Författare Ämne: Rör bakom grenröret  (läst 6503 gånger)

lillis

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
Rör bakom grenröret
« skrivet: december 12, 2007, 19:04:56 »
Jag håller på och turbokonventerar min 360 och jag tog bort rören som sitter under grenröret och då blev det 1 hål under varje avgas port och sen går dom till röret mellan luftburk och insug kan man ta bort dom rören och täta dom på toppen eller måste man ha dom på?

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: Rör bakom grenröret
« Svar #1 skrivet: december 12, 2007, 19:09:12 »
ta bort och täta men ha gärna kvar röret då det har med avgasrening att göra. pulsair heter det.

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3533.msg43244

lillis

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: december 12, 2007, 19:14:35 »
men mitt grenrör är i vägen så jag kan inte ha rören på samtidigt går det köra utan?
« Senast ändrad: december 12, 2007, 19:19:49 av lillis »

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: december 12, 2007, 19:31:55 »
sätt dit brickor typ 50 öringar istället.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #4 skrivet: december 12, 2007, 19:32:32 »
men mitt grenrör är i vägen så jag kan inte ha rören på samtidigt går det köra utan?

Jag tror loffe menar att du får underkänt på besiktning ifall du inte har den typ av avgasrening som bilen är reggad med. Annars kunde du slänga den så långt du kan.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #5 skrivet: december 12, 2007, 19:33:22 »

Kan du inte böja rören så de får plats då? (kan inte se problemet framför mig..)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

lillis

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: december 12, 2007, 19:41:36 »

Jag tror loffe menar att du får underkänt på besiktning ifall du inte har den typ av avgasrening som bilen är reggad med. Annars kunde du slänga den så långt du kan.

men jag besiktar den med orginal jag bara tänkte om det händer nått med motorn eller att den går dåligt eller nått om man inte har den på för jag kan gänga den ocg sätt i skruv istället så kan jag sätta på orginal sen igen när det är dags för besikting

lillis

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: december 12, 2007, 19:42:55 »

Kan du inte böja rören så de får plats då? (kan inte se problemet framför mig..)
jag har ett 740 turbo grenrör kan fixa bilder imon så ni får se problemet

360glt-85

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: december 13, 2007, 00:05:33 »
men kör utan! det har ju som sagt bara med rening att göra.. du ska väl ändå inte besikta med turbon?

lillis

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: december 13, 2007, 09:15:57 »
men kör utan! det har ju som sagt bara med rening att göra.. du ska väl ändå inte besikta med turbon?
näe det ska jag inte

zlobban

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 292
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: december 13, 2007, 10:35:05 »
Plugga med runda plåtbitar eller 50-öringar, använd original "plåtbleck" att klämma fast dom med. Då blir det enkelt att bygga om vid besiktningen, Köp nya kopparbrickor att täta med oxå, dom kostar inte många kronor. Pulsair är säkert bra för miljön, men du kan ju inte låta det komma ivägen för grenröret.... ;)

lillis

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: december 13, 2007, 12:30:33 »
Plugga med runda plåtbitar eller 50-öringar, använd original "plåtbleck" att klämma fast dom med. Då blir det enkelt att bygga om vid besiktningen, Köp nya kopparbrickor att täta med oxå, dom kostar inte många kronor. Pulsair är säkert bra för miljön, men du kan ju inte låta det komma ivägen för grenröret.... ;)
okej tack för tipset