:- så det är budget racing.

Om grejerna håller för dig och du kör med diff så kanske, kanske du skulle klippa en 8 men det är tufft.

Lycka till på fredag och du är välkommen upp till helgen, bara att plinga...
ART-Racing

Spritis

• Gäst
« Svar #37 skrivet: juli 08, 2004, 22:57:56 »
Vi syns då i helgen .

Och budget racing är en sådan sak som imponerar väldigt mycket tycker jag.
Det är ingen konst att lämmna in sin tex 850 turbo och lägga emellan säg 80.000 :-
och runt 400-450 häst med R-däck. Det piskar  ganska många då.

Så budget och kluriga lösningar för att det ska gå som f...n  är MYCKET FRÄCKT. :o

Hur blir det nu då ??  är 8 tiondelar  ok eller ?
Eller börjar du kallsvettas  ;)

micke_art_racing

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #38 skrivet: juli 09, 2004, 01:04:16 »
Det är lugnt, 8 tiondelar får du... Svettig jag? Knappast fuktig i pannan ens  ;D

Budgetracing e klart fräckast. Roligast att titta på bilar som folk jobbat med själva.
ART-Racing

Spritis

• Gäst
« Svar #39 skrivet: juli 10, 2004, 01:12:38 »
Tråkigt nog regnade det hela fredagen och jag var nästan tårögd. :'(

JAG VILLE KÖRA (LEKA)   :-\

Jag får helt enkelt bilda en egen förening och skaffa utrustning för att kunna genomföra körningarna själv. Hmmmm  det låter som en utmaning , men då hinner jag inte att meka
och köra bil. Känner mig som en hund som jagar sin egna svans !

Ja ja
 Kul att ni finns 300 power !   :)  
Jag ser fram emot nästa års träff.