Man får väl inte direkt någon kraft om man snurrar direkt på trumman. Sätt på hjulen igen, be någon hålla i ena drivaxeln med något och försök snurra på hjulet på samma sida. Det ska glappa så lite som möjligt.
När du ska kolla glappet i dom inre knutarna får du snurra på drivaxeln och känna om axeln rör sig, men inte knuten

Hoppas du förstår vad jag menar.
Nu kan det hända att jag tänker fel, men om du lägger i växel, ber någon hålla fast ena hjulet och försöker snurra på det andra ska det inte gå.
Om du tittar längst bak på momentröret (det som omger transaxeln, "kardan") sitter det två gummilock, under där sitter det en klämhylsa som förbinder transaxel och växellåda, den ska helst vara hel och utan glapp

Skulle du behöva byta någon drivknut så är dom likadana, sitter lite starkare knutar på B200E/F, vet inte hur det är på B19E som jag antar att du har. Axlarna sitter låsta i knuten med en låsring, låter som den har gått sönder om du kan flytta axeln extremt mycket. Bör kontrolleras. Följer med en ny om du köper en ny damask, vilket det också låter som att du behöver.