Håller på och bygger om ett kallförråd till bastu/relax ska nog bli bubbelkar där med senare

Just nu är det bara en kopparslinga i pelletspannan som värmer tappvattnet och det är lagom till att duscha men skulle tro att det blir kämpigt att fylla ett badkar då tempen på pannan sjunker ca 20 ºC (från 90-70 ºC) vid en dusch, (30min)

Så jag fick tag på en dubbelmantlad VVB (elpanna) som jag tänkte koppla till pannan.
Dels för att få ca 200L varmvatten till och dels för att öka pannvolymen med ca 150L och få färre start och stopp på brännaren, det är ju "kallstarter" på en pelletsbrännare med så ju längre man eldar per tillfälle ju bättre...
Shunten till elementen sitter i pelletspannan så då skulle det väl inte göra nått om det cirkulerade vatten mellan dessa 2 hela tiden som under tiden blir uppvärmt vartefter brännaren går.
Bra med elpannan är att på sommaren slippa köra med pellets och endå kunna ha varmvatten och ev. lite värme på golvet i badrummet och bastun (klinkers)
slänger med en skiss som kanske förklarar lite? eller förvirrar vad vet jag

Det är iallafall på bilden att pelletspannans slinga går i serie med beredaren på så vis får man MASSOR av varmvatten

den delen har jag nog klart för mig men det är det med "värme vattnet"
Tanken är att det ska bli som en ack. tank men med betydligt mindre volym.