Författare Ämne: den lilla fläkten bredvid den från motorn  (läst 4924 gånger)

lundh

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 96
  • räzern
    • Visa profil
den lilla fläkten bredvid den från motorn
« skrivet: december 07, 2007, 19:47:02 »
hej igen

funderade på dne sak,, plockade bort en fläkt ur bilen för ett tag sedan när jag tog bort den trasiga ac'n, den satt bakom kylaren presis framför acpumpen...

nu när det är vinter lär det ju kyla tillräckligt, men kommer man behöva den till sommaren? eller var den bara till ac'n?
strajps går snabbast

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: den lilla fläkten bredvid den från motorn
« Svar #1 skrivet: december 08, 2007, 20:06:14 »
Den som lever får se. kör du helt utan fläkt som det är nu?

Tänk på att utan fläkt kan motorn bli varm om man sladdar mycket runt runt. dvs motorn varvar mycket men lite luft passerar kylaren, tomgångskörning kan också göra så motorn blir varm.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #2 skrivet: december 08, 2007, 20:29:02 »
hej igen

funderade på dne sak,, plockade bort en fläkt ur bilen för ett tag sedan när jag tog bort den trasiga ac'n, den satt bakom kylaren presis framför acpumpen...

nu när det är vinter lär det ju kyla tillräckligt, men kommer man behöva den till sommaren? eller var den bara till ac'n?

Om det är kylfläkten till kylaren du menar så kommer du säkert koka motorn i sommar om du inte passar dig!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

lundh

• JuniorMedlem
  • **
  • räzern
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: december 09, 2007, 01:16:56 »
hej igen

Om det är kylfläkten till kylaren du menar så kommer du säkert koka motorn i sommar om du inte passar dig!

nejnej,, det är den lilla elektriska bredvid den stora
strajps går snabbast

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #4 skrivet: december 09, 2007, 08:38:52 »
hej igen

Okej.. en sån har jag aldrig sett. Ursäkta. Då blir det väl inga problem antar jag, satt den på en ac-kylare då?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

lundh

• JuniorMedlem
  • **
  • räzern
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: december 09, 2007, 10:19:00 »
hej igen

Okej.. en sån har jag aldrig sett. Ursäkta. Då blir det väl inga problem antar jag, satt den på en ac-kylare då?

altså, ackylaren sitter framför den vanliga kylaren, är presis lika stor och allt, vet inte om det va pga ac'n som jag hade den lilla fläkten... ingen annan som har dne?? isf så bore väll allt funka utan den om man inte har ac iaf=)
strajps går snabbast

lundh

• JuniorMedlem
  • **
  • räzern
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: december 11, 2007, 21:35:45 »
där satt den!
strajps går snabbast

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: december 11, 2007, 22:04:04 »
du borde nog klara dig iaf.

Redhead85

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: december 26, 2007, 04:32:35 »
förmodligen bara en hjälpkylare. men den sitter där av en anledning. så att den bör vara i funkande skick då den har en funktion.
360 Hybrid MKII