UUUHHHVVVV blev just stoppad av snuten när jag var ute och körde in min nya bullriga slutljuddämpare!
Var på väg hem och pillade lite med "over run fuel cut" i Megasquirt när jag hamnade nos mot nos med en snut70 (vit/blå/gul V70) i en 4-vägskorsning typ 10 kvarter hemifrån. Såg på långt håll att det var nåt skumt, de väntade in mig.. jag körde lugnt ut framför dom i rikting hemåt, smög igen laptopen som stod med Megatune på i barnstolen i jämte mig.
De följde efter tills jag var 2 korsningar hemifrån sen blinkade dom in mig till kanten med blåljus+blinkers.
Jag stannade lugnt, stängde av motorn och väntade in dem (rutan var redan nere för jag skulle kunna höra mitt nya bröliga avgas bättre.
När första polisen kom fram sa
jag - gokväll!
Polisen - Dig känner jag igen
Det visade sig att vi var gamla jobbarkompisar. Han är grön som polis och han och hans tjejkollega ville prova blåsmojjen på mig samt se körkort. Sen pratade vi lite jobb och sen skildes vi åt.
PUST! Blir helt skakis av snutkontakt trots att jag är oskyldig som ett lamm. Men bilen däremot.. slitna däck, fel fälgar, motorn, etanolen osv.. så man tänker ju att "jahopp nu blir det ett par tusen i böter för bara däcken" men hitills har jag haft tur och inte råkat ut för nån som inspekterar bilen..