Mitt roligaste bil minne:
Jag var 15 år gammal (gick i årskurs 9 på grundskolan), vi skulle på 2 veckor lång Prao. Jag bodde som sagt i Göteborg då o så stack jag ner till Stig-Center där SAAB-OPEL en gång låg (Vet ej om de finns kvar). Jag lyckades övertala dem om att ge mig en praktikplats där iaf... Sagt och gjort så fick man då börja...
För de som kommer i håg så var det strax innan Julen 95/96 tror jag då det hade snöat jättemycket i Göteborg. Min uppgift blev att borsta av snön på bilarna och köra varmbilarna, dammsuga, tvätta osv...
En dag så kommer VDn fram och frågar om jag vet hur man kör bil... visst, klart man kan.... det kan alla bilintresserade 15 åringar! jättebra... ta och kör bilarna till tvätthallen och sen till verkstan för kontroll (nya bilar som skulle levereras). (det var ett inhägnat område så det var lagligt)
Visst, man tvättade ett antal och efter ett tag så hade man tom fått rutin på körningen...

En dag så stod en SAAB 9000 Aero på parkeringen....

satte mig i den.. på med all el... och tvätta, in hos mekarna... och in i hallen i väntan på leverans...
skulle precis svänga in i hallen när foten plötsligt stampade på bromsen... Jag hade ju sett hur säljarna brukade köra med bilarna... jag ska inte vara sämre, jag ska ha fart och svänga in i hallen med lite varv på motorn.. i med backen... och kör... snö under bilen så hjulen började spinna....jag gasar mer och mer... och så får jag grepp...full platta och stirra in i varvräknaren så man ser hur mycket varv man kan komma upp i

...
När varvräknaren visade ca 4000 så lät det ungf som om ngn hade tagit ett baseboll trä och slagit den i en container... sen bara tvärdog motorn och bilen....
öppnar dörren kliver ut och ser en av mekarna som kommer springande... AJ AJ AJ säger han och springer in igen... tittar på bagaget... ser att jag har skickat en av de stolparna som håller grinden ca 1dm in bagaget på saaben.... tom bakrutan hade gått sönder av smällen..
Nu gick det upp för mig vad jag hade presterat... det fanns inte mkt att göra utom vad alla 15 åriga killar skulle ha gjort... gråta!
Nu kommer meken ut med en säljare som går ett varv runt bilen och frågar om jag mår bra... sen springer han in och kommer tillbaka med halva personalstyrkan och en kamera!
Ställ dig vid bilen och posera! Jag hamnade på deras 10 i topp lista! nr 7 tror jag tom!
Jag slutade iaf inte att gråta, utan de fick ringa efter min pappa som fick komma och hämta mig...
Sen var resten av praktiktiden fylld med kommentarer som "Om jag låser denhär bilen, tror du att du kan tvätta den då?" eller "Om du hade haft lite mer varv så hade du nog kunnat klara stolpen!" osv...
då var det inget kul... men nu är det hur skoj som helst!
Mitt sämsta:
När vi var påväg till fjällen och jag lämnade över min trafikförsäkrade 525a till en kompis som skulle köra en del av vägen och som började tävla med en S80 och det hela slutade med att 525an hamnade på sidan i ett dike! Själv fick jag observera alltihop från baksätet...
Må den vila i frid i BMW-himlen!