Var och besiktigade min 740 nu på morgonen. Ena inre styrleden är dålig, och frambromsarna är lite skumma dom också, men det visste jag om. Var ute igår och provbromsade för att luska ut vilken sida som är dålig, först drog det snett åt höger, sen åt vänster och lite senare låg ena sidan (kommer inte ihåg vilken) på lite lite. Jag skakade på huvudet och drog slutsatsen att det får gå som det går

Bilen är utlånad, och i all hast glömde jag bort lampkollen, men glödtrådsvakten lyste inte i alla fall.
Fick följande nedslag
Positionslykta, FH ur funk. Förbannat jävla klantigt!!
Länkarmslagring FH glapp.
Bromsbelägg bak slut.
Handbroms rörelsereserv kort. Usch usch, det är ju så jävla tråkigt att justera, sitter en nylonmutter inuti mittkonsolen, ett fingängat helvete som går tungt som fan, och inte kommer man åt med något vettigt heller

Bra att veta
Kränghämmare gladd båda sidor
Stomme sidobalk rostigt
När han var uppe i bromsbänken gick det hur bra som helst, 2,2 - 2,1

Man ska ju ha tur ibland

Det var två som rotade i bilen, en som stod nere i smörjgropen och en som var på markplan.
-"Vad är det som glappar? Inre?"
-"Ja"
men det vart inte uppskrivet på pappret

Vet inte riktigt vad jag ska göra med bilen nu. Det är i och för sig drygt 200:- på biltema för bromsbelägg och länkarmsbussning, men den är ju lite halvskabbig, så jag vet inte om jag får just nå pengar för den om jag säljer den. Hade jag plats för den skulle det vara kul att bygga folkrace av den, men jag har knappt plats för dom bilar jag har nu

Vore skoj att plocka ur A/Cn och pula in den i GLTn

Men vi får väl se, den går ju en månad utan handpåläggning i alla fall