Ett tips är att värma sprayburken lite så den blir "kroppsvarm" innan du lackar, brukar ge bra mycket bättre resultat.
Fortsätter viktökningen går det nog snart att värma den mellan skinkorna, där brukar det vara varmt
Ser bra ut. Detta är nog en av forumets innehållsrikaste trådar. Nästan alltid riktigt intressanta updates.
Oj, tack! Själv tycker jag att det är en av dom segaste, händer ju ingenting
Kom igång lite sent, så det är synd att säga att det vart en heldag i garaget, men senare än väntat vart det i alla fall
Det gick väl skapligt, hittills verkar det som att rätt skruvar sitter på rätt ställe. Men några fina bakslag vart det också. Vette fasen vart min H-kam är!! Ska ta en ordentligare raid av förrådet imorgon, vilket förhoppningsvis ger resultat. Trodde jag hade ordnat upp alla kammar i en kartong, och mycket riktigt ligger i stor sett alla jag har, utom H där
Fast det är inte direkt någon ordning därute, man kan inte sätta fötterna överallt, och vill man längst in får man möbla om så man blockerar utgången. Inte läge för rennsketa då inte
Är det någon här som kör med biltemas kolvringstång? Står att den ska ta ringar från 50 till 100mm, men jag tycker den känns i minsta laget, bryter inte ringarna som jag skulle vilja. Och osmidig som är så lyckades jag givetvis knäcka en ring
Så på en cylinder sitter det en begagnad ring á 35000 mil och ett gap över 0.5mm (såg ingen vits i att vrida om kniven, så jag nöjde mig att det var över 0.5)
Det var andra (mitten) ringen, så jag hoppas att det inte påverkar kompet nämnvärt. Motorn gick ju bra innan jag rev isär den, och det är väl första ringen som tar största smällen?
Mojängen ("EZPiston" Stormen ed.) fungerade rätt så bra, lite tung och otymplig, och felgjord. Räckte inte riktigt till att köra ner kolven ända i botten, men absolut tillräckligt. Fick även prova lite LBB (Learning By Burning) Varför ska man trycka ner kolven hastigt första biten? Givetvis för att man inte ska få en liten glipa mellan block och ringkompressor så att ringen fjädrar ut och det är tvärstopp. Får skylla på att det är första gången, nu vet jag det
Har lyckats fördärva vinkelslipen två gånger (en skruv till en kabelanslutningen hoppade loss, och drar man inte åt övriga när man är där och rotar så vibrerar givetvis nästa loss en stund senare) när jag kört med stålborste på den (obalans nå så fruktansvärt) och luftslipen är nog också död. Den är väldigt klen och har ett axiellt glapp på ca 10mm
Mätskiva för vinkeldragning
Ska lägga ner lite mer energi på nästa, göra centrumhålet lite mera i mitten och aningens mindre
Och så här lämnades projektet, när jag hämtade hem det som låg i ladan hos farfar lyckades jag givetvis lämna kvar det förbannade tråget...
Hittade en tätningen som jag är lite nyfiken på vart den sitter. Ser ut som tätningen mellan vattenpumpen och toppen, fast mindre. Tror det var kompl. satsen den låg i, 8st. Det är ju samma sats till så gott som alla rödblockare, så det kanske inte är så konstigt om man inte hittar någonstans att sätta den, men skulle vara kul att veta vart den ska, oavsett motor
Är jävligt sugen på att prova och se om motorn går och om det är tätt överallt!! Fast det är ju en bit kvar. Får göra en fullösning med extern tank sen, orkar inte vänta på att hänga upp den riktigt tanken och ordna med pump och allt