Författare Ämne: Snuthäng..  (läst 6549 gånger)

Nille

• Medlem
  • Antal inlägg: 177
    • Visa profil
Snuthäng..
« skrivet: januari 07, 2007, 03:32:04 »
Vill någon köpa en BMW 318i -88?

Biljäveln är på tok för rolig att köra när det är halt på vägen. Sänkt och jävlig.
Var ikväll ute och skjutsade grabbarna grus och bröderna bäver.
Såklart att Egon (Performance) skulle ha mig till att drifta lite här och där, bl.a. diverse rondeller i denna stad. Jag höll fullt och tyckte det var skoj i stora rondellen, men den var lite för stor för att hitta bra växel.. Så vi valde att testa den centrala rondellen i staden, där gick det bättre!

3 varv åt gången i 3 etapper.. Synd bara att polisen såg mina sista två varv. Dom valde att hänga på mig en bit och sedan stoppa mig. Fick mysa bak i snutbilen med två polismän frågandes varför jag gjorde det.
Jag svarade att jag skulle vilja testa det "hade ju aldrig gjort det förr" (med den bilen). :P
De tyckte det var mycket dumt och bestämde sig för att ge mig en ordningsbot, men den kunde de bara skriva på stationen, så de skrev skiten på ett papper och släppte iväg mig.
Förmodligen åker jag väl på en massa böter bara för att jag lät dom göra så.  :-\

Svor lite och Egon fick lite bilder på min bil stoppad, sen fortsatte vi att sladda på parkeringen vid Coop halva natten.

Tyckte det också var skoj, men sen ville grabbarna hem. Jag körde hem den ena och sedan bar det av hemåt Egon's place.
Bestämde mig för att trampa på lite mer än lite gas, så jag hade väl 120 längs en 50-väg innan vi skulle svänga.
Tittar i backspegeln då jag sväng, och vem tror ni hänger på?
Jo snuten igen!

Va fan, ska dom ha sett detta också tänkte jag? Mycket riktigt så var det så det var. Jag handbromsvände på parkeringen och de körde fram till mig..
-Hördedu, du borde köra lite långsammare.
Vid det här laget hade jag fått hört av några vänner att man ska neka allt vad polisen påstår om de inte har film. :P
-Hur fort körde jag då?

-Nog gick det säkert 100 där när vi följde efter..

Aj fan tänkte jag, nu är kortet borta!
Just då knastrade det till i polisradion deras och jag hörde något om en Galant eller nåt, kanske en olycka. Det fick dem att lämna mig med enbart några få ord om att jag skulle köra lugnare om jag ville ha kortet kvar..

Fy fan vilken röta! Men det är väl bara att invänta några böter för driftingen i rondellen helt enkelt, 1200 spänn om jag har otur..  :-\

Det jag ångrar mest av allt är;
Hur i helvete kunde jag glömma bort att fråga om de tyckte min rondelldrifting var snygg?!
För lite effekt, för dålig väghållning..

GustavE

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
Re:Snuthäng..
« Svar #1 skrivet: januari 07, 2007, 11:15:31 »
Haha fy fan :D
Lycklig igen i min 360gl sedan

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: januari 07, 2007, 16:46:57 »
Här ser vi en deppad Nille på väg in i tysken igen.

Grinigare poliser har jag aldrig stött på, dom ville inte ens posera framför polisbilen!  :(

Men kul var det, tycker åtminstonde jag som inte behöver pröjsa några böter...  :P
Förare TEAM EGON RACING

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2598
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: januari 07, 2007, 18:04:20 »
hehe, tur att du inte miste kortet  :)

Haak

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: januari 07, 2007, 18:29:38 »
I Norge kunne du lett fått 5000 i bot og mista lappen for driftinga :P

Må finne enn litt mer øde sted da vettu ;)

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: januari 08, 2007, 00:56:12 »
hehe kom till piteå och drifta till sommaren så ska du nog se att polisen vill posera. dom är skitsnälla här uppe. :)

Tur du fick behålla lappen iaf :)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #6 skrivet: januari 08, 2007, 22:01:13 »
Grattis till behållningen av lappen och grattis till rolig driftingbil, fet drifting, goa gubbar som gör allt för att trycka ner bilen från baksätet så att du kan drifta ännu snabbare i rondellen  :P

SYND bara att det inte var en 360 som var huvudperson i dramat  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Nille

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: januari 09, 2007, 17:33:06 »
hehe kom till piteå och drifta till sommaren så ska du nog se att polisen vill posera. dom är skitsnälla här uppe. :)

Tur du fick behålla lappen iaf :)

Jo du Loffe, både jag och Egon vet hur schyssta poliser ni har där uppe. :)
I somras försökte vi förklara för en av dem hur man ställer fast en bil.. :P

Nille

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: januari 09, 2007, 17:35:32 »
Grattis till behållningen av lappen och grattis till rolig driftingbil, fet drifting, goa gubbar som gör allt för att trycka ner bilen från baksätet så att du kan drifta ännu snabbare i rondellen  :P

SYND bara att det inte var en 360 som var huvudperson i dramat  ;)

Jag beklagar också att jag inte har en 360 eller 340 med större motor än 1,4 liter (än så länge). Men vi får se hur det ser ut till sommaren..  :)

Nille

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: januari 09, 2007, 17:36:08 »
Förresten, kan de bestämma sig i efterskott att dra in mitt kort för vårdslöshet i trafiken?  ???

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: januari 09, 2007, 21:47:01 »
Förresten, kan de bestämma sig i efterskott att dra in mitt kort för vårdslöshet i trafiken?  ???

Om det går till tinget kan det hända (om det finns med på straffskalan, kanske bara gör det om det är grov vårdslöshet), men jag har svårt att tänka mig att Kling & Klang sätter sig ner över en kopp kaffe och drar in körkort.
Lär ju vara på plats eller i tinget det kan hända.
Förare TEAM EGON RACING

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: januari 09, 2007, 22:40:56 »
som jag fattat det på poliserna här uppe så är gränsen för vårdslöshet i trafik höjd. dom nämde nått sånt då morsan krockat så dom tyckte inte ens hon behövde skriva att polisen varit där. skulle visst bli en mycke längre process  på så vis. men bar hålla tummarna och nämde dom inget på plats så borde vara hyffsat lugnt. men man kan juh ha otur.

Nille

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: januari 16, 2007, 23:52:47 »
Nu är det klart!
Fick boten hem i lådan igår, 1000 spänn.

I fredags fick jag BMW:n såld dessutom, så i det hela har jag gått + - 0 förmodligen.