Om jag förstått rätt så är SSD ett flash minne. Snabbare än HDD, stabilare och klarar skakningar bättre om man har den i en bil tex. Men jag är inte så påläst... Kanske har fått det om bakfoten?
Har inte kollat på någon netbook, men får väl göra det. Jag trodde det va samma sak. Har sett att det kallas allt ifrån mini pc, notebook, ultraportabel pc osv, så trodde att netbook också är samma. Men ska söka lite på det nu så får vi se vad jag kommer fram till.
Anledningen till att jag vill ha windos är för att jag har XP på min hemdator och använder kalendern i den och telefonen. Så min N95 synkar med min laptopp via BT både hemma och med datorn på jobbet. Så jag vill att den nya också ska synka in kalendern så telefonen hela tiden är uppdaterad. Finns säkert något program till Linux som gör att det funkar men det är mer strul att leta upp något än att ta det som jag har idag och som funkar.
Kom på nu att jag har missat att kolla om dom notebooks som jag tittat på har BT... Vill ju kunna koppla upp telefonen utan sladd om man inte är hemma. Fast jag har ju wlan och turbo 3G på den så man kanske kan koppla upp den via nätet? Har aldrig provat det...