Författare Ämne: 340 B14 TURBO PROJEKT  (läst 88006 gånger)

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2850
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:340 B14 TURBO PROJEKT
« Svar #40 skrivet: mars 10, 2007, 23:20:10 »
fakta om Walfridsons rallycross 343 med b14:

Historia:
Volvo 343
Volvo 343 presenterades 1976 och året därefter kammade per-Inge walfridson överraskande hem SM-titeln i Rallycross, vilket fick Volvo att göra en treårig satsning på denna gren av motorsporten.
Facit av denna satsning blev en rad nationella och internationella framgångar med ytterligare titlar

Motor: 1.61 Turbo, ca 225 hk
Största framgångar: Nordisk mästare i rallycross 1979 Börje Carlsson, Europamästare i rallycross 1980 Per-Inge Walfridson.

Fakta om bilen ovan:
Denna 343:a i Rallycrossutförande har en Turbo-laddad motor som utveklar 245 hkt.
Bilen är utrustad med ordinarie B14 motor som är uppborrad till 1628 cc. Motorn ör dessutom Turbo-matad samt utrustad med direktinsprutning och utvecklar omkring 245 hkr/DIN vid 6000 varv/min. En manuell 4-växlad växellåda är monterad i anslutning till bakaxeln i enlighet med den s k transaxelsystemet.
Karossen är standard med utan inredning och utrustad med skyddsbågar.
Vikten är ca 900 kg.
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

ale

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
« Svar #41 skrivet: mars 11, 2007, 16:18:26 »
Den var läcker!
Jag får väl stressa upp den lilla rovan lite till..
Jag har idag rivit av toppen och harkollat om det var ngt fel men jag såg inget uppenbart som packningen eller så. Får kolla lite nogrannare i morrn.
Tackar Mefistofeles för tipsen å så, Jag är själv dålig på att leta runt på nätet å hitta det jag vill ha så jag tröttnar om jag inte hittar det direkt.
Jag kommer uppdatera maskinen i alla fall och det lutar åt insprutning och MS. Är det någon som vet om det finns Insprutningsinsug till b14 som passar? Har Renault 5 insprutning tex? Jag har inte hittat ngn bild på det i alla fall så tipsa gärna om ni vet/har sett det.

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #42 skrivet: mars 11, 2007, 18:30:03 »
R5 GTE har insprut men jag vet inte om det är samma motor. Svårt att hitta någon bra info om R5orna på nätet. Men jag misstänker att de bygger på samma block och topp.

Ett besök på skroten borde ge svar.
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58

ale

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #43 skrivet: mars 11, 2007, 20:56:45 »
Skroten är inte min vän.. Dom har alltid stängt när jag har tid eller så får jag åka till den andra sidan stockholm där jag sällan sätter min fot ( södra sidan är läskig, brrrr ).
Jag får väl annars åka å titta på en GTE som är på annons å reka lite ;)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #44 skrivet: mars 11, 2007, 21:02:18 »
Fler bilder på rallycrossbilen här:
« Senast ändrad: mars 11, 2007, 21:02:44 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #45 skrivet: mars 11, 2007, 21:34:34 »
Lite mer forskning gav mig svar, R5 GTE har b172 motorn och inte b14.

Men R5 Gt Turbo bygger på samma block  Kunde inte urskilja om det var sprut på motorn via denna projekt tråd. Ser inte ut som det iallafall.

http://forum.clubrenaultsverige.com/viewtopic.php?t=4668&postdays=0&postorder=asc&highlight=turbo&start=0

Måste tillägga att R5 GT Turbo måste ha det mest röriga motorrummet av alla franska bilar. Kan inte förstå att man behöver så mycket slangar till en så liten motor.
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58

Loy

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
« Svar #46 skrivet: mars 12, 2007, 11:34:02 »

en bit ned på denhär sidan finns några riktigt bra bilder på rallycrossarn
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=56515&highlight=343%20rallycross

här är några som bygger om en r5 turbo lite, dom har ett efi insug men det verkar som det är hopbyggt av lite olika delar, skulle vara intressant att veta vilka så man slipper uppfinna samma hjul andra redan gjort
http://rpm.planetaclix.pt/renault/5/gtturbo.htm
« Senast ändrad: mars 12, 2007, 11:46:44 av Loy »

Loy

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #47 skrivet: mars 14, 2007, 08:34:21 »
rotade igenom mina gömmor och hittade lite roliga papper, har ingen scanner så det blev digitalkamera
men sålänge texten går att läsa är det ju skitsamma egentligen,  
Fan att det finns massa vassa tillbehör till 300serien från Volvo R-sport skulle jag ju inte gissa!  
men ni fantaster får lite att gotta åt här.  

här är på R-sports turbosats till B21A, dom glömde tydligen att göra en till B14
men Ale är så hjälpsam och fixade till det misstaget bara 30 år senare ;D

« Senast ändrad: mars 14, 2007, 08:38:41 av Loy »

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #48 skrivet: mars 14, 2007, 18:05:45 »
Här har du en bild på en b14 med  hemgjort sprut:

Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58

ale

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #49 skrivet: mars 16, 2007, 17:03:55 »
Inte illa Loy... Lite överladdning på rallymotorn så får 300 smaka effekt!

Mefistofeles: Nått sånt där hade jag i tankarna vad det gällde insug- långa rör och ett läckert plenum.. Mer sånna bilder vill jag se!! ;D

ale

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #50 skrivet: mars 22, 2007, 18:13:28 »
Det var topppackningen som var paj mellan 4cyl och oljekanalen, därav brutal rökutväckling ;D Resten bra..
Jag har lämnat bort toppen till Loy som är en gammal förgasartrimmar räv och portningsguru och jag har fullt förtroende för att det kommer bli bra. Han har slipat in ventiler och portat insug samt avgaskanalerna och nu ska han snygga till förbränningsutrymmet med kompsänkning som följd. Försöker sikta på runt 8:1 så jag får se vad det blir. ( vill ej köra med 2 packningar och vill ej beställa en special från gtt ).
Just nu letar jag efter ett bra ämne till min insprutningsuppgradering och vill ha ett litet plenum med bra flöde som man kan svetsa på orginalinsugsröret på, några tips?
Nu har jag i alla fall köpt sotningssats så när toppen är klar får jag se om jag monterar den och kör som tidigare eller om jag ska uppdatera med sprutet.. får se..

Loy skickade mej smakprov på vad han har börjat med men långt från klar. får se hur det ser ut när han är klar! :D

Som ni ser sitter insugskanalerna två på ett vilket i sej inte är så optimalt för flödet och jag hade plan på att göra ett nytt insug med ny baffel och då dra rör ner till ventilerna så dom slipper dela på ett, men får se...

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #51 skrivet: mars 22, 2007, 19:33:18 »
Skönt med brusten toppackning, det är ju säkringen/försäkringen mot motorras!

Kul att du satsar på portning!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

Loy

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #52 skrivet: mars 28, 2007, 22:08:59 »
det har blivit lite mer jobbat på toppen har försökt få till lite bättre form på insugskanalerna utan att
göra de för stora för den sakens skull, är ju så hiskligt små ventiler i B14.
sen skulle det va kul att plasta lite mellan styrning och säte på långsidan då formen är lite tokig där,
får se om det finns tid och lust eller om det blir nästa gång Ale skjuter toppackningen ;D

på avgassidan så har jag mest försökt öka arean på kanalen för de är pinsamt små på dessa topplock,
dessutom är det ganska tunn gjutning så man måste vara försiktig som fasiken.

sen spände jag fast toppackningen där den ska sitta och matchade förbränningsrummen lite mot cylinderfodrena
och har även tagit bort en del matreal där för att få lägre kompförhållande, ska mäta o se om det räcker
eller om det blir nån annan fuling med.

det är vad som hänt så långt i motorverkstan ,bilderna är skitstora men det får ni ta ;D

/Micke L

ale

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #53 skrivet: mars 30, 2007, 17:51:46 »
Fasen va det känns gött Loy! Ser skitbra ut, som vanligt när du är i farten å skojar..
Det börjar knipa i 340 turbo tarmen så när toppen är klar blir det provkörning med förgasare och en uppgradering på spridaren så det blir lite mer sås, så insprutningen får vänta lite till i alla fall tills jag hittar ett plenum att sätta kapen i.. ;D

falken

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
« Svar #54 skrivet: april 04, 2007, 13:20:04 »
Hej,

Har någon här koll på/erfarenhet av sugtrimning av en b14? Är i stånd att köpa kamaxel och pilla med toppen. Kan man ha kvar originalförgasaren trots dessa ingrepp (så besiktningsmannen inte surar :) ), men ändå få duktigt mycket mer flås?
Längst sladd vinner :)...

Loy

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #55 skrivet: april 08, 2007, 14:22:02 »
nej det är nog inte så lyckat, för det första är orginalgasaren väldigt liten men framförallt så saknar den justermöjligheter som är nödvändiga för att få bra sprutt i bitarna när man ändrat vesäntligt på motorn.  
en förgasare som passar rakt på orginal insugets bultmönster är weber 36/36 DCD som är en mycket vanlig trimförgasare som det är lätt att få tag i munstycken E-rör och halsringar till.
du kommer dock bli tvungen att modifiera luftburk och trottellänkage och ev porta insuget för att få det att passa.
firmor som är bra på och säljer bestyckning till den är väl i första hand misab ronwill och KG (kg o ronwill brukar vara billigast) ,lyssna med någon av dom för bestyckningstips., förgasare köper du helst beggat på blocket eller liknande.   en bra topp och inte för vass kam och rätt bestyckat och justerat så kan du troligtvis åka rakt iganom sbp utan problem
sen för att få ut det mesta är det bra att modda tändkurvan för den nya motorn, lyssna med samma firmor om det.

/Micke
« Senast ändrad: april 08, 2007, 14:27:19 av Loy »

Kurre86

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2439
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: 340 B14 TURBO PROJEKT
« Svar #56 skrivet: maj 16, 2007, 19:32:38 »
Angående insprutning på B14... I min projekttråd Volvo 343DLi berättar jag lite om mina försök med insprutad b14. Kan berätta att både 1.7 och 1.4 liters Renault 5använder Renix/Bendix centralinsprutning. Dessa är relativ lätta att montera på original B14 insug; endast en adapterplatta krävs då bultmönstret skiljer mellan originalförknasaren och sprutet. Lösningen blir kanske inte den bästa flödesmässigt, men är enkel och billig att realisera. Då delarna från R5 1.7 passar torde det ju gå att hitta spridare som klarar åtminstone lite mer än R5 1.4ans 60 ystra hästar.
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

ale

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #57 skrivet: maj 17, 2007, 16:44:47 »
Tackar för tipset kurre!

Jag har inte engagerat mej i min pärla på ett tag nu och min nyportade topp ligger hos Loy o väntar...
Har massor med annat att göra så 340 turbon blir stående lite till, men det kommer...  Jag vill skruva ihop den innan vintern och hinna köra lite på torr asfalt för att se om den går någe bra innan det är dags för brehäng på solvalla...

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #58 skrivet: maj 17, 2007, 19:36:49 »
Jag vill skruva ihop den innan vintern och hinna köra lite på torr asfalt för att se om den går någe bra innan det är dags för brehäng på solvalla...

Gott, därför borde den heta typ Solvalla Express  :)

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #59 skrivet: maj 28, 2007, 09:00:29 »
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58

ale

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #60 skrivet: maj 29, 2007, 22:13:39 »
..ja det kan du fet hajja!!

Uffes motor tar jag gärna å stoppar i min vinterraket....   men den går nog bara nästan lika bra som min kan ja tro ;) ;D

ale

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #61 skrivet: maj 30, 2007, 22:42:19 »
WOHAA!

Jag fick tillbaka toppen idag efter portning/kompsänkning och ville genast lajja på den på bilen, men icke...
Loy dissade mina orginalventilsfjädrar- sa att dom har på tok för mesigt fjädertryck och att jag är tvungen att se me om efter ett par bättre som man inte kan trycka ihop med handkraft.. Jälans asså.. Loy o hotwok plåtisen Filip tyckte att primera GT ventilfjädrar borde kunna passa så jag får forska lite på den fronten innan toppen skruvas tillbaks.. ( jag vet att det finns ventilfjädrar som ska passa från Renault GTT'n om man har pengar men gratis är godast..) Matchportnig av insug/avgas ska jag oxå hinna med innan det är dax..

Toppen såg finfin ut och nu kommer jag säkert ha 200 biltemahästar ;)

ale

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #62 skrivet: augusti 12, 2007, 18:37:26 »
...För att visa att projektet inte dött så uppdaterar jag lite! ;)

Har som sagt fått toppen portad och har matchportat orginalinsuget/avgasröret mot toppen, finlirat lite med insugningsröret innan turbon så luften sugs genom en tratt för bättre flöde. Jag har provat om nissan primera gt ventilfjädrar passar o det verkar perfekt!! Dom var hårdare och nästan identiska i längd och bredd som orginalfjädern, så nu ska jag bara skaffa så det räcker till alla. Jag har planer på att ha avgasbandage på grenröret för att få bort så mycket värme från motorutrymmet och att turbon flåsar väl på lite bättre..
Är det någon som vet nånstans det säljs billigt? Jag behöver ju bara så det täcket en halvmeter så de känns dumt att köpa till tre!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #63 skrivet: augusti 12, 2007, 22:00:24 »
...För att visa att projektet inte dött så uppdaterar jag lite! ;)

Har som sagt fått toppen portad och har matchportat orginalinsuget/avgasröret mot toppen, finlirat lite med insugningsröret innan turbon så luften sugs genom en tratt för bättre flöde. Jag har provat om nissan primera gt ventilfjädrar passar o det verkar perfekt!! Dom var hårdare och nästan identiska i längd och bredd som orginalfjädern, så nu ska jag bara skaffa så det räcker till alla. Jag har planer på att ha avgasbandage på grenröret för att få bort så mycket värme från motorutrymmet och att turbon flåsar väl på lite bättre..
Är det någon som vet nånstans det säljs billigt? Jag behöver ju bara så det täcket en halvmeter så de känns dumt att köpa till tre!

Tack för update, det var ett tag sen och skönt att höra att projektet lever  :)

Skulle vara intressant att höra hur du gick tillväga med matchportningen, kapa isär och matcha och svetsa ihop eller går det göra på annat sätt utan att ha "lösa" flänsar att matcha?

Kul om du kan köra primera-fjädrar, sånt är alltid kul när man kan lura nån trimfirma på lite stålar  :P

Låter intressant med tratten med, antar att sånt godis kommer upp på bild så småningom?

zyklon

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
« Svar #64 skrivet: augusti 13, 2007, 14:18:21 »
kul med uppdate som sagt =)

vet du/ni om det bara är i B14 toppen som primera fjädrarna passar??  eller går de stoppa i en 530 topp oxå?
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

ale

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #65 skrivet: augusti 13, 2007, 22:07:42 »
Jag tänkte att ni kanske ville festa på ett par bilder på hur själva turbokonverteringen ser ut när den inte är på bilen så den som funderar på att konvertera ser hur simpelt man kan lösa det utan alltför mycket meck och ingrepp i själva orginalbilen!
Mitt motto för bygget är ju att få mycket för så lite arbete å pengar som möjligt ( ok, vem vill inte det..) och att det ska vara enkelt att skruva med i fall något inträffar som gör att man måste riva (.. då jag hatar att skruva igentligen..) 8)

Frej: Jag har gjort det på enklaste sätt, dvs att slipa själva packningen så den passar mot toppen och sedan bara kopiera den mot insug/avgasröret ;)  Tratten är väl inte så upphetsande men jag får väl ta nån bild om ni vill se..

Zyklon: Jag har ingen aning då jag inte håller på me röblockarna.. ;) Har du något mått på en 530 fjäder kan jag kolla mot Primerans (men jag skulle nog tro att det inte är nån speciell skillnad i hårdhet i fall att dom skulle passa då 530 är ju hyffsat hårda från början, eller??

.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #66 skrivet: augusti 13, 2007, 22:40:27 »
Riktigt nice turbobygge!

Och såklart smart med packningen som mall vid matchportningen, svårt tills nån förklarar det enkla  ;)
Kanske nåt man skulle ge sig på.. har några lösa insug, och snart ett löst x-traktorgrenrör  8)

Kurre86

• Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
    • Min hemsida
« Svar #67 skrivet: augusti 13, 2007, 23:35:55 »
Ser ju skitsnyggt ut! Måste bara undra lite - vad är det för någon turbo du använder? Är den vattenkyld? Ungefär vid vilket varv började den ladda med originaltoppen? Jag har ju vissa planer åt samma håll som du, men med insprutning från början, och då kan det ju vara bra att ta del av andras erfarenheter! :-)
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
Honda CBX 550 F2 -82

zyklon

• 300power orakel
    • Visa profil
    • diligoDesign
« Svar #68 skrivet: augusti 14, 2007, 00:25:56 »
ah det är möjligt att mina fjädrar redan är såpass hårda.. bara en inflik ;)
riktigt snitsigt bygge iaf! =) när du får fart på de sen så får du höra av dig.. kan vi jämnföra snikturbobyggs tider.. =)

ale

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #69 skrivet: augusti 14, 2007, 21:51:42 »
Zyklon:Jag ställer upp när det är snö..... ;D hirr hirr!

Kurre: Turbon är från en saab 95 eller 93 lättryck tror jag, Fick den av en polare som trodde att den härstammade därifrån ialla fall.. Den är vattenkyld.  Laddtrycket kom mycket tidigt- responsen var det inget fel på pga litet aggregat. Jag tror inte jag kommer byta ut detta då det ska räcka till minst 200hk och mer behöver jag inte 8) ....... ännu
« Senast ändrad: augusti 14, 2007, 22:39:14 av ale »

zyklon

• 300power orakel
    • Visa profil
    • diligoDesign
« Svar #70 skrivet: augusti 15, 2007, 17:09:11 »
hehe inga asfalts tider? ;)  men snön e jag på ;)

ale

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #71 skrivet: augusti 15, 2007, 19:02:15 »
Zyklon: vart bor du da?

rwd-student

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 74
    • Visa profil
« Svar #72 skrivet: augusti 20, 2007, 13:48:18 »
Are you talking about injection on the GTT engine? Somebody here did:

Hey says this wasn't the most boost yet...

I want injection too, but my car don't even run yet... (and I'm out of money)

The GTT head is much different compared to the b14 head. Look at the inlet ports.

Grtz,

Frits

ale

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #73 skrivet: augusti 20, 2007, 20:16:56 »
Hi Frits!   Nice looking mainfold in that car..  me like ;D !! I can't see the mainfold pics :(  so i cant compare..

zyklon

• 300power orakel
    • Visa profil
    • diligoDesign
« Svar #74 skrivet: augusti 21, 2007, 16:27:17 »
hehe jag bor i skövde du =).. sj?

ale

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #75 skrivet: augusti 22, 2007, 19:29:34 »
.. El stockholmo ombre

ale

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #76 skrivet: augusti 23, 2007, 22:07:45 »
Har skruvat ihop o kört en testrunda.. Den ryker ganska bra ??? Hoppas det slutar annars känns det lite motigt.. Jag får väl göra ett kompprov till..
Men annars så gick den helt okej nu med 0,5 i ladd men den kändes svag på varv så jag måste fixa riktiga spridarna snart som kan hjälpa till där det nu behövs. Jag tänker sätta 2st 360 glt spridare som jag har över där kallstarts spridaren sitter nu och flytta den nån annan stans eller rent utav hiva bort den!

Men vafasen.. kul är det i alla fall att den funkade igen och man ville genast koppla in min launchcontrol tjofräs.. men det får vänta lite till, har för många projekt som kräver en jäla massa tid!

Kurre86

• Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
    • Min hemsida
« Svar #77 skrivet: oktober 14, 2007, 11:55:37 »
Såg att du hade monterat en tankmonterad insprutarbränslepump på din bil... Det
verkar ju vara en väldigt smidig lösning, särskilt jämfört med min med en löst
liggande bränslepump under reservhjulet... Kort sagt, vad kommer den ifrån, och
hur mycket behövde modifieras för att få den att passa? Fungerar tankmätaren
med givaren?
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
Honda CBX 550 F2 -82

ale

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #78 skrivet: oktober 15, 2007, 18:38:33 »
Tankmätaren kommer från Ford focus (99-04) och man behöver bara slakta av hölje å lite skit från den så ser den ut som på bilden. (Jag använder såklart 340's armatur mm) Man fattar hur jag gjort om du tar bort din..
Allt funkar som innan, fast nu funkar ju inte sugpumpen.... Men som jag skrivit innan, kör inte med vanlig soppaslang från ok utan köp en stump bensintålig plastslang i stället! :P

Kurre86

• Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
    • Min hemsida
« Svar #79 skrivet: oktober 15, 2007, 19:25:55 »
Låter kanon! En trött Renaultpump som suger genom originalledningarna hela fram till motorrummet är ingen vidare lösning, och jag vill helst inte hålla på och borra hål eller dylikt för att fästa pumpen nere vid tanken...
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
Honda CBX 550 F2 -82