Författare Ämne: b200ft i 360  (läst 12122 gånger)

grovsnus

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 25
    • Visa profil
b200ft i 360
« skrivet: december 02, 2008, 16:39:07 »
Vad är det för modifikationer man måste göra för att få ner en sån motor i 360in?
Är det samma som med b230ft ?
Är det någon på forumet som har gjort det? länka gärna till projektet i så fall..


// En som tycket originaleffekten börjar bli tråkig

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: b200ft i 360
« Svar #1 skrivet: december 02, 2008, 21:03:30 »
Vad sitter det för svänghjul på en B200FT? Är det ett dubbelmassesvänghjul även på den är det nog samma som med en B230FT.
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: b200ft i 360
« Svar #2 skrivet: december 02, 2008, 21:34:46 »
Vad är det för modifikationer man måste göra för att få ner en sån motor i 360in?
Är det samma som med b230ft ?
Är det någon på forumet som har gjort det? länka gärna till projektet i så fall..


// En som tycket originaleffekten börjar bli tråkig

Allt finns att läsa på forumet. Du kan säkert söka fram infon lika bra och snabbt som oss andra.
Men här är en bra tråd jag minns direkt: http://www.300power.com/forum/index.php?topic=914.0
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

grovsnus

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 25
    • Visa profil
SV: b200ft i 360
« Svar #3 skrivet: december 07, 2008, 14:26:34 »
Allt finns att läsa på forumet. Du kan säkert söka fram infon lika bra och snabbt som oss andra.
Men här är en bra tråd jag minns direkt: http://www.300power.com/forum/index.php?topic=914.0

jag sökte och kollade runt lite men hittade inget med just b200ft..
men tack för den tråden, mycket intressant läsning :)

mvh

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: b200ft i 360
« Svar #4 skrivet: december 07, 2008, 21:41:06 »
Allt finns att läsa på forumet. Du kan säkert söka fram infon lika bra och snabbt som oss andra.
Men här är en bra tråd jag minns direkt: http://www.300power.com/forum/index.php?topic=914.0

jag sökte och kollade runt lite men hittade inget med just b200ft..
men tack för den tråden, mycket intressant läsning :)

mvh

Nej just B200FT är nog ovanligt  ;)
Men inte mycket som skiljer mot B230FT eller!?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: b200ft i 360
« Svar #5 skrivet: december 08, 2008, 11:03:20 »
Jag har ingen aning, men min första känsla är att B200FT är samma som B230FT, fast 2L, främst avsedd för bl.a. Italien. Fast det finns ju andra ex, B230K och B200K, som inte är lika förutom borrningen.
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: b200ft i 360
« Svar #6 skrivet: december 08, 2008, 20:13:56 »
Jag har ingen aning, men min första känsla är att B200FT är samma som B230FT, fast 2L, främst avsedd för bl.a. Italien. Fast det finns ju andra ex, B230K och B200K, som inte är lika förutom borrningen.

bara invändigt som skiljer utvändigt ser du ingen skillnad, om det inte är en 16v då ;)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga