Författare Ämne: 360 GLT LTT -87 Ronovering och Uppgradering(Bildupdate senast 7/3)  (läst 45732 gånger)

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
360 GLT LTT -87 Ronovering och Uppgradering(Bildupdate senast 7/3)
« skrivet: september 03, 2008, 09:56:27 »
Hej allihop nu kommer min första projekttråd på min andra 360. Då jag inte har alls så mycket kunnskap så är projektet tänkt för att lära mig lite och förhoppningsvis få en väldigt bra bil och jag har ju det bästa startobjektet ;)

Det som skall göras:
-Bilen ska först rostlagas och färgen på karossen måste också ordnas
-Nya dämpare runt om och sänkning (Bakdämpare bytta)
-Servostyrning ska monteras
-Drivlinan måste få sig en ordentlig genomgång
-B230E från en 740GLE ska sättas i
-Nya däck och fälgar (Kanske sommaren 09)

Det som resan har gjorts på bilen är att jag har börjat rostlaga karossen på vänster sida dock äger jag ingen svets för tillfället så fick bli att ta bort så mycket rost som möjligt genom att slipa, skära och stålborste för att sedan lägga på rostätare och spackla uppe på.

Nya dämpare och fjädrar skulle monteras fram men den ena var hade läckt ut all olja på min matta bak så därför kunde jag inte göra det och jag bestämde mig för att beställa ett par andra fjädrar från Lesjöfors, det blev ett par förstärkta till en ford sierra sedan. Dom nya fjädrarna har 6 mm större diameter än standard fjädrarna från Lesjöfors men jag tror att det inte ska vara något problem, någon som kan verifiera?

Nya dämpare bak är monterade och klara, väldigt stor skillnad.

Rekond utav lack har påbörjats för att lättare upptäcka alla skavanker och annat som kan bidra till mer rost.

Huvven har fått sig en omgång:

Taket är inte längre rosa heller för den delen =) :

More to come ;)
« Senast ändrad: mars 08, 2009, 01:44:46 av elleshar »

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2598
    • Visa profil
SV: 360 GLT -87 Ronovering och Uppgradering
« Svar #1 skrivet: september 03, 2008, 11:30:16 »
Blir fint som fan med blank bil!
Ser också att du har taklucka på den. Har du problem med att det blir mycket vindbrus vid högre hastigheter?

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: september 03, 2008, 12:14:38 »
Det brusar friskt i lite högre hastigheter 80Km/h< men den förra ägaren har lagt igen den i bakkant så det går inte öppna så jag funderar på att ta bort den gamla listen och fylla igen med metallspackel eller silikon.

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2598
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: september 03, 2008, 12:16:54 »
Jag har också lucka i taket. Tror bruset beror på att luckans framkant sticker upp lite ovanför taket, tryckte ner min med lite våld och då blev det mycket mindre ljud, men den sticker fortfarande upp lite.

Paq

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: september 03, 2008, 16:46:28 »
tänk på att om du lägger igen luckan måste du besiktiga om bilen utan takluckan
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17031
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #5 skrivet: september 03, 2008, 19:17:11 »
Kul att du startar projekttråd!
Nu blir bilen fin när du gnor på den så där  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: september 05, 2008, 12:04:29 »
Just nu putsar jag bara för att få fram alla små rostbildningar så jag kan förebygga dom =)

Var och hämtade lite godis idag ;)

Någon som känner igen denna?

Nu ska jag till Feltema och kräva en ny framdämpare.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: september 05, 2008, 15:22:24 »
Wow snygg bild på fjädern

och nice med 360 styrservo!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: september 05, 2008, 19:11:53 »
Hoppas jag får ihop allt med fjädrar och dämpare imorgon efter jobbet så ska det ut och testas på kvällen ;) Blir ganska mycket styvare skulle jag tro. Servot har suttit i en 142a innan som går som banracing bil med en B21 med dubbla delorto 48or i. Motorn har precis rasat så jag ska kanske köpa lite delar till min ifrån den :D

Kan tilläggas att min största hobby är just fotografering.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: september 05, 2008, 21:21:47 »
Hoppas jag får ihop allt med fjädrar och dämpare imorgon efter jobbet så ska det ut och testas på kvällen ;) Blir ganska mycket styvare skulle jag tro. Servot har suttit i en 142a innan som går som banracing bil med en B21 med dubbla delorto 48or i. Motorn har precis rasat så jag ska kanske köpa lite delar till min ifrån den :D

Kan tilläggas att min största hobby är just fotografering.

Det har diskuterats tidigare vilka servon som passar 360. Enligt Gotictheo så passar varken 240 eller 740-servo våra bilar eftersom avståndet mellan styrlederna är för långt, läs här:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=4246.msg55320#msg55320

Men är det annorlunda på 140 kanske eller är det där en servo från 240 som han satt på sin 140?

Kan du inte ta nån fin bild med 360-anknytning och lägga in här!?: http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2370.0

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: september 06, 2008, 12:24:01 »
Servot är från början plockat av en 360 men jag tror att fästet är flyttat så jag måste återställa det till original positionen bara =)

Det ska komma lite bilder så småningom när jag har fixat till lacken =) Har några gammla som jag kan slänga upp ;)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: september 06, 2008, 12:27:38 »
Servot är från början plockat av en 360 men jag tror att fästet är flyttat så jag måste återställa det till original positionen bara =)

Det ska komma lite bilder så småningom när jag har fixat till lacken =) Har några gammla som jag kan slänga upp ;)

Bra! Fästet i ena änden är ju bara en klämma så den går att ta bort/flytta hur man vill.

Bilder är kul  :)

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: september 06, 2008, 19:26:51 »
Klämman som sitter på nu är tyvärr fastsvetsad så det får bli att ta lilla dremeln och ta bort den sen. Det jag är lite orolig för just nu är att det skulle ha kommit skit in i styrväxeln då det ena röret inte existerar... :/

Idag har det hänt lite småsaker med. Nya bränsleslangar då jag inte ens kunde köra 2 Km till jobbet utan att bli mindre hög av alla gaser^^ Sen så har tomgången justerats så bilen går att starta utan grundgas =)

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: september 12, 2008, 16:02:16 »
Nu kommer lite servoporr ;) Har vart på hydroscand och bytt ut dom gamla rören på styrväxeln mot ordentliga slangar =)

Bilder:

Helheten

Detaljer

Beställde nytt uttrampningslager och limmade fast växelspaksknoppen idag så att man slipper sitta med den i handen så fort man speedshiftar. Började göra slut på sommardäcken med =) Imorgon börjar projektet med nya motorn :D

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
SV: 360 GLT -87 Ronovering och Uppgradering (Update 13/9)
« Svar #14 skrivet: september 13, 2008, 21:15:35 »
Nu så har projektet börjat ta fart =) Har börjat ta ut gamla B200 blocket och bygga ihop B230 istället =) Även lite rostlagning börjar bli klar. Jag orkar inte redigera bilderna nu så ni får hålla till godo med dom gråa och tråkiga... :/

I nybyggda garaget (också ett pågående bygg projekt)

Nylackad rostlagning (inte helt seriös mest för att bilen inte ska se ut som ett pundaråk).

Imorgon blir det fortsättning och jag hoppas att det går så bra som det har gjort idag för hittils har det inte vart ett enda strul  :o Vilket nästan känns för bra. Blir även positvit överaskad varje gång man plockar ner någon del och inte hittar någon rost knappt =)
« Senast ändrad: september 13, 2008, 21:23:57 av elleshar »

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
« Svar #15 skrivet: september 13, 2008, 23:22:43 »
ser fint ut! ;) vad blir det för recept på b230? bara byta cylindervolym eller något mer? :)
har du koll på vad det är för gänga på styrväxeln?
/Johan
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: september 14, 2008, 09:56:16 »
Denna veckan blir det bara att byta cylindervolym, delvis för att ha något att göra på fritiden och delvis för att lära sig lite. Vidare så ligger andra planer och gnager men då vill jag först ha lite mer kunskap så dom hålls i mitt huvud tills vidare ;)

Nej tyvärr vet jag inte det men det borde ju vara samma som det är på den gamla som sitter i?

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: september 14, 2008, 17:27:57 »
Tack för bilder elleshar! De var ju inte så gråa och tråkiga, men lite redigering piggar ju oftast upp  :P

Skruvades det på styrväxeln eller varför är det nya fina plastpluggar på den?

Välbevarad bil du har!

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: september 14, 2008, 21:50:23 »
Jag ska ta och blästra och lackera alla delar som åker ur bilen innan dom sätts i så därför har jag pluggat hålen på styrväxeln så att jag slipper få i en massa damm. Det finns ju en hel del begynnande rost som skulle kunna bli illa ifall man inte tar tag i det nu så jag köpte den nog i rättan tid för att bevara den till eftervärlden =)

Nu har i alla fall den gamla motorn kommit ur bilen men tyvärr låg kameran inomhus vid det tillfället så några lyftbilder blev det aldrig. Började med förberedelser och liknande för att lyfta ca 10.30 i morse och motorn kom ut ca 21.30 så det har vart en lång dag med ett enda stort problem, kopplingskåpan och motorblocket satt ihop som ett par nygifta och deras skiljsmässa fick genomföras med en hel del våld...

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: september 16, 2008, 20:36:35 »
Jag ska ta och blästra och lackera alla delar som åker ur bilen innan dom sätts i så därför har jag pluggat hålen på styrväxeln så att jag slipper få i en massa damm. Det finns ju en hel del begynnande rost som skulle kunna bli illa ifall man inte tar tag i det nu så jag köpte den nog i rättan tid för att bevara den till eftervärlden =)
All heder åt dig som tänker på eftervärlden  :-*

Nu har i alla fall den gamla motorn kommit ur bilen men tyvärr låg kameran inomhus vid det tillfället så några lyftbilder blev det aldrig. Började med förberedelser och liknande för att lyfta ca 10.30 i morse och motorn kom ut ca 21.30 så det har vart en lång dag med ett enda stort problem, kopplingskåpan och motorblocket satt ihop som ett par nygifta och deras skiljsmässa fick genomföras med en hel del våld...
Skönt att det löste sig, fler än du har fått känna på det där  ;)

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: september 21, 2008, 19:53:25 »
Nu så har det hänt lite i helgen igen =) Orkar inte med att göra något i veckorna när jag jobbar mellan 13.30 till 24.00. Har i alla fall byggt ihop nya motorn så den är i stort sett klar för att ta plats i bilen nästa helg =) Men dom gamla spridarna sitter ju i toppen och jag måste plugga hålen för dom. Någon som har en bra idé till det? Räcker det med kemisk metall?

Hela motorn med "nya" svänghjulet:

Tråg och svänghjul:

Blockfördelaren:

Sen så har det påbörjats lite putsarbete =) Motorfästena har blästrats vi var tvugna att testa nya blästern ;)

Skillnad?:

Bra yta att lacka på sen =)

Det är allt för denna helgen :D, har inte blivit så mycket gjort, mest en del inköp till nästa helg då jag hoppas på uppstart.
« Senast ändrad: september 21, 2008, 20:02:25 av elleshar »

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: september 21, 2008, 20:23:19 »
Nu så har det hänt lite i helgen igen =) Orkar inte med att göra något i veckorna när jag jobbar mellan 13.30 till 24.00. Har i alla fall byggt ihop nya motorn så den är i stort sett klar för att ta plats i bilen nästa helg =) Men dom gamla spridarna sitter ju i toppen och jag måste plugga hålen för dom. Någon som har en bra idé till det? Räcker det med kemisk metall?

Kul att se att det rör på sig!

Om du har spridarna kvar kan du ju låta dem sitta kvar. Annars kanske kemisk metall funkar

Spruce

• Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: 360 GLT -87 Ronovering och Uppgradering (Update 21/9)
« Svar #22 skrivet: september 21, 2008, 20:59:08 »
Det ser ju riktit bra ut ddär;)
Helt rätt inställning-enda sättet att lära sig ordentligt är genom att prova sig fram!!

En såndär styrväxel skulle jag med vilja ha, tänk att dom ska vara så svåra att få tag på:(

Vad det gäller spridarhålen så har jag tätat sådana på alla möjliga sätt o dom flesta verkar funka:P
Beror väl lite på vad som är din framtida planer-om du har tänkt att turbomata senare så skulle jag nog rekomendera att ta ur själva spridarna ur plasthylsan som dom sitter i (det svarta som sitter fastskruvat i toppen)
och sedan gänga i en lämplig bult i hålet med lite silicon/kem metall lr stålepoxy som jag tycker om att använda:)
Detta koncept har fungerat på min 242:a i några år nu(kan öppna huven på den o knäppa ett kort om du har någon fundering)

annars är ju somsagt det lättaste att låta spridarna sitta kvar tillsvidare!
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: september 22, 2008, 08:55:55 »
Jag har ju tyvärr lite problem med styrväxeln som det ser ut just nu, jag fick inte med slutet på rattstången så jag måste komma på någon smart lösning för att få ihop styrväxeln med styrväxeln, annars så får jag sälja den till någon som känner sig manad att komma på en lösning och har tillgång till lite bättre verktyg än mig.

Då så blir det att kleta i kemisk metall i hålen så länge =) Ser bättre ut på besiktningen ;) Sen så är dom gamla spridarna inte täta så det är ju skönt att bli av med dom. Annars kan jag ju alltid byta ut toppen till den från min B200 då det är 530 topp på båda ;) Senare planer vet jag inte så mycket om, det beror helt på hur bilen känns efter denna lilla uppgradering.

Hur får man föresten bort bakre kofångaren? Den är ju lätt krockad höger bak så kofångaren hänger snett och det vill jag gärna rätta till.

Mvh Martin

Spruce

• Medlem
    • Visa profil
    • Engson Motor
« Svar #24 skrivet: september 22, 2008, 23:52:34 »
Skicka iväg ett PM såfort du bestämt om du ska sälja den:D
jag måste ha servo om jag ska drifta pga skadade handleder:(

ja d e bara kladda på...få d inte ner i kanalen bara d e dumt

klart du ska ha turbo senare;)

bakfångaren har jag aldrig pillat på så där kan jag tyvärr inte hjälpa dig
men kika lite om nå lister sitter löst på utsidan om du nu inte ser några fästen inifrån bakluckan lr underifrån!

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: september 23, 2008, 09:40:04 »
Jag kommer ha bestämt mig tills helgen då motorn måste i :P Sen ska jag ut och åka en av mina drömbilar då med =) Igår blev det lite kladdande och det blev bra :D

Hittade ett avsnitt lite längre bak i haynes där kofångaren på nyare modeller beskrivs så ska se om jag hinner plocka ner den idag.

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: oktober 09, 2008, 11:07:23 »
Jag får be om ursäkt för att jag vart dålig på att uppdatera men har det lit körigt just nu. Men bättre sent än aldrig eller vad man säger.
Nu är det i alla fall så att motorn kom i för två helger sen och förra helgen blev avgassystemet klart och bilen blev provkörd =) Till helgen blir det att plugga dom sista återcirkulationsrören för avgaserna då dom läcker :( Sen så får det bli lite nya givare för jag orkar inte leta fel på dom nuvarande, oljetryckslampan och varningslampan för bromskrets lyser på tomgång när man har fått upp lite temperatur men försvinner bara man varvar lite.

Bilder från isättningen av motorn:

Många kockar ^^

På plats och fastsatt:

Sen så har jag även hunnit med att köra detta lilla monster:

Något för alla här som har kombinationen BMW och 300 ;)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: oktober 09, 2008, 20:26:40 »
Jag får be om ursäkt för att jag vart dålig på att uppdatera men har det lit körigt just nu. Men bättre sent än aldrig eller vad man säger.
Nu är det i alla fall så att motorn kom i för två helger sen och förra helgen blev avgassystemet klart och bilen blev provkörd =) Till helgen blir det att plugga dom sista återcirkulationsrören för avgaserna då dom läcker :( Sen så får det bli lite nya givare för jag orkar inte leta fel på dom nuvarande, oljetryckslampan och varningslampan för bromskrets lyser på tomgång när man har fått upp lite temperatur men försvinner bara m

Sen så har jag även hunnit med att köra detta lilla monster:

Något för alla här som har kombinationen BMW och 300 ;)

Tack för update och bilder!
Ser ut som ni hade kul där i garaget  :)

Angående givarna så tror jag inte på att två givare gått sönder samtidigt och beter sig likadant. Men det går väl fort att byta för att utesluta dem.

Vad är det för motor i en sån där liten Alpina?  :P

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
SV: 360 GLT -87 Ronovering och Uppgradering (Update 9/10)
« Svar #28 skrivet: oktober 10, 2008, 09:44:21 »
Vart sitter givaren till oljetrycket då? för jag skulle gissa på den. En polare snackade något om att det satt en termostat i den som kunde ha gått sönder?

Sitter en 3,5 liters ;) Kraften varierar mellan 240-260 Hp beroende på vem som har byggt den då motorn är handbyggd :D

Önskar att 360n kunde gå så här bra ;)

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
SV: 360 GLT -87 Ronovering och Uppgradering (Update 9/10)
« Svar #29 skrivet: oktober 10, 2008, 21:55:24 »
Nu så har den vart ute på vägen ihop byggd :D Går ruskigt bra emot innan. Kör med 25% etanol i tanken =)

Jag blev nöjd med ljudet i bilen med ;)

http://www.youtube.com/watch?v=p3FckhaYeJg

Synd bara att min kamera inte kan fånga upp ljudet som det ska låta riktigt, det är mer basljud så att säga ^^

Spruce

• Medlem
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: 360 GLT -87 Ronovering och Uppgradering (Film i slutet)(Update 10/10)
« Svar #30 skrivet: oktober 11, 2008, 01:23:50 »
Bmw :-*

Kul att du fått fart på bilen nu!
Det slog mig efter vi pratade sist att du kanske kan ha blandat ihop kabeln till oljetrycks kontakten och kabeln till laddningslampan?
dom sitter ju väldigt nära varandra!!

lycka till med felsökningen

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: oktober 11, 2008, 10:15:30 »

Det slog mig efter vi pratade sist att du kanske kan ha blandat ihop kabeln till oljetrycks kontakten och kabeln till laddningslampan?

Sitter det inte en ringkabelsko på kabeln till laddlampan och en rundstiftshona med gummituta till oljetrycksgivaren???
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: oktober 11, 2008, 11:12:40 »

Sitter det inte en ringkabelsko på kabeln till laddlampan och en rundstiftshona med gummituta till oljetrycksgivaren???

Det stämmer. Men kan nog vara så att det är dålig jord från generatorn till blocket. Hittade kopplingschema på varningslamporna igår men förstår inte riktigt varför båda lyser, jag har tappat väldigt mycket av mitt eltekniska kunnande sen man slutade plugga det... :P

Vad gillar ni ljudet i bilen?

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #33 skrivet: oktober 11, 2008, 20:55:04 »
Aha så BMWn är en M3 utan breddare kan man säga? (Bortsett från att E30 aldrig fanns som 6-cylindrad M3:a)

Trevligt ljud i bilen och den verkar rapp och fin i motorn! Grattis!

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #34 skrivet: oktober 12, 2008, 11:34:59 »
Nja den är ganska långt ifrån M3 måste jag säga. Den känns betydligt rappare än en sådan och ändå är den ganska diskret i jämförelse (förutom det fantastiska ljudet).

För övrigt så kan det vara så att jag har kommit på varför båda lamporna lyser, för er som är intresserade och har en heynesbok så ser ni att dom båda kretsarna till varningslamporna är sammanbundna med en diod som troligtvis är kortsluten och sen så kör jag med för tunn olja (helsyntet 5w40) så då slår givaren för oljetryck till på tomgång och strömmen flödar även baklänges genom dioden och varningslampan för bromsen lyser också.

Någon som tror på teorin? =)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: oktober 12, 2008, 19:39:17 »
Nja den är ganska långt ifrån M3 måste jag säga. Den känns betydligt rappare än en sådan och ändå är den ganska diskret i jämförelse (förutom det fantastiska ljudet).

För övrigt så kan det vara så att jag har kommit på varför båda lamporna lyser, för er som är intresserade och har en heynesbok så ser ni att dom båda kretsarna till varningslamporna är sammanbundna med en diod som troligtvis är kortsluten och sen så kör jag med för tunn olja (helsyntet 5w40) så då slår givaren för oljetryck till på tomgång och strömmen flödar även baklänges genom dioden och varningslampan för bromsen lyser också.

Någon som tror på teorin? =)

Låter bra, rapp BMW...

..och snart löst problemet i räser60:n  8)
Jodå det låter som en hållbar teori! Ganska lätt att kolla för det är/ska inte vara jättekrångligt att få ut instrumentpanelen. Gissar på att dioden sitter där bakom?!

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #36 skrivet: oktober 20, 2008, 08:34:18 »
Ja då har bilen vart hårt provkörd i någon vecka då =) Håller bra och går fort, bara diffen som är ganska tråkig när man ska ut och sladda, höll på att gå illa här om dagen när den fick för sig att diffa på ett eftersläng för att kasta bilen åt andra hållet för att sedan låsa och då är man inte så stor bakom ratten utan servo ^^

Blev i alla fall ett spontant fälgköp i förrgår som jag stolt måste visa upp =)

Dom ska nog sitta fint till nästa säsong med lite tyskstuk :D Nu blir det att beställa en lambdamätare och sen ut till skroten och hämta ett grenrör från en 740 med lambdasond och sen ställa sprutet lite bättre till helgen.

Ska även försöka svetsa golvet i helgen då domkraftsfästet under förarplatsen har börjat ge sig uppåt...

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
Dom fälgarna sitter fint på 360! Tror flinty är den ende på forumet som haft sådana tidigare!?

Lycka till med golvet.. jag svetsade i en rak plåt istället för det dumma domkraftsfästet som sitter i bara golv och tröskel utan att få någon direkt hjälp av någon balk.. men håller väl på en rostfri bil antar jag.

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
Nu så är det grejer på gång :D Jag var iväg och hämtade en liten leksak på göta ingenjör regemente idag ;) Jag har vetat hela tiden att det här projektet skulle balla ur och efter vintern så ska det nog gå att ställa lite på torr asfalt med :D

Nu så står bilen stilla, fick motorras för 10 min sen :P Vet inte vad det är riktigt men ska kolla imorgon, jag har ingen tomgång utan får pumpgasa bilen för att den ska gå och har jag varv uppe och släpper av så hörs ett kraftigt sugande ljud. Jag skulle kunna gissa på toppackningen då bilen har fått gå ganska hårt och även precis innan raset...
« Senast ändrad: oktober 31, 2008, 19:37:15 av elleshar »

Spruce

• Medlem
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: 360 GLT -87 Ronovering och Uppgradering (Det ballar ur)(Update 31/10)
« Svar #39 skrivet: oktober 31, 2008, 20:04:42 »
Fiiina bilder 8)
(lite liten kanske möjligen:P)

hm? pumpgasa o sugande ljud
Låter precis som en hoppad slang till bromsservot tycker jag!

Vi får väl hoppas att d inte är motorras redan nu när ni fått snö därnere!