Vilken jäkla bil säger jag bara! Var hos Peter och Camilla igår och fick då tillfälle att provköra denna bil och den var bra mycket värre än jag väntat mig. Det första man tänker på är hur hårda kopplingen och gasen är. Man måste vara väldigt försiktig med vänsterfoten när man ska ut från garageinfarten annars så blir det bara att man gräver ner däcken. Men efter lite trix så vande man sig och kunde köra bilen ganska normalt. Kör försiktigt från Peter ut till stora vägen för att få upp värmen i motorn. På vägen kunde jag passa på att känna lite på väghållningen och med allt som är gjort + R-däcken så ligger bilen riktigt bra på vägen. Har inte vart med om någon bil som känts så stadig i alla fall om vi inte snackar utanför dom flestas budget.
Hur som helst så kom jag till sist till stora vägen och Peter uppmanade mig att "Du ska växla uppe vid 7000RPM" ungefär. Svänger ut på vägen och trycker lite försiktigt på gasen på 1an och växlar strax efter 6000RPM, "Men NEEJ jag sa 7000 så gasa nu" säger gubben brevid direkt. Sagt och gjort ger allt på 2an och är inte helt beredd på den effekt i en sugmotor, bottnar ur växeln direkt och i med 3an och sen 4an sen är det dags att släppa av för att hinna bromsa innan en fartkamera. Har för mig att mätaren låg runt 180 Km/h vid det tillfället och jag hade inte avverkat särskilt stor sträcka. Kör lite försiktigt efter kameran för att kyla lite då originalkylaren inte riktigt räcker till utan temperaturen stiger upp till lite drygt 3/4 av mätaren. Åker och vänder i en korsning lite längre fram för att göra mandomsprovet. Vänder och ger allt, 100 hinner man knappt se på mätaren för man är upptagen med annat och så fortsätter det tills det kommer en lastbil framför. Dags att bromsa och då ligger mätaren kanske en halv cm från pinnen i botten av hastighetsmätaren fast på fel sida

Rätta mig om jag har fel med något där Peter =)
Senare på kvällen så skulle vi in till Askersund och ta det lite lugnt så vilken bil tar man om inte den brutalaste på garageinfarten då det är den enda som inte är inparkerad... Samma upplevelse igen när man kör in till staden. Men det värsta var på vägen hem när det blivit lite fuktigt. Gasar man ordentligt så hinner man inte med då motorn når 7000RPM direkt.
Kan sammanfatta denna bilen för alla som bara tror att Peter och Camilla pratar när dom säger att den går bra med att det är en riktigt brutal bil som man verkligen inte borde underskatta

.
Ser ni denna i backspegeln:

Så ser ni snart denna med

:

Och en bonusbild:

Får avsluta med att tacka Peter och Camilla för en riktigt kul och produktiv dag!