Tack för stödet grabbar:) sådant hjälper vid sådanahär tillfällen faktiskt
Men tyck inte "synd" om mig-allt ont har något gott med sig! hade det inte varit för alla dessa motgångar så hade jag inte varit så envis o bra problemlösare idag som jag blivigt;) mycket starka tillgångar som är till stor hjälp när jag väl jobbar o är i garaget!
Kan ju berätta att angående Corollan så sitter maskinen i bilen igen och har numer nya lager (igen) o allt är kontrollerat!
Nu är dessutom ett sväghjul för LH Jetronic 2.4 monterat så det ska väl monteras sådan sprut o tändning senare! men nu har bilen iaf kommit hem till sin ägare igen, vet inte om ja skrev det tidigare men jag är byggare och ursprunglig ägare till den men sedan en tid tillbaka så är bilen såld till en kompis-dock så är jag som ni såg fortfarande med när det ska göras saker med den! Det var ett krav för att han skulle få köpa den;)
Så ni kommer nog få se brutala driftfilmer på en ful liten corolla i vår/sommar oxå;)
Eftersom ni uppmuntrar så ska ni få belöning iform av bilduppdate;)
Släpade ut migsjälv på gården/garaget o fotade lite

Detta är alltså vad som hände för två helger sedan o veckan innan det då jag höll på o grejjade härute sist!
Till Driftingen så visste jag att jag skulle behöva bättre vevhusventilation o mera bränsle!

kallt kallt:(

Lite svårt o ta sig in när man är klen i armarna....men d gick o lösa med lite värme på burk:P

Den här eminenta alupanelen satt monterad redan när ja köpte bilen-och lämpligt nog hade den två 52 mm hål uppsågade!
Så där sitter nu en smalbandslambda o en laddtrycksmätare:)

Under huven så monterades det först en kulventil på bränslereturen för att kunna justera bränsletrycket (kommer från biltemas båtavdelning)
Denna modell har kula av mässing istället för plast som är vanligast!

Så tillsammans med slanganslutning o lite slangklämmor så har man en ställbar BTR för under 100:ingen;)

Till vevhusventilationen så plockade jag bort täckplattan där bränslepumpen sitter på förgasarbilarna-borrade hål i den o svetsade på ett rör!

åsså på med en slang o leda ner det i en dunk tillfälligt innan någon catchtank ordnats!

Efter dessa grejjer så driftades det hejvilt som ni kunde se på filmerna som ja länkade till tidigare! med denna kulventil så går det att köra på ren E85 o ett ladd på 0.5-0.6 bar o d skjutsar på riktigt bra! på ena filmen så läggs tom 3:an i och det spann även där- dock gillade inte kopplingen det alls så resten av tiden kördes på 2:an endast!
Vill hellst slippa byta koppling innan vintern!
Dethär är vad som står inne i värmen förtillfället!

Opel Ascona Voyage Turbo-71

Och här ska det som avataren berättar ligga en B21ET- karossen köptes dock helt tom men bilen är reggad med utbytt motor/ändrad motor och bur!
1000kg och 150hk i papprena;)

invändigt är bilen helt rensad o lackad! någon som känner igen pedalstället som ligger därbak?

Buren ska byggas om o få mera rör då den egentligen är avsedd för en sedan som har baksätet kvar! men i dagens läge är ju huvudsaken att den har koden T71E med i regbeviset.

Justnu är den väldigt hög i baken pga att vi snabbmonterade en rekord-axel på den så att den ska gå o rulla!
Rekorden har dock tydligen kortare länkarmar så det va inte förrens i dendär vinkeln som hjulen gick fritt från skärmkantena!

Det får byggas om helt o hållet sedan- nu är d viktigaste att den går o rulla så den kan ställas undan i vinter så tar jag fram den till våren o börjar bygga på den.
Här står motor o låda som ska läggas i sedan

B21ET o M46 från 245 turbo -85
helt standard för bes skull! dock så ska det monteras även LH 2.4 i denna bil!
Men när den väl är bes i vår så ska det nog modifieras lite moderat- frågan är dock hur mycket effekt denna kaross klarar o behöver för att vara rolig?
behövs nog inga herrejösses effekter tror jag, målet o recept som d talas om nu är 350hk, och det räcker nog en bit iaf!
Nu ska jag gå o strecha o vila så jag blir bra någon gång!
Happy Halloween på er o skål till er som kan dricka