Författare Ämne: kyla tack  (läst 4430 gånger)

blojmonster

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 58
    • Visa profil
kyla tack
« skrivet: december 16, 2006, 02:00:29 »
Så nu har man gått och väntat i flera månader efter kylan, snön och isen... men icke. Jag ska fan flytta högre upp, stockholm är ingen kall stad, mest blåsig.
life starts when RPM hits red

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:kyla tack
« Svar #1 skrivet: december 16, 2006, 14:22:16 »
hmm, här uppe väntar kylan och snön på sig också, dock så har det kommit lite snö härom dagen och temperaturen har krypit under nollstrecket. Men det är fortfarande för lite snö här hos mig i piteå. Ingen skoter än så att säga.

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: december 17, 2006, 22:52:15 »
jag fick snö ikväll  ;) ;)

å 360in går brett   ;D

blojmonster

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: december 18, 2006, 00:01:13 »
Nu jävlar är det minusgrader! sladdade för första gången i år med farsan Toyota Hilux, inte mycket till motor, men bakhjulsdrift :)

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: december 18, 2006, 20:32:26 »
Först var det plusgrader och nederbörd (och inte så lite av den varan heller stundtals), nu är det minusgrader och uppehåll (klarblå himmel)...ska det behöva vara så? VILL HA SNÖ!
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: december 23, 2006, 18:30:29 »
Skulle inte vara helt fel med en vit jul, men samtidigt så tycker jag inte det känns så viktigt. Jul är ju bara en helg, skotern är såld och jag längtar mest bara till våren. Tycker det har varit så dåliga vintrar dom senaste åren så för min del kan man lika gärna hoppa över vintern.

Låt asfalten bli varm tidigt i vår istället! Skulle inte vara helt fel att tillbringa valborgsmässoafton i bilen på nån halvskymd raksträcka i ett industriområde...  :D Trevligast skulle vara om det var på en motorväg i Stockholmsregionen men tack och lov så inser man fortfarande att man inte riktigt hör hemma i Birka Cup. Än.  ;)
Förare TEAM EGON RACING

blojmonster

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
Re:kyla nej tack
« Svar #6 skrivet: januari 10, 2007, 22:43:40 »
Pallra dig ner till Tyresö i Stockholm.. har har vi motorväg (inte det enda stället i Sverige, hehe, men ändå, lätt att ta sig på men när man väl kört så får man väl åka skapligt långt för att vända igen, om man så vill), varje onsdag under det varmare delen av året är det både bilar och bågar här, eller ja, mest bågar =/

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: januari 24, 2007, 18:17:21 »
21minus igår och bilen som stått nu i några veckor startade gode direkt efter jag hade laddat upp batteriet. dock våga jag inte mer än köra in den i garaget då kylar vätskan inte var i flytande form, såg ut som slush ;)

Paq

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: januari 24, 2007, 20:58:30 »
här har vi 6minus och ca två decimeter snö ;D
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Brainded

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: januari 31, 2007, 17:27:01 »
Låt asfalten bli varm tidigt i vår istället! Skulle inte vara helt fel att tillbringa valborgsmässoafton i bilen på nån halvskymd raksträcka i ett industriområde...  :D Trevligast skulle vara om det var på en motorväg i Stockholmsregionen men tack och lov så inser man fortfarande att man inte riktigt hör hemma i Birka Cup. Än.  ;)

Jadu... mitt förhållande sprack ju till viss del pga Birka Cup, iaf så pratade jag med henne för någon/några veckor sedan. Då hade hon redan byggt klart sommarens bil och även hunnit bromsa den. 1700hk plockar hon tydligen ur med nos, så dit har väl tyvärr de flesta här väldigt långt kvar till  :-[

Vilket team/bil det rör sig om tror jag inte hon uppskattar att jag avslöjar då hon säkerligen vill mörka så mycket som möjligt inför sommaren.

Den som först får ur den effekten i en 300a vill jag inte åka med i rondellerna;D

/Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 16975
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #10 skrivet: januari 31, 2007, 19:27:58 »

Jadu... mitt förhållande sprack ju till viss del pga Birka Cup, iaf så pratade jag med henne för någon/några veckor sedan. Då hade hon redan byggt klart sommarens bil och även hunnit bromsa den. 1700hk plockar hon tydligen ur med nos, så dit har väl tyvärr de flesta här väldigt långt kvar till  :-[

Vilket team/bil det rör sig om tror jag inte hon uppskattar att jag avslöjar då hon säkerligen vill mörka så mycket som möjligt inför sommaren.

Den som först får ur den effekten i en 300a vill jag inte åka med i rondellerna;D

/Anders

Det lät som en annorlunda partner du hade? Varför sprack det, körde hon ifrån dig?  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Brainded

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: februari 01, 2007, 21:14:26 »
Körde ifrån mig gjorde hon definitivt  ;D

Jo inte den vanligaste kanske men allt underlättar ju om man delar ett intresse, problemet är att manliga stoltheten kan ju bli lite jobbig om man får åthutning på hur man byter ett bromsok.

/Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 16975
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #12 skrivet: mars 08, 2007, 19:29:27 »
Körde ifrån mig gjorde hon definitivt  ;D
problemet är att manliga stoltheten kan ju bli lite jobbig om man får åthutning på hur man byter ett bromsok.

/Anders

Haha det låter kul, jag har inte det problemet, eller många med mig  ;)
« Senast ändrad: mars 08, 2007, 19:41:49 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.