Håll still drivaxeln (eller be en kompis hålla i den) och försök snurra hjulet fram och tillbaka. Då känner du om yttre drivknuten glappar eller inte, det ska vara fast och fint, d.v.s. påverka drivaxeln direkt utan att glappa. Likadant med den inre, fast du vrider hela axeln med hjul och allt och känner om den inre glappar.
Om du snurrar på hjulen med lite mera fart kan du höra om det knastrar/låter illa om någon knut.
Sen är tranaxeln förbunden med växellådan via en klämhylsa. Om du tittar nästan längst bak på momentröret (det som går utanpå transaxeln) ser du två gummilock. Med växel i och koppling nedtryckt (återigen, bra med en kompis

) snurra på bakhjulen tills du ser skallarna på två insexskruvar (dock inte nödvändigtvis båda samtidigt) och känn på dom, dom ska sitta åtdragna! Börjar det glappa där för mycket så rensar du snart splinsen på axeln och då är det kilopris på den och en ny på skroten som gäller
