Finns inga splines på svänghjulen, det är lamellen som har andra splines på 300-serien än övriga Volvo med M45/46/47.
Så 360ins lamell är ett måste som dock endast är 215mm trots att djupa svänghjulet rymmer 228mm lamell.
Jag rekommenderar 228mm lamell när du ändå håller på. T.ex så passar lamell från äldre VW Transporter (har lagt upp info om koppling som funkar här i forumet:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=13114.0)
B230A har brytarlös tändning med hallgivare i fördelaren.
Vill du använda detta så behöver du ta med tändspole, tändmodul, kablage mellan halligvare och tändmodul samt kablage mellan tändmodul och tändspole.
Kan bli tight med fördelaren bak på toppen om det nu inte är en 740 med fördelare i blocket.
Enklast är ju dock köra 360ins Renix-tändsystem om du är ute efter att byta motor så enkelt som möjligt.
Inget fel med Renix men går ej justera tändningen på så är inte det lämpligaste om du tänkt trimma.
Jag rekommenderar starkt att bygga motorfästen att montera i karossen för att kunna köra 740ins motorfästen på motorn (jag har lagt upp mallar här i forumet:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=9732.0).
Svårt få tag i 360 motorkuddar när dom blir dåliga och 360 motorfästena är väldigt ivägen om du ska montera extraktorgrenrör eller turbo i framtiden.
Vad är målet med motorbytet?
Dom extra ca 20hk/40Nm eller ska du trimma mer?
Tidsbudget?
Pengabudget?