Någon som vet ifall det finns en hyfsat billig DVD-spelare med USB-ingång som klarar DVD-R, divx & xvid på ett 8GB USB-minne?
Hittade en billig DVD-spelare för ~600kr på
www.Jula.se men den hann utgå innan jag fick fatt på den.
Hittade en
Samsung DVD-P380 idag på
www.elgiganten.se för 599kr.

Den har USB på fronten & kan allt jag vill förutom att spela DVD-R.. från minneskortet. (Tror jag, har inte testat men det står inte att den kan det. Fast Elgiganten eller ens samsung själva hade skrivit ut att den klarade Xvid. Det fick man läsa i manualen efter köpet..)
Köpte ett billigt 8GB usb-minne på elgiganten. Ett
Kingston. Kostade bara 199kr men min dator gillar det inte. Stora filer blir inte överförda och efter att överföringen avbrutits och man försöker igen så säger datorn bara att filen (på hårdisken) inte finns längre, oavsett vilken fil man väljer.
Jag tog mig runt problemet med usb-minnet genom att använda ett SD-kort istället och köra det genom en enkel minneskortläsare med USB-anslutning in i DVD-spelaren. Funkade perfekt. Mycket snabbare reaktioner då än med usb-minnet.
Sen testade jag i datorn att överföra filer till och från SD minneskortet både när det satt i minneskortsläsaren (vilken är inbyggd i datorn) och sen igenom externa minneskortsläsaren via datorns usb-port på fronten.
Överföringshastigheterna varierade lite hela tiden men det verkade oftast gå dubbelt så fort från minneskortet till datorn än tvärt om.
~5000 kb/s till minneskortet placerat i kortläsaren och ~9500 kb/s från kortläsaren till datorn.
Ett tag trodde jag att med minneskortet i den externa läsaren och överföring genom USBporten så maxade hastigheten på 8-900 kb/s men vid flera senare försök låg hastigheten stadigt på 17600 kb/s samt hastigheten till kortet på ~8500 kb/s

Så USB-navet verkar inte vara slött precis. Nytt område för mig det här, har knappt använt USB-porten tidigare utan bara minneskortläsaren då jag kör med SD-minne till digitalkameran. Kortet är för övrigt ett
Transcend 2GB 150x