ja jag får väl ta o fylla ut lite här då =)
Jag och peter/camilla åkte iaf till gälleråsens racebana i fredags, för att köra lite banracing!

varke jag eller peter hade några fungerande åk, så camilla fick bistå med sin räjser =) När vi kom dit runt 8 tiden på morgonen var det fortfarande 3 minusgrader... och det tog oss nog 20 minuter med fullt startgasblås för att få igång etanolförgasaren!!
Sedan var det dags för förarinformationen och där delade vi in oss i 3 grupper som skulle köra under dagen. Dels var det racebilar med bur, snabba gatbilar, och lite "långsammare" gatbilar. Jag och peter valde att köra i den snabba gatbilsgruppen och camilla ville prova på i den lite mer "långsamma" gruppen.. med långsamma menas verkligen inte långsamma!

Körningen flöt på helt kanon under hela dagen! Vi hade sjukt kul o tjötade om hur vi kunde förbättra varven osv.. som man brukar prata skit i depån =) Camillas räser gick helt underbart på banan!! vilken väghållning säger ja bara!! möjligen att det skulle behövas ett lite styvare reaktionstag ifram men den gick gudomligt! Dock hade vi "stora" problem med bromsarna under dagen. Racebeläggen höll sig kanonbra och bettade fint men det gick så himla varmt så bromsvätskan kokade hela tiden och fettet i hjullagrena brann upp och rann ut över fälgarna. Vi fick lufta oken efter varje heat och kyla fälgarna med vatten. (så det får bli lite ombyggnation där

)
För att ni ska förstå hur jäkla bra bilen höll sig på vägen.. så körde jag ikapp och körde om en Porsche cayman S samt att ja lyckades åka ifrån en en dodge viper bla.
I mitt sista heat för dagen hände dock något tråkigt.. kommer i ganska bra fart in i en hårnål och skickar på 2an ut ur böjjen, när jag ska mata i 3an och fortsätta dra ut på "rakan" så säger det bara krasch i i lådan och det driver inte längre

fick rulla så långt jag kunde för att sedan bli bogserad in i depån.. *shit happens in racing* så att säga..
Slänger med lite bilder på camillas grymme 360 och lite allmänt under dagen... Även bildbevis på porschen som fick SPÖÖ

sitter o redigerar lite film från dagen, dock kommer den senare!
Tack för en toppen dag peter o camilla!!