Jævelig fin den guiden om trykktetting av Strombergforgassere på STS
Ja, den är bra, synd bara att den inte tar upp nånting om det övriga bränslesystemet.
Det funkar nog inge vidare med originalpumpen, kanske om du trycksätter hela tanken då, men det är nog ingen bra idé....
Att trycksätta tanken tror inte jag heller är någon bra ide, men om man leder in laddtrycket under membranet i bränslepumpen verkar det ju ska funka någotsånär.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6249&postdays=0&postorder=asc&highlight=stromberg&start=0
där har du en ganska fin guide, om du laddar mycket så måste du nog dock byta ut förgasar oljan mot en lite tjockare olja.
Som jag fattat det skall det funka att trycksätta orginalpumpen. dvs om du inte har tänkt ladda mer än 0,2-0,3bar.
Vad som annars borde gå är väl satt suga genom förgasaren istället för att trycka genom den? det borde väl underlätta en hel del? dock lite jobbigt eftersom turbon och förgasaren sitter på olika sidor av motorn. och sen vet jag inte hur det funkar med ic.
0,2-0,3 är ju inte mycket, hade hoppats på att ladda iaf 0,7-0,8 för att få lite extra hugg i maskineriet

Varför borde man byta förgasarolja?
Tror inte jag kommer att suga genom förgasaren, för att få det riktigt bra sägs det ju att man ska ha en carbontätad turbo, och nån sån har jag inte som ligger.
Om jag skulle få för mig att sätta dit en IC frammåt sommaren finns ju dessutom risken att bränslet kommer att bli flytande igen och lägga sig i botten på IC'n.
Om man skulle svetsa ihop en catchtank på ca en liter i motorrummet och mata den via en backventil med original mekanisk bränslepump, och sedan leda in laddtryck i toppen på den tanken, då borde man få samma bränsletryck som laddtryck, fast då behöver man ju ytterligare 2-3 hekto bränsletryck. Nån som har en billig lösning på det problemet?
Köpa ställbar BTR är inget alternativ, då blir det billigare för min del att sätta dit 940 sprutet.
Vad skulle hända om man skulle sätta in ytterligare en förgasar-bränslepump mellan catch-tanken och förgasaren? Skulle trycket gå att öka ett par hekto eller kommer det att bli samma tryck?
Nån som provat att bygga en bränsletrycksregulator nån gång? Man borde ju kunna acceptera en större felmarginal på en förgasarmotor än på en insprutningsmotor, eller?
Många dumma frågor på samma gång, men som sagt så är förgasare outforskad mark för min del