Författare Ämne: Hejsan  (läst 5485 gånger)

Mortlin

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
    • mortlin.najt.nu
Hejsan
« skrivet: maj 27, 2004, 16:52:32 »
Hejsan! Nu har även jag hittat hit :)
Vill mest säga hej och skriva lite om min bil, det är ju trots allt ett bil forum :)
Jag har inte gjort nått stort med den (än :D)
Det är en Volvo 360 från 87.
Jag är ägare nummer 2 eller ja typ 3. Den va skriven på min morfar först som dog och sen blev den skriven på min mormor som nu slutat köra bil för hon tycker hon ser för dåligt lagom i tid med att jag skaffade körkort :) Så nu är det jag som är ägare av denna bilen :)
Den har en B200F motor altså insprutning och katalysator och den har gått ca. 7000 mil plus lite lite till men det är knappt. Den har stått i garage hela sitt liv när den inte varit ute och kört och min morfar pedant skötte den så att jag har ett motorrum som är så rent så man kan äta i det.
Det enda jag gjort med den är bytt gasfjädrar till bagageluckan och köpt en ny stereo.
Jag har väntar nu på ett larm och centrallås (man vill ju inte bli av med sin pärla :D)
Jag skickar med några bilder för nu men det kommer bli sen när jag tvättat den riktigt och så så jag kan fixa lite schyssta bilder :)

Zymosis

• Medlem
  • Antal inlägg: 156
    • Visa profil
Re:Hejsan
« Svar #1 skrivet: maj 27, 2004, 21:29:17 »
schysst :)

Wawe

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 590
  • 360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: maj 27, 2004, 21:31:20 »
det DÄR, är ett fint motorrum! Ser att jag har lite att jobba på :-\ Jaja, stötdämare först... när jag byter motor så lackar jag om ;D
----------------------------------------
360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2850
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #3 skrivet: maj 27, 2004, 21:40:27 »
Otroligt vilken fin 360!  :o
Den ser ut att ha kommit från frabriken i år! Den bilen ska du inte göra dig av med. Om du har planer att göra det så vill jag ha första tjing !!

Välkommen till klubben
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Mortlin

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
    • mortlin.najt.nu
« Svar #4 skrivet: maj 28, 2004, 01:07:59 »
Den ska jag inte bli av med än på ett tag :) Jag har lite planer :)

Nemesis

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #5 skrivet: maj 28, 2004, 09:58:12 »
Hej och välkommen.
Mycket snygg bil, och den lär du kunna ha nöje av länge, bara 7.000 mil och rostfri, suck, klart avis  :)

Den är det väl nästan synd att göra något med, eller?
Vad har du för planer?
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

Mortlin

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
    • mortlin.najt.nu
« Svar #6 skrivet: maj 29, 2004, 00:44:34 »
Plan nummer 1 är larm plus centrallås och det är beställt bilen åker in på verkstaden den 15 juni.
Kände att jag ville satsa pengar på ett larm och mina kompisar tycker typ "men det är ju en skitbil vem vill ha den" mitt svar är "fråga dom som försökt att bryta sig in i den"
Jag vill gärna ha bilen kvar när jag kommer ut på parkeringen och dom har försökt att bryta sig in i den.. så jag har lite fula märken på passagerar sidans lås.. men det skall väl fixas.
Sen ska det skaffas bättre högtalare plus att det ska bli 2st högtalare till så man får 4st plus antagligen en baslåda.. Jag gillar musik och jag stör mig på att orginal högtalarna inte vill spela den musiken jag vill :)
Sen funderar jag på att tona bakrutan plus sidorutor bak (på tal om det... nån som vet några som gör det bra och billigt i sthlms området?) Både för att slippa folk med felställda framljus plus för att inte så insyn och för att jag hoppas på att det inte blir lika förbaskat varmt i bilen :)
Det jag antagligen gör först är att letar upp vilken av kablarna bakom min stereo som har konstant ström så jag får ström till memory kabeln så min stereo kommer ihåg mina inställningar :D
Jag skulle igentligen även vilja göra nått åt fjädringen... Den känns skumpig på nått sätt... Om man kör över en broskarv i 150 så guppar det till bra mycket och man undrar nästan fall den ska välta.... Det är även ett problem i 110 :) Sen ska jag fixa lite små saker.. Som att det låter om man svänger för mycket vänster i högerfram typ hjulhuset. Nån som vet vad det kan vara?
Sen ska det nog bytas lite oljefilter, luftfilter och bränslefilter :)
Jag har planerna men inte riktigt kunskap och ork att göra allt :) Men man lär sig väl :D

360Erik

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: maj 31, 2004, 23:09:26 »
Hej.
Den bilen får du vara rädd om, när den är så fin. :)

Jag har också en 360 -87, som min morfar var förste ägare till, men den är inte alls lika fin, men den går bra iallafall.
Den har gått ca 8800 mil.
Den är också lite skumpig när man kör över gupp.

Ha det bra :).

Mortlin

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
    • mortlin.najt.nu
« Svar #8 skrivet: september 07, 2004, 18:07:31 »
Kan nu även säga att den är nybesiktigad och den klarade det galant utan några fel :)
Killen på bilprovningen sa "7900mil? Den är ju knapp inkörd" :D
Sen när jag fick papprena så sa han "Ja inga fel men det är ju inte oväntat den är ju som ny"