300power dekalen finns nu att köpa på Dekaltrim.nu. Klicka på Klubbar och sen 300_power.(300power medlemmar har 15 % rabatt)
Citat från: FREJ skrivet september 24, 2009, 22:11:21 Verkar som denna finbilen kommer lämna sin nuvarande ägare? Ja, tyvärr :/ Behöver lite pengar i dessa arbetslösa tider... Men jag är i full gång med att renovera den nu, så den kommer säljas i fint skick, med fälgarna och trimgrejerna och allt. Kommer lägga ut den här och på blocket när det är dags, så håll ögonen öppna om ni är intresserade Håller förövrigt på att starta en egen liten bilklubb: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=148109Har fastnat för äldre japsare nu i och med Datsun-köpet, men Volvo 300-serien ligger fortfarande varmt om hjärtat
Verkar som denna finbilen kommer lämna sin nuvarande ägare?
Okej, lycka till med allt. Låter tråden ligga kvar tills du definitivt sålt bilen!
Besiktigade bilen i dag. Det gick så där... Kylet läcker även om ett sorl. Har för tillfället lust att skruva loss fälgarna och köra ner den för ett väldigt brant stup!
Citat från: Kasi skrivet oktober 05, 2009, 17:26:10 Besiktigade bilen i dag. Det gick så där... Kylet läcker även om ett sorl. Har för tillfället lust att skruva loss fälgarna och köra ner den för ett väldigt brant stup!Å fy då! Kylaren var ju ett fel av det lindrigare slaget i det sammanhanget!En fråga bara, har du bara sänkt vänster fram?
Citat från: FREJ skrivet oktober 05, 2009, 19:26:21 Citat från: Kasi skrivet oktober 05, 2009, 17:26:10 Besiktigade bilen i dag. Det gick så där... Kylet läcker även om ett sorl. Har för tillfället lust att skruva loss fälgarna och köra ner den för ett väldigt brant stup!Å fy då! Kylaren var ju ett fel av det lindrigare slaget i det sammanhanget!En fråga bara, har du bara sänkt vänster fram? Hehe, nej, men den fjädern hade råkat hoppa ur fästet. Känner inte riktigt för att fixa allt, men ska man få något för den så måste man :/
Citat från: Kasi skrivet oktober 05, 2009, 19:58:43 Citat från: FREJ skrivet oktober 05, 2009, 19:26:21 Citat från: Kasi skrivet oktober 05, 2009, 17:26:10 Besiktigade bilen i dag. Det gick så där... Kylet läcker även om ett sorl. Har för tillfället lust att skruva loss fälgarna och köra ner den för ett väldigt brant stup!Å fy då! Kylaren var ju ett fel av det lindrigare slaget i det sammanhanget!En fråga bara, har du bara sänkt vänster fram? Hehe, nej, men den fjädern hade råkat hoppa ur fästet. Känner inte riktigt för att fixa allt, men ska man få något för den så måste man :/Aha, men tror du de godtar att du bara stoppar i den igen? Blir nog att höja bilen igen eller svarva av dämparna.Förstår att du blir lack på nedslagen på besiktningen.. hade jag med blivit och jag har ändå tänkt ha kvar min pärla!!
Nu är 360:n såld! Fälgarna och trimdelarna finns dock kvar, om någon är intresserad? http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_360_GL___Reserv__och_trimdelar_29718106.htm?ca=16&w=1Kanske kommer tillbaks någon gång i framtiden med en ny 300!
Citat från: Kasi skrivet september 24, 2010, 19:23:53 Nu är 360:n såld! Fälgarna och trimdelarna finns dock kvar, om någon är intresserad? http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_360_GL___Reserv__och_trimdelar_29718106.htm?ca=16&w=1Kanske kommer tillbaks någon gång i framtiden med en ny 300! Så.. köparen kommer den hit till forumet tro?Verkar inte vara nån galen ungdom som köpte den som inte ville ha fetfälgarna och trimmet Hoppas VERKLIGEN att du kommer tillbaka i en 300, denna tråden har varit riktigt rolig att följa!Flyttar tråden till avstannade projekt om ett tag.
Det va någon stolle från Trollhättan som köpte den faktiskt, runt 20-årsåldern, så det va lite konstigt att han inte ville ha trimmet. Tror inte att han kommer hit tyvärr, han skulle ha den som vinterbil
Vinterbil är INTE vad jag tänker på när jag tänker/ser på bilderna av din bil D.I.P. Drift in Peace
Citat från: FREJ skrivet september 24, 2010, 21:37:44 Vinterbil är INTE vad jag tänker på när jag tänker/ser på bilderna av din bil D.I.P. Drift in PeaceFörstabilen glömmer man nog aldrig.
Hej igen! Tänkte bara meddela att jag troligtvis ska kolla på en 340 på onsdag 3-dörrars och 1.4 liters motorn på 68 hk, men det verkar vara en rapp liten motor! (?)Egentligen är den tänkt som vinterbil, men om den är i tillräckligt bra skick kanske den utsätts för lite modifikationer framöver. Har ett gäng 15X7" kryssekerfälgar liggandes som nog kan sitta fint Blir det ett köp startar jag givetvis en ny tråd!
Citat från: Kasi skrivet november 15, 2010, 20:25:57 Hej igen! Tänkte bara meddela att jag troligtvis ska kolla på en 340 på onsdag 3-dörrars och 1.4 liters motorn på 68 hk, men det verkar vara en rapp liten motor! (?)Egentligen är den tänkt som vinterbil, men om den är i tillräckligt bra skick kanske den utsätts för lite modifikationer framöver. Har ett gäng 15X7" kryssekerfälgar liggandes som nog kan sitta fint Blir det ett köp startar jag givetvis en ny tråd!rapp å rapp! Min va nå slö riktigt slö iaf! Men de är en frän motor iaf! Inte så stor! Blir nog perfekt att sladda runt i iaf.
B14 är riktigt pigg o rapp för sin ålder och storlek!Tråkigt nog jämnför alltid folk med 150hk turbo motorer..oftast
Och vi saknar dig Kasi!Så vi hoppas såklart på ett återfall!
har sett din gamla bil i stan, han som köpte den tror ja jobbar på en skrot lite utanför stan.så än så länge lever den iaf.Mvh Erik
340:n finns kvar! Ska åka ner till Halmstad (18 mil från alingsås) vid 14.30, så får vi hoppas att den är prutbar Blir det köp ska jag försöka starta ny tråd redan ikväll!