Författare Ämne: Ny medlem!  (läst 4802 gånger)

jochen95

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • High Pimpin´crew
    • Visa profil
    • High Pimpin´Prod.
Ny medlem!
« skrivet: november 21, 2006, 13:12:06 »
Tjenare alla!

Nu har även jag hittat hit till detta eminenta forum för 300 serien! :) Är medlem i High Pimpin´crew och var så avundsjuk på Sick_Fuck,s fina 360, så ja var tvungen att ha en jag med! ;D Nu är vi 3 stycken i gänget som kör 360! :D
Var igår och köpte mig en 360 Gl -88 för ynka 2500 riksdaler! Väldigt billigt, med tanke på de fina skicket, och de låga miltalet. De är en 4-dörrars röd sedan.

Men jag kan inte säga att mitt första volvoägande fick en bra start direkt. ::)

Det började ju så bra med att bilen var avställd sedan 2 år, men ja bodde bara 2 mil från stället, så ja chansade.

Kom ungefär 5km innan polaren ringer bakom och säger att de luktar bränt.
ÄH skitsnack säger jag....BOOM! Rackarns....
Smällpunka på höger fram, visst inga problem, fram me reserven! öööh, vafan olika storlekar på bultarna?? Och en en var helt rund också... :-\  Jaja, jag offrar fälgen och tar mig av 110 vägen till en avfart iaf.....jo tjena, batteritorsk!! Rackarns bananer!! Vi knuffar grabbar!! HUUNNGH!! tvärnit, vi kom inte en meter, för bromsarna låg på....Så ja ringde säljaren som kom me startkablar o fälgkors, så vi stog väl o banka på den runda bulten i 20 minuter innan vi kunde få av skiten. Jamenojdå....Fjädertallriken existerade inte längre, så fjädern låg och skavde mot däcket...smarta jag som trodde de var bromsarna som låg på...så de var bara att parkera skiten där o åka dit idag me bilsläp och hämta den.

Men annars är den skitfin!  8)

Hoppas på en trevlig vistelse här och förhoppningsvis inga fler överaskningar me bilen ;)

//Mvh Jocke
Det är skiten på bilen & slitaget på däcken som avgör hur manlig du är.

jochen95

• Nykomling
  • *
  • High Pimpin´crew
    • Visa profil
    • High Pimpin´Prod.
Re:Ny medlem!
« Svar #1 skrivet: november 22, 2006, 00:53:47 »
tack allesammans för de enorma mottagandet! ;) Verkar ju livligt och trevligt här inne... ::) La jag tråden i fel forum?

GustavE

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: november 22, 2006, 09:21:45 »
Hahaha det är en bil i min smak :D
hoppas att den gamla ägaren hade dåligt samvete ;)

välkomen hit

vet vem du är"jochen foto och sånt"
Lycklig igen i min 360gl sedan

V-Man

• Medlem
  • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: november 22, 2006, 12:07:26 »
Heisann, kjekt med nye medlemmer 8) planer for bilen? må være artig å være 3 kompiser der alle har 360 ;D
V.W.L.

jochen95

• Nykomling
  • *
  • High Pimpin´crew
    • Visa profil
    • High Pimpin´Prod.
« Svar #4 skrivet: november 22, 2006, 13:06:17 »
GustavT: Haha jafan, han tyckte synd om mig, killen jobbade på volvo, så han skulle försöka fixa fram ett nytt fjäderben åt mig, så de var ju shyst iaf! :) Det ser ut att bli en ny vattenpump, och renovering av bromsar också, så ja har lite jobb framför mig..:)

V-Man: Ja, änsålänge ska ja försöka lappa ihop bilen till besiktning  ;D. Sen har ja lite idéer för bilen ;). Hehe, jafan de är shyst, vi blir snart 1-2 till som skaffar 360! 8)

//Mvh Jochen
« Senast ändrad: november 22, 2006, 13:08:37 av jochen95 »

V-Man

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: november 22, 2006, 13:33:21 »
Samme som meg omtrent da, skal fikse bilen til besiktning til våren. La merke til at jeg var blitt "junior medlem" nå 8) ;D hihi
V.W.L.

jochen95

• Nykomling
  • *
  • High Pimpin´crew
    • Visa profil
    • High Pimpin´Prod.
« Svar #6 skrivet: november 22, 2006, 18:09:53 »
Samme som meg omtrent da, skal fikse bilen til besiktning til våren. La merke til at jeg var blitt "junior medlem" nå 8) ;D hihi

Haha juniormedlem. tja, alltid kul att stiga i graderna! ;D
Vad tror du om en Jägermeister orange 360? ;) Vart sugen på att lacka om kärran!

hasse66

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 573
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: november 25, 2006, 08:23:20 »
HEJ JOCHKEN  MKT VÄLKOMMEN TILLKLUBBEN

skoj att ha fler med lemmar med dessa bilar som intresse hoppas du trivs hos oss...

hasse66  
360 turbo forever

V-Man

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: november 28, 2006, 00:28:57 »
Jägermeister orange kunna sikkert blitt knall 8) lurer på hvilken farge jeg skal lakke om den nye 360n min til jeg og. har kjøpt inn kompressor og lakksprøyte nå så skal få til litt bra resultat. vurderer også en litt ferrarirød farge. hmmm ikke lett med det farge valget, blir litt stuck med den fargen man velger ::)
V.W.L.

jochen95

• Nykomling
  • *
  • High Pimpin´crew
    • Visa profil
    • High Pimpin´Prod.
« Svar #9 skrivet: november 28, 2006, 02:45:54 »
hehe ja ferrariröd skulle va kaxigt, då kan du döpa om den till Volvo 360 Modena, höhöhö!  ;D

V-Man

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: december 03, 2006, 05:04:05 »
360 "moderna" kanskje?  8)
V.W.L.