Författare Ämne: Var bor alla?  (läst 8083 gånger)

mugge

  • Gäst
Var bor alla?
« skrivet: januari 07, 2004, 16:00:05 »
Jag har sett att det är väldigt få som skriver i sina profiler vilka de är och var de bor.

Det vore kul om folk kunde berätta lite om sig själva och förklara om varför man tycker om bilar och varför man är här och vem man är lite..

Så man får lära känna varandra lite så att säga... :)

Exempel på det som kan vara intressant att veta är:

  • Ålder
  • Yrke
  • Hemort
  • vilka bilar man äger och vilka bilar man har ägt
  • Gift / singel / bor hos föräldrar
  • Andra intressem
  • Vilken är den vassaste bilen du åkt / kört / suttit i
  • Berätta om roliga bilminnen
  • Berätta om tråkiga bilminnen
  • kort presentation helt enkelt.

Givetvis helt frivilligt!

mugge

  • Gäst
Re:Var bor alla?
« Svar #1 skrivet: januari 07, 2004, 16:15:26 »
Lika bra att föregå med ett gott exempel och börja själv! ;D

Ålder: 23 år ( 24 i sommar)
Yrke: Student (Data- & Elektro- ingenjör)
Hemort: Uppvuxen i Göteborg men bor sedan ett tag tillbaka i Malmö
Vilka bilar: Jag har ägt en massa bilar... första bilen var en Ford fiesta, ägt 3st fiestor, 3st Golf IIor, 1st Mercedes-Benz, 4 st. Toyota Corollor, 8 st. BMWn, 6 st. Volvo (3st. 440, 1 st. 340, 1st. PV, 1st Amazon).
Bostad: Bor i egen lägenhet, ibland tillsammans med flickvännen.
Andra intressen: Teknik i stora drag, bilar, datorer, mode, musik, film, kaffe. Bilen var det första intresset man utvecklade, mkt tackvare en bilintresserad pappa som hade lärt en att redan vid 5 års ålder kunna peka ut motorns delar (i stora drag) och säga vad de heter. ;D
Vassaste bilen: Har suttit i en Lamborghini Diablo VT, åkt i en BMW M3,  Kört en trimmad BMW 525i.

måste sticka återkommer med resten om någon timme..

Wawe

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 590
  • 360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil
    • Visa profil
Re:Var bor alla?
« Svar #2 skrivet: januari 08, 2004, 09:03:25 »
Wawe här...

19 år och student på Chalmers (datorteknik) i Göteborg där jag bor hemma hos mina föräldrar... lr ja, förälder. Har aldrig ens träffat far min... Född och uppväxt i Göteborg och har aldrig ens flyttat

360n är min första bil... morsans innan, men hon köpte en v40 1,8... t.o.m. hon klagar på motorn i den =)

är singel sedan min student då flickvännen tillika fästmön dumpade mig 4 dagar innan man gick ut gymnasiet...

Att säga att jag gillar datorer är en underdrift... =) Sitter alltsomoftast framför en skärm... Gillar böcker oxå, har en j*vla massa böcker här... Läser mest Fantasy o Sci-Fi (ja, jag är en "sån" idiot ;) )

Blev körd av min chef i en Mercedes Cab (minns inte vad modellen heter) med V6a... färgen var knallröd... tro mig... den SYNTES!

Roliga minnen:
Kört över hela Älvsborgsbron med breställ... 8D
Morsan skulle köra hem en kompis men på vägen dit hade de precis gjort nya farthinder av modellen gupp. De var heller inte utmärkta... plötsligt hör man "HELVETE" å bilen tvärbromsar... plötsligt har man huvudvärk...

Tråkiga minnen:
När jag sommaren -03 lyckades köra för fort i en kurva å hälsa på ett räcke med hela sidan på min fina 360... så nu måste jag lacka om ½a bilen... *snyft*
« Senast ändrad: januari 08, 2004, 09:03:47 av Wawe »
----------------------------------------
360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil

Dan Banan

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
Re:Var bor alla?
« Svar #3 skrivet: januari 08, 2004, 16:22:43 »
Ålder:29

Yrke:Processoperatör

Hemort:Perstorp(Skåne)

vilka bilar man äger och vilka bilar man har ägt:Just nu 245,480 T,PV,två veterantraktorer och två veteranmoppar.
Har haft två Kadetter,760 TD,240 D

Gift / singel / bor hos föräldrar:Förlovad och ska ha barn vilken dag som helst

Andra intressem:Hockey,innebandy,datorer,bio,sova,äta

Vilken är den vassaste bilen du åkt / kört / suttit i:Chefens Lotus Esperit Biturbo

Berätta om roliga bilminnen:245:an som rullat 50 000 mil när jag fick den gratis!Många spännande fel som inträffade när man körde + alla missljud som gjorde att folk vände sig om

Berätta om tråkiga bilminnen:Samma som ovan

 :-*


Nemesis

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
Re:Var bor alla?
« Svar #4 skrivet: januari 08, 2004, 19:07:46 »
Jag tror jag är för gammal för sånt här  ;D

Ålder: 42 (jo, det är sant...)

Yrke: Dataexpert stod det i telefonkatalogen ett tag, just nu konsult, mest programmering men även HW, mekanik mm

Hemort: Skepplanda (mitt mellan Volvo och SAAB  ;) ), fast uppvuxen i Biskopsgården på Hisingen, Göteborg

Bilar: Just nu, familje bilen Ford Focus -01 Hgv, Ford Fiesta XR2i -90, Volvo 360 GL -88

Har haft: Volvo 360 GL -87 (>24.000 mil!). Ford Fiesta -77, Opel Kadett -91 Hgv (Smällde den efter 2 mån, se nedan). Leasing: Ford Escort XR3i -85

Civilstånd: Gift med Marie, tre barn Pontus 12, Marcus 10 och Emma 8 (Oj vad mycket tid jag har...)

Intressen: Hus och trädgård, gillar att snickra, avkopplande när man "jobbar" med hjärnan. Är involverad i blackrace GBG som korv-försäljare. Jobbat med datorer sedan -83 (min äldsta maskin hemma är från -78). Är Audiofil och höll på en hel del med bilstereo innan barn och familj.

Vassaste bilen: Någon av Porsche 928, 911, eller Corvetten...

Bilminne: Fullt ös ner för hallandsåsen i en Ford Escort XR3i och mätaren passerar 200 och fortsätter  ;D
Eller när man kört en hyrd VW Golf, som gått 50mil när man hämtade ut den, GBG - Linköping t o r på torra sommarvägar utan trafik... Jag nämnde att den var inkörd när jag lämnade tillbaka den  ;D  ;D  ;D (Båda innan fartkamerornas tid)

Värsta minnen: Skulle bara upp till brädgårn med grabben (då 2 år) och skulle över 45:an, ser mig inte för och får in en 245:a i passagerardörren... 25 cm kvar mellan dörren och mittkonsolen, hade grabben inte haft barnstol så ....  :-\


Kanske inte kort men men...
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

mugge

  • Gäst
Re:Var bor alla?
« Svar #5 skrivet: januari 09, 2004, 00:23:44 »
Mitt roligaste bil minne:

Jag var 15 år gammal (gick i årskurs 9 på grundskolan), vi skulle på 2 veckor lång Prao. Jag bodde som sagt i Göteborg då o så stack jag ner till Stig-Center där SAAB-OPEL en gång låg (Vet ej om de finns kvar). Jag lyckades övertala dem om att ge mig en praktikplats där iaf... Sagt och gjort så fick man då börja...

För de som kommer i håg så var det strax innan Julen 95/96 tror jag då det hade snöat jättemycket i Göteborg. Min uppgift blev att borsta av snön på bilarna och köra varmbilarna, dammsuga, tvätta osv...

En dag så kommer VDn fram och frågar om jag vet hur man kör bil... visst, klart man kan.... det kan alla bilintresserade 15 åringar! jättebra... ta och kör bilarna till tvätthallen och sen till verkstan för kontroll (nya bilar som skulle levereras). (det var ett inhägnat område så det var lagligt)

Visst, man tvättade ett antal och efter ett tag så hade man tom fått rutin på körningen... ;D

En dag så stod en SAAB 9000 Aero på parkeringen.... ;D ;D ;D satte mig i den.. på med all el... och tvätta, in hos mekarna... och in i hallen i väntan på leverans...

skulle precis svänga in i hallen när foten plötsligt stampade på bromsen... Jag hade ju sett hur säljarna brukade köra med bilarna... jag ska inte vara sämre, jag ska ha fart och svänga in i hallen med lite varv på motorn.. i med backen... och kör... snö under bilen så hjulen började spinna....jag gasar mer och mer... och så får jag grepp...full platta och stirra in i varvräknaren så man ser hur mycket varv man kan komma upp i  ;D...

När varvräknaren visade ca 4000 så lät det ungf som om ngn hade tagit ett baseboll trä och slagit den i en container... sen bara tvärdog motorn och bilen....

öppnar dörren kliver ut och ser en av mekarna som kommer springande... AJ AJ AJ säger han och springer in igen... tittar på bagaget... ser att jag har skickat en av de stolparna som håller grinden ca 1dm in bagaget på saaben.... tom bakrutan hade gått sönder av smällen..

Nu gick det upp för mig vad jag hade presterat... det fanns inte mkt att göra utom vad alla 15 åriga killar skulle ha gjort... gråta!

Nu kommer meken ut med en säljare som går ett varv runt bilen och frågar om jag mår bra... sen springer han in och kommer tillbaka med halva personalstyrkan och en kamera!

Ställ dig vid bilen och posera! Jag hamnade på deras 10 i topp lista! nr 7 tror jag tom!

Jag slutade iaf inte att gråta, utan de fick ringa efter min pappa som fick komma och hämta mig...

Sen var resten av praktiktiden fylld med kommentarer som "Om jag låser denhär bilen, tror du att du kan tvätta den då?" eller "Om du hade haft lite mer varv så hade du nog kunnat klara stolpen!" osv...

då var det inget kul... men nu är det hur skoj som helst!

Mitt sämsta:

När vi var påväg till fjällen och jag lämnade över min trafikförsäkrade 525a till en kompis som skulle köra en del av vägen och som började tävla med en S80 och det hela slutade med att 525an hamnade på sidan i ett dike! Själv fick jag observera alltihop från baksätet...

Må den vila i frid i BMW-himlen!

ason

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 85
  • R-sport reinkarnation to come
    • Visa profil
Re:Var bor alla?
« Svar #6 skrivet: februari 10, 2004, 22:30:17 »
Tjena 360 vänner...tja,hakar på eder andra med en presentation

Ålder:32 till sommaren

Yrke:servicetekniker

Hemort:Uddevalla

nuvarande bilar:Golf gti -86,360-86,Astra -92
bilar som passerat:Volvo 164,2 st golfar,alfa 33,renault 18,passat-74 och -84,jetta -87.saab 9000T,audi 100,mm

Gift / singel / bor hos föräldrar:sambo

Andra intressem:gitarr,öl

Vilken är den vassaste bilen du åkt / kört / suttit i:360gl*S*

Oki..lite om mig
mvh ason




Zymosis

  • Medlem
  • Antal inlägg: 156
    • Visa profil
Re:Var bor alla?
« Svar #7 skrivet: februari 11, 2004, 04:46:33 »
Ålder: 24 år

Yrke: Domkyrkovaktmästare

Hemort: Lund

Nuvarande bil: Volvo 360 GL -88, uttagen 87 :)

Föredettingar: Nissan Micra -91 - vilken skitbil.

Gift / singel / bor hos föräldrar: Singel.

Andra intressen:
Musik... lyssnar alltid på musik om jag inte spelar själv. Hemmet är ett intresse också, att bygga om och inreda.

Vilken är den vassaste bilen du åkt / kört / suttit i:
Inte många.. De som jag kan komma på att jag har kört är:
WV Corrado -91
Nån Pontiac.
Golf GTI -02
+ en massa andra som inte var vassa precis heh.

Berätta om roliga bilminnen:
Det har blivit en del körning i snön den här vintern... och det är ju alltid kul :). Annars är det nog mest meck-minnen som är nått att berätta om. Som den gången då jag sågade av halva skärmkanten eftersom den var rostig och verkligen kände paniken när jag insåg vad jag hade gjort heh. Då hade jag haft volvon ett par veckor. Dock byggdes kanten upp och det blev rätt snyggt faktiskt.

Berätta om tråkiga bilminnen
Också i vintras...nån ungjävel hade proppat in en snöboll i avgasröret så motorn blev sur... och då menar jag bokstavligt talat sur. Tändstiften mer eller mindre droppade... Detta resulterade i att jag fick stå och fulmecka på domkyrkans parkeringsplats i 7 minusgrader heh.


kort presentation helt enkelt.


Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2850
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:Var bor alla?
« Svar #8 skrivet: februari 11, 2004, 11:28:52 »
Ålder 24

Yrke:Utbildad datatekniker jobbar nu som personlig assistent och studerar heltid på komvux.

Hemort. Haninge

vilka bilar man äger och vilka bilar man har ägt:Äger nu en Citroën Xantia -95, volvo 340DL -84 volvo 360GLT -86 Har ägt:Volvo amazon 122 Sport -64, Opel kadett 1.2 -75,volvo 360GLT -83, Toyota supra -91. Andra fordon som jag haft: Suzuki k50. Suzuki ts125r

Gift / singel / bor hos föräldrar: Sambo

Andra intressen. Familjen

Vilken är den vassaste bilen du åkt / kört / suttit i: Måste vara min Toyota Supra! Den gick som bara fan, de få timmar jag ägde den. se längre ned.

Berätta om roliga bilminnen: Återkommer

Berätta om tråkiga bilminnen: Köpte min Toyota Supra av en Bulgar i Avesta i Dalarna för 55000. På väg hem ca 1 km utanför Avesta blir jag stoppad av polis vid en laser kontroll. Hade kört för fort ! 120 på 90 väg. Där rök min lapp + 2000 kr. Suck, jag har ändå bilen kvar tänkte jag.Körkortet får jag tillbaka om några månader. Körde hem försiktigt , man vill inte bli tagen 2 gånger(man får köra ett dygn efter man blivit av med lappen). Nästa dag på väg till jobbet börjar bilen låta konstigt. Först ett litet tickande från motorn. Kolla alla mätare oljetrycket var bra inga lampor lyste. jaja ventilspel tänkte jag. Mitt i rusningstrafiken börjar motor låta som ett smideverkstad det lät som någon stog och slog på motorn med en slägga! Körde in på en parkering och stanna. Svettades lite. VAD FAN HAR HÄNT!! En kompis från jobbet kom och kollade på motorn. Vi hittade felet, det fanns ingen olja kvar i motorn. Hade kollat oljan i Avesta.Vägen ner till STHLM hade bil fan druckigt all. Detta ledde till att vevaxellagret hade sagt sitt.

Toyota skulle ta 49000 för att byta. Men det var ju inte bara att byta någon måste ju vara fel på maskinen eftersom den dricker olja och att givarna inte indikerat något. Tar kontakt med säljaren och med gräl och gnäll från mig och min bror köper han tillbaka bilen för 45000.

Sen står man där 10 000 fattigare och ingen körkort. Efterdet har jag lovat mig själv att aldrig köpa japanska överladdade bilar. Då köpte jag franskt istället ;)  En xantia -95 gått 9000 mil automat för 42500 . Har aldrig haft någon mer problem fri bil.


Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

El Dolmo

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 11
  • MetalForLife
    • Visa profil
Re:Var bor alla?
« Svar #9 skrivet: februari 24, 2004, 20:54:42 »
Ålder: 24

Yrke: Processoperatör arbetskamrat med Dan Banan

Hemort: Perstorp

vilka bilar man äger: Bmw 325-95 , Volvo 340-87, Fiat Panda -86(är på avyttring)
vilka bilar man har ägt:  Peugot 205-87,Fiat Uno 75 -87

Gift / singel / bor hos föräldrar: Förlovad med Sofie bor i villa med våra fyra katter.

Andra intressen: Film, Musik (metal),Konserter,fiske och jakt.

Vilken är den vassaste bilen du åkt / kört / suttit i: Får väl bli chifens Lotus Esprit V8 dubbelturbo......

Berätta om roliga bilminnen: Många sena kvällsrace i Klippan..kommer nog på nåt bättre senare.

Berätta om tråkiga bilminnen: När jag planterade Bmw:n i mitträcket på E4:an vid Hyllinge och försäkringen inte täckte det........

kort presentation helt enkelt:Jag e så urkass på att beskriva mig själv så jag skiter i det  ;D
« Senast ändrad: februari 24, 2004, 20:55:55 av el_dolmo »

Nemesis

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
Re:Var bor alla?
« Svar #10 skrivet: februari 26, 2004, 10:59:42 »
Är det du på bilden då?
En bild brukar ju säga mer än 1000 ord  ;)
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

Dan Banan

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
Re:Var bor alla?
« Svar #11 skrivet: februari 26, 2004, 12:17:34 »
Hehe,nej om han bara vore så snygg :-*


ralle

  • Gäst
Re:Var bor alla?
« Svar #12 skrivet: februari 29, 2004, 13:19:34 »
Ålder: 17 (18 i sommar)

Yrke: Studerar på Rodengymnasiet i Norrtälje (Elprogrammet)

Hemort: Norrtälje (7mil norr om sthlm)

vilka bilar man äger: Volvo 360GLT -84

Vilka bilar man har ägt:  Mazda 323 1.6i -87

Gift / singel / bor hos föräldrar: Singel och bor hemma

Andra intressen: Bilstereo! och div. andra stereoanläggningar.

Vilken är den vassaste bilen du åkt / kört / suttit i: Har suttit i grannens Porche 928. Har åkt med min kusin i hans Saab 93 Aero, steg3 trimmad. Har kört pappas Mercedes Benz S500.

Berätta om roliga bilminnen: När jag övningskörde i mazdan, och fick en värdig motståndare i rödljuset på roslagsgatan (dubbelfilig). Det var en Toyota celica från 80-talet. jag satsade fullt och vann med fullt varv på 4an (c:a 140)  :D

Berätta om tråkiga bilminnen: När jag skulle backa ut mazdan från parkeringen med fullt me snö under skorna. Jag hade sånna där sportpedaler utan gummi som självklart va svinhala. Så backar jag ut å mister fotfästet mot kopplingspedalen och bilen far iväg bakåt med en jävla fart . 6cm från grannens corvette!

kort presentation helt enkelt: Dålig på sånna :)

TrACiD

  • Gäst
Re:Var bor alla?
« Svar #13 skrivet: februari 29, 2004, 17:29:49 »
Ålder: 23
Yrke: just nu arbetslös :( (har prisis pluggat A+ PC-Tekniker)
Hemort: Norrköping
Vilka bilar man äger: Volvo 360Gl -87
Vilka bilar man har ägt: inga :) (har inte hafft körkort så länge)
Gift/singel/bor hos föräldrar: Flickvän i 3år men bor hemma
Vilken är den vassaste bilen: inte en aning faktsikt, har åkt i ganska många
berätta om roliga bilminnen: När jag och en kompis körde sönder en Audi 100
Andra intresen: Datorn, Musik..
kort presentation helt enkelt: vad ska man skriva här?  :P

Jochen

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 74
    • Visa profil
Re:Var bor alla?
« Svar #14 skrivet: mars 11, 2004, 10:58:48 »
Jocke bor i HELSINGBORG.
Bilar 440-GLT och ESCORT-79
Sambo jobbar som LASTBILS MEK/SERVICE