Såhär ser min adapter ut å den funkar skitbra.

Den lilla "kroken" skruvas fast i en av värmesköldens skruvar på grenröret å stagar förhoppningsvis upp det hela litegrann.
Är det bara en vinterbil så tycker jag att du kan skita i intercooler. Varken 740 eller 940 intercooler ryms utan att kapa sönder bilen å om du tänkt hålla dig på ett laddtryck som originalkopplingen orkar med (och vanliga vinterdäck har fäste för) så går det nog bra utan.
Kompsänkning tror jag att du klarar dig utan

, Jag kör själv drygt 0,6 bar i min B19E på 95-oktan å det funkar fint. Nu har jag ju förvisso både intercooler å megasquirt å jag har rätt bra koll på prylarna, men med en B200F har man lite lägre komp å det borde inte vara nån fara att testa samma ladd. Eller lite högre om kopplingen orkar.
Som dumpventil har jag en original "plastanka" från audi TT. Kostar billigt (250:-?) å sitter original på en massa bilar å den funkar ju uppenbarligen till över 200 hästar. 25mm anslutningar så den passar "överallt". Går att använda som öppen (som jag gör) eller återcirkulerande, bäst om man har luftmassemätare.
Downpipe - grövre avgasrör är bättre, åtminstone första biten där avgaserna är varmast. Om man redan "förstört" avgasröret med en turbo så är det lika bra att försöka få så stor tryckskillnad som möjligt över turbinen.
Oljekylare tror jag du kan skita i. 360-tråget är av lyxig aluminium å har nån typ av kylflänsar så om du inte tänker stå på samma fläck å göra slut på däcken så klarar du dig utan.
Du bör ta till rejält när det gäller oljereturdimension. Motorn lutar ganska mycket i 360 å resultatet blir att oljenivån når i princip upp till trågpackningen på avgassidan av motorn. Så om man har oljereturen på den sidan av tråget hamnar den alltså under oljenivån. Ingen katastrof direkt, men det kan ju va bra att veta. Men B200 har väl samma gjutning som B230 för oljeretur på turbomodellerna så om du kan borra där är det ju bättre.
Bränslet - större spridare, högre tryck å spänn upp luftmassemätaren tills det funkar å hoppas på att lambdan kompenserar resten. Jag vet att original spridare inte räcker långt, så om du kan skaffa lite större innan du börjar justera något så besparar du dig mycket tid å mycket huvudbry.
Här kanske dina spridare finns med...
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm#ITABLEAntar att du redan kollat zyklons tråd?
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3064.0Han mixtrade en del med bränsletryck, spridare å LMM å tog sig även tid att plita ned det på datorn.
Sedan är det bara att göra som Frej säger; Full gas å håll ett öga på lambdan!