Författare Ämne: Vad gör du just nu??  (läst 333388 gånger)

_343dl_

• Medlem
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
SV: Vad gör du just nu??
« Svar #200 skrivet: september 11, 2008, 19:19:38 »
jag väntar på idol... ;)
Ställverket Racing/Fördärvet Customs

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
« Svar #201 skrivet: september 14, 2008, 20:51:39 »
just nu sitter jag på jobbet och hinkar i mig nattens första kopp med kaffe och kollar nyheterna på 300 ;)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Redhead85

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
« Svar #202 skrivet: september 15, 2008, 16:08:59 »
jag blev just väldigt sugen efter att köpa streetfighter.
har ingen familj som jag behöver bry mej om.. =)

se denna så förstår ni. =)
http://www.blocket.se/vi/17772203.htm?ca=7_s&last=1
360 Hybrid MKII

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #203 skrivet: september 15, 2008, 22:11:15 »
Jag surar för att jag måste gå och lägga mig och inte hinner med 300 Power i kväll heller.. ligger efter  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Knez

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 63
  • Kvalificerad Fuskmeckare
    • Visa profil
    • På Garaget
« Svar #204 skrivet: september 15, 2008, 22:30:50 »
Jag tokläser 300 forumet i väntan på att South Park ska börja på MTV ;)

Gobajen

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 514
    • Visa profil
« Svar #205 skrivet: september 18, 2008, 19:17:19 »
*lol* just fått datorn att funka så jag kan läsa här igen...samt halsfluse*snyft*
360 goes beyond :-)

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2598
    • Visa profil
« Svar #206 skrivet: september 18, 2008, 19:44:23 »
Har precis skrivit ut tiotals sidor om Megasquirt så man har nått att läsa när man går och lägger sig  ;)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #207 skrivet: september 18, 2008, 22:30:50 »
Nu åker vi till jobbet en sväng, en elmotor som inte vill gå mer än några enstaka ryck ibland.
Dock hade min mekkompis på jobbet hittat en fastbränd kontaktor och eftersom 2 fel sällan dyker upp samtidigt så hoppas jag att det räcker med att byta den.

Godnatt ni andra sängnötare  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
« Svar #208 skrivet: september 18, 2008, 22:49:07 »
jag gör samma sak som FREJ, är på jobbet och väntar på att nånting ska gå sönder :P

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #209 skrivet: september 19, 2008, 00:40:25 »
Nu åker vi till jobbet en sväng, en elmotor som inte vill gå mer än några enstaka ryck ibland.
Dock hade min mekkompis på jobbet hittat en fastbränd kontaktor och eftersom 2 fel sällan dyker upp samtidigt så hoppas jag att det räcker med att byta den.

Godnatt ni andra sängnötare  ;)
jag gör samma sak som FREJ, är på jobbet och väntar på att nånting ska gå sönder :P

Det var lättare än väntat, kunde kommit på det på telefon men men. Räckte att trycka på en knapp denna gång och sen kolla lite annat som strulade i fabriken när man ändå var där.

Sen började det roliga, började pula med Megasquirt när jag åkte hem. Det slutade inte som väntat, mer info i min projekttråd  8)

Nu skriver jag av mig här och sen soova  :P

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #210 skrivet: september 22, 2008, 00:08:04 »
UUUHHHVVVV blev just stoppad av snuten när jag var ute och körde in min nya bullriga slutljuddämpare!
Var på väg hem och pillade lite med "over run fuel cut" i Megasquirt när jag hamnade nos mot nos med en snut70 (vit/blå/gul V70) i en 4-vägskorsning typ 10 kvarter hemifrån. Såg på långt håll att det var nåt skumt, de väntade in mig.. jag körde lugnt ut framför dom i rikting hemåt, smög igen laptopen som stod med Megatune på i barnstolen i jämte mig.
De följde efter tills jag var 2 korsningar hemifrån sen blinkade dom in mig till kanten med blåljus+blinkers.
Jag stannade lugnt, stängde av motorn och väntade in dem (rutan var redan nere för jag skulle kunna höra mitt nya bröliga avgas bättre.
När första polisen kom fram sa
jag - gokväll!
Polisen - Dig känner jag igen

Det visade sig att vi var gamla jobbarkompisar. Han är grön som polis och han och hans tjejkollega ville prova blåsmojjen på mig samt se körkort. Sen pratade vi lite jobb och sen skildes vi åt.

PUST! Blir helt skakis av snutkontakt trots att jag är oskyldig som ett lamm. Men bilen däremot.. slitna däck, fel fälgar, motorn, etanolen osv.. så man tänker ju att "jahopp nu blir det ett par tusen i böter för bara däcken" men hitills har jag haft tur och inte råkat ut för nån som inspekterar bilen..

Brainded

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
« Svar #211 skrivet: september 23, 2008, 00:02:21 »
Slutet gott allting gott :D
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #212 skrivet: september 24, 2008, 01:07:27 »
Har suttit alldeles för länge vid datorn nu och bara tittat/lyssnat på gamla pc & tv-spelsklassiker. Blir man nostalgisk eller!!?

Test drive III (PC) http://www.youtube.com/watch?v=M9Bp3N9TdLc&feature=related

Stunts (PC) http://www.youtube.com/watch?v=YhOHJ9zw3rM&feature=related

Kurre86

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2439
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
« Svar #213 skrivet: september 24, 2008, 18:30:23 »
Kikar på YouTube...
http://www.youtube.com/watch?v=cFoKNCEaZho
Ont om ursprungligt 300serie material annars; 740 videos finns det ju ganska gott om...
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #214 skrivet: september 24, 2008, 19:45:00 »
Kikar på YouTube...
Ont om ursprungligt 300serie material annars; 740 videos finns det ju ganska gott om...

Skrattade gott när jag såg dedär  ;D

Själv har jag för en stund sen framställt 'Livsfarliga Grytan' och nu gör jag lite skoluppgifter och surfar runt på nätet litegrann.

Kan berätta att 'Livsfarliga grytan' består av gårdagens köttsås som var stark som satan, blandad med nylagad potatismos  ;)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #215 skrivet: september 26, 2008, 22:36:29 »
Kikar på YouTube...

Tack för den! Den ska arkiveras på hårddisken!

Själv har jag tittat på en dålig komedi
Planerar att lägga huvudet på kudden
Natti

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
« Svar #216 skrivet: september 27, 2008, 14:41:52 »
Kikar på YouTube...

Själv har jag för en stund sen framställt 'Livsfarliga Grytan' och nu gör jag lite skoluppgifter och surfar runt på nätet litegrann.

Kan berätta att 'Livsfarliga grytan' består av gårdagens köttsås som var stark som satan, blandad med nylagad potatismos  ;)

älskar såna här udda recept men ska det vara köttsås=köttgryta eller köttfärssås??
Bra, bättre, bredast

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #217 skrivet: september 27, 2008, 21:27:19 »
Har just ätit en klassiker, mozzarella & tomater med olivolja över  :P

Nu ska jag kolla på CSI Miami, det bästa CSI!

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #218 skrivet: september 28, 2008, 13:13:10 »
Kikar på YouTube...

älskar såna här udda recept men ska det vara köttsås=köttgryta eller köttfärssås??

Köttfärssås!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #219 skrivet: september 29, 2008, 22:49:01 »
Meckar dammsugare, finns det nåt tråkigare!? Massa plast som bara går sönder  >:(

Ingen som vet ifall det finns tempvakt i en Electrolux Oxygen Duo Clean Z5632??  :D
Den stänger av sig efter en stund och startar igen när den har svalnat. Funderar på om det går att bygla nån komponent som mäter tempen.. eller om det är avbrott nånstans som reagerar med temperatur..

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
« Svar #220 skrivet: september 29, 2008, 23:06:32 »
Meckar dammsugare, finns det nåt tråkigare!? Massa plast som bara går sönder  >:(

Ingen som vet ifall det finns tempvakt i en Electrolux Oxygen Duo Clean Z5632??  :D
Den stänger av sig efter en stund och startar igen när den har svalnat. Funderar på om det går att bygla nån komponent som mäter tempen.. eller om det är avbrott nånstans som reagerar med temperatur..
ja borde ju finnas nått överströmsskydd där inne nånstans :P prova mäta hur mycket ström den tar, eller det kanske är försent nu? ;)

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #221 skrivet: september 30, 2008, 10:49:43 »

Den kanske helt enkelt går för varm bara och stänger av sig. Vore det inte bättre å se till att den inte går så varm  :)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #222 skrivet: september 30, 2008, 17:04:41 »

ja borde ju finnas nått överströmsskydd där inne nånstans :P prova mäta hur mycket ström den tar, eller det kanske är försent nu? ;)

Den kanske helt enkelt går för varm bara och stänger av sig. Vore det inte bättre å se till att den inte går så varm  :)

Nu ska vi inte skriva massa OT i den här tråden men har varken hittat nåt överströmsskydd eller tempvakt i den.
Förr stängde den av sig när man bytte påse för sent = Blev för varm men nu stänger den av sig trots att inte påsen är full och man bara dammsugit en knapp halvtimme.
Dessutom är sugaren utrustad med vakummätare så man ser i ett fönster att det blir orange istället för grönt när motståndet blir för högt.

Max

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
« Svar #223 skrivet: oktober 02, 2008, 22:21:32 »
Nu ska vi inte skriva massa OT i den här tråden men har varken hittat nåt överströmsskydd eller tempvakt i den.
Förr stängde den av sig när man bytte påse för sent = Blev för varm men nu stänger den av sig trots att inte påsen är full och man bara dammsugit en knapp halvtimme.
Dessutom är sugaren utrustad med vakummätare så man ser i ett fönster att det blir orange istället för grönt när motståndet blir för högt.

Manualen: http://safemanuals.com/user-guide-instructions-owner-manual/ELECTROLUX/Z5632-_L

:) /M
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #224 skrivet: oktober 04, 2008, 07:30:38 »

Manualen: http://safemanuals.com/user-guide-instructions-owner-manual/ELECTROLUX/Z5632-_L

:) /M

Tack Max  :D

God morgon på er
Blev precis väckt av telefonen.. dags för en jourutryckning.. en fetingkabel som fastnat i en feting kabelsax bestående av två roterande stålbitar som är vässade i änden. Inte mitt jobb egentligen men får inte tag i en mekaniker just nu.. dom flestas sover ruset av sig  ;D

Inte fel att vakna till lite äkta muskelarbete! Sen hem till en välförtjänt frukost  ;D

Nä, ner i batman-grottan och starta vidundret, hoppas på blöt asfalt hela vägen till jobbet  :P

Anton

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
« Svar #225 skrivet: oktober 04, 2008, 08:17:07 »
vaknade just upp en underbar dag som denna för idag blir det garage!  ;D ska bevisa att det går och rakställa en motor med så  ;)
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Kurre86

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2439
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
« Svar #226 skrivet: oktober 04, 2008, 09:24:58 »
Jag bakar kanelbullar; det är ju trots allt kanelbullens dag!
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #227 skrivet: oktober 05, 2008, 03:08:48 »
jag hoppas just nu att jag får sova resten av natten
har en pump på jobbet som trilskas..

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
« Svar #228 skrivet: oktober 06, 2008, 11:35:00 »
fundrar på att köpa frejs damsugare :P vore perfekt med en sån till mig. jag blir också lätt överhättad när jag städar ;D
Bra, bättre, bredast

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #229 skrivet: oktober 06, 2008, 21:18:16 »
Sitter och lyssnar på go musik.. allt möjligt i en salig blandning men just nu spelar högtalarna en av flera sköna låtar från svenska gruppen Game Over som tolkar klassisk TV-spelsmusik och ger den ett hårdare stuk med lite Metal! Gittaristen är tjej för övrigt. GOO D STUFF!

Annars är musiken till Mortal Kombat nånting jag diggar hårt till  ;D

Älska vara nörd!

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #230 skrivet: oktober 06, 2008, 21:20:06 »
Sitter och lyssnar på go musik.. allt möjligt i en salig blandning men just nu spelar högtalarna en av flera sköna låtar från svenska gruppen Game Over som tolkar klassisk TV-spelsmusik och ger den ett hårdare stuk med lite Metal! Gittaristen är tjej för övrigt. GOO D STUFF!

Älska vara nörd!

Är det månne dem som gjort en jävligt bra låt av Megaman också?

Max

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
« Svar #231 skrivet: oktober 07, 2008, 02:29:22 »
Vad jag gör!?:

Har utan anmärkning klarat 360-in genom SBP! ;D

Håller på att utrymma en lägenhet som jag haft som övernattningslägenhet, i Sveriges 3-e stad. Har ej råd att hålla den längre...  :-\

Mitt hus på landet ligger på en backe, skulle dra upp släpet där för avlastning. Använde snökedjor i gyttjan 360-in drog av länkarna! Det hela slutade med att Zetorn fick göra jobbet! Mao Volvo är ingen traktor! ;)

Nu, varvar jag ner med några Tuborg! :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #232 skrivet: oktober 07, 2008, 22:31:08 »

Älska vara nörd!

Är det månne dem som gjort en jävligt bra låt av Megaman också?

Stämmer. Den jag har heter Mega Man 3 Cataclysmic Clash OC ReMix

Har utan anmärkning klarat 360-in genom SBP! ;D
Grattis!

Citera
Mitt hus på landet ligger på en backe, skulle dra upp släpet där för avlastning. Använde snökedjor i gyttjan 360-in drog av länkarna! Det hela slutade med att Zetorn fick göra jobbet! Mao Volvo är ingen traktor! ;)

Nu, varvar jag ner med några Tuborg! :) /Max

Hehe 300 POWER bevis: drar av kedjor..

Själv ska jag sätta mobilen på laddning.. tråkigt ifall den dör innan jouren är slut (på torsdag)
Natti

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
« Svar #233 skrivet: oktober 22, 2008, 02:00:26 »
har precis styckat upp en grillad kyckling och väntar nu på att ungnen ska bli varm
Bra, bättre, bredast

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
« Svar #234 skrivet: oktober 22, 2008, 11:39:47 »
Det är ju bara massa arbete med grillad kyckling, massa ben i vägen, kladd med skinnet etc. etc. Det är snudd på dusch och vila efter grillad kyckling  ::)

Kycklingfilé is the shit!  ;D
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Redhead85

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
« Svar #235 skrivet: oktober 26, 2008, 23:44:46 »
sitte rå pysslar med sub minnet ja köpt. håller på att göra en bootbar diska v den. dvs stoppa i den på en data så har du xp ligger på den instället för på din vanliga hdd.

funkade i vm ware iaf. ska nu bygga usbminnet så de e går att boota från. sen så ska xp in på det. bara att fixa iornig bootdelen tar sin lilla tid.

attans va cola (coca cola) de har gått åt de senaste timmarna.. suck...
360 Hybrid MKII

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
« Svar #236 skrivet: oktober 27, 2008, 15:03:03 »
sitter på jobbet och sveper min första kopp kaffe :P

Bilder kommer på mitt soffbord jag byggde i helgen på jobbet ;) (hade en b230 över ;))
« Senast ändrad: oktober 27, 2008, 15:41:31 av Jyllskar »

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
« Svar #237 skrivet: oktober 27, 2008, 17:17:52 »

Bilder kommer på mitt soffbord jag byggde i helgen på jobbet ;) (hade en b230 över ;))

Coolt!!

Du behöver nog inte vara orolig för att det ska tippa om katten hoppar upp på det i alla fall  8)
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
« Svar #238 skrivet: oktober 28, 2008, 11:28:15 »

Coolt!!

Du behöver nog inte vara orolig för att det ska tippa om katten hoppar upp på det i alla fall  8)

säg inte det, han är ganska fet ;) men stabilt blev det  8)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #239 skrivet: oktober 31, 2008, 00:06:59 »
Sitter här och tar igen mig efter snöröjning och vinterhjulsbyte.. snart dags att zuzza