Författare Ämne: Ny vill-ha-pryl: Iomega ScreenPlay TV Link - hårddisk till TV  (läst 6184 gånger)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Ny vill-ha-pryl: Iomega ScreenPlay TV Link - hårddisk till TV
« skrivet: september 27, 2008, 09:03:37 »
En liten dosa med tillhörande fjärr som ansluter ditt USB-minne eller bärbar hårddisk till din TV mm.. inga fler brända skivor som ligger och skräpar med skräpfilmer på.

http://www.smidigt.se/iomega-screenplay-tv-link-harddisk-till-tv/5132/
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Ny vill-ha-pryl: Iomega ScreenPlay TV Link - hårddisk till TV
« Svar #1 skrivet: september 27, 2008, 09:37:47 »
http://www.tvix.co.kr/Eng/products/M3000U.aspx

Jag har haft denna i några år nu, är väl lite klumpigare, men å andra sidan är det hårddisk monterad i den, så det blir bara en "klump".
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: september 27, 2008, 12:08:43 »
själv kör man med ett gammalt chipppat xbox. streamar alla filmer och allt från datorn och det går att spela på den. mycke bra lösning tycker jag :)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: september 27, 2008, 22:50:20 »
http://www.tvix.co.kr/Eng/products/M3000U.aspx

Jag har haft denna i några år nu, är väl lite klumpigare, men å andra sidan är det hårddisk monterad i den, så det blir bara en "klump".

Ok tack för tipset! Lite dyrare bara, men eftersom den har hårddisk så..

Någon som vet ifall det finns en hyfsat billig DVD-spelare med USB-ingång som klarar DVD-R, divx & xvid på ett 8GB USB-minne?
« Senast ändrad: september 27, 2008, 22:53:12 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2850
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #4 skrivet: september 27, 2008, 23:53:41 »
Jag gör som Loffe och kör en Chippad Xbox med XBoxMediaCenter på. Sen streamar jag trådlöst via nätverket alla filmer musik och Kareoke-spår från datorn.

Nästa steg är att köpa en NAS istället för att ha datorn på hela dagarna. Den jag har kollat på är en Qnap 109 Pro.
http://www.sweclockers.com/recension/5960-qnap_ts-109_pro_turbo_station
Den har en inbyggt Torrentklient som jag kan fjärrstyra via internet (bra när man är på jobbet).
Denna lilla nas drar bara 16W istället för min dator på 400W.

Men mycket vill ha mer. Nu går det att streama divx från qnapen till en Playstation3 så det får bli nästa investering. Då kan jag spela, se BlueRay filmer, samt streama -film -musik och bilder i en och samma maskin. NICE.

Kommer bli en dyr lösning men jag hoppas Tomten ger mig detta i år istället för alla jävla kalsoner och strumpor som han har fått för sig att jag önskat mig mest utav allt under alla dessa år.
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Max

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: oktober 01, 2008, 05:04:47 »
En liten dosa med tillhörande fjärr som ansluter ditt USB-minne eller bärbar hårddisk till din TV mm..

Intressant produkt! Saknar dok stöd för flv... :( :) /Max

Källa   
Citera
    * AC3 (Dolby Digital Encoding)
    * MP3
    * OGG
    * WAV
    * WMA
    * MPEG-1
    * MPEG-2 — AVI, VOB
    * MPEG-4 — AVI, DivX 3.11, 4.x, 5.x, XviD
    * JPEG
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Redhead85

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: oktober 21, 2008, 14:57:47 »
en polare köpte denna för 13000 inkl diskar.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=351181
den kan göra allt!

jag ska nog köpa den lilla versionen. klarar bara 750gb men ja den e billigare.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334893
kan köra samma saker som den för 9000 (utan diskar)
360 Hybrid MKII

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: oktober 25, 2008, 23:20:55 »
Någon som vet ifall det finns en hyfsat billig DVD-spelare med USB-ingång som klarar DVD-R, divx & xvid på ett 8GB USB-minne?

Hittade en billig DVD-spelare för ~600kr på www.Jula.se men den hann utgå innan jag fick fatt på den.

Hittade en Samsung DVD-P380 idag på www.elgiganten.se för 599kr.

Den har USB på fronten & kan allt jag vill förutom att spela DVD-R.. från minneskortet. (Tror jag, har inte testat men det står inte att den kan det. Fast Elgiganten eller ens samsung själva hade skrivit ut att den klarade Xvid. Det fick man läsa i manualen efter köpet..)

Köpte ett billigt 8GB usb-minne på elgiganten. Ett Kingston. Kostade bara 199kr men min dator gillar det inte. Stora filer blir inte överförda och efter att överföringen avbrutits och man försöker igen så säger datorn bara att filen (på hårdisken) inte finns längre, oavsett vilken fil man väljer.

Jag tog mig runt problemet med usb-minnet genom att använda ett SD-kort istället och köra det genom en enkel minneskortläsare med USB-anslutning in i DVD-spelaren. Funkade perfekt. Mycket snabbare reaktioner då än med usb-minnet.

Sen testade jag i datorn att överföra filer till och från SD minneskortet både när det satt i minneskortsläsaren (vilken är inbyggd i datorn) och sen igenom externa minneskortsläsaren via datorns usb-port på fronten.

Överföringshastigheterna varierade lite hela tiden men det verkade oftast gå dubbelt så fort från minneskortet till datorn än tvärt om.
~5000 kb/s till minneskortet placerat i kortläsaren och ~9500 kb/s från kortläsaren till datorn.

Ett tag trodde jag att med minneskortet i den externa läsaren och överföring genom USBporten så maxade hastigheten på 8-900 kb/s men vid flera senare försök låg hastigheten stadigt på 17600 kb/s samt hastigheten till kortet på ~8500 kb/s :o

Så USB-navet verkar inte vara slött precis. Nytt område för mig det här, har knappt använt USB-porten tidigare utan bara minneskortläsaren då jag kör med SD-minne till digitalkameran. Kortet är för övrigt ett Transcend 2GB 150x

Redhead85

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: oktober 25, 2008, 23:49:21 »
köpte själv en 4gb Apacer usb minne idag för 99kr..
inte ne aning om dess hastighet men ja köpte de för att de va ett enkelt minne, dvs har inte den där U3 skiten inlagt.
360 Hybrid MKII

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: oktober 26, 2008, 07:35:14 »
köpte själv en 4gb Apacer usb minne idag för 99kr..
inte ne aning om dess hastighet men ja köpte de för att de va ett enkelt minne, dvs har inte den där U3 skiten inlagt.

Samma här.. Kingston på Elgiganten fanns oxå i 4gb variant för 99kr.

Testade nu att överföra en mp3fil till usbminnet men den kom 0% låste sig och jag avbröt. Sen tog det 3 minuter innan den lyckades avbryta med felmeddelandet "Disken full" och det är den verkligen inte. Sen försvann enheten tills jag tog ut den och satte i den igen.
Testade att kopiera en 35mb film från usbminnet till datorn (lyckades få in den på minnet igår). Då gick det jättefort ~16000 kb/s och sen när jag testade att lägga in mp3orna igen gick det bra med en fil, hastighet ~800 kb/s
Sen testade jag att markera flera filer på en gång och då klarade väl den 2st innan den segade ihop och hamnade på ~100 kb/s och bara gjorde ryckvisa framsteg.

Måste testa usb-pinnen i laptopen och se om det går bättre där. Fast i denna datorn har jag USB 2.0 vilket usb-minnet även är. I laptopen har jag bara USB 1.1  >:(

Har i allafall kunnat testa Biltemas CD/MP3/USB/SD spelare idag med gott resultat.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=133955

Bra ljud och tog låtar från mitt USB-minne  :)
Tänkte ha med den i garaget. Har inte provat men verkar kunna läsa mappar från minnesmediat och sen köra repeat på just det album man är på när man trycker repeat, eller repeat på hela minnet. Random däremot verkar bara vara on/off alltså inte random i en enskild mapp tyvärr.