Om den blöddrar så får den för mycket soppa. Kolla tempgivarna som sitter under insuget, var nån som hade en bil som gick mysko och det var ett kontaktstycke som hade lossnat. Sprutet trodde att det var kallt hela tiden

Vet inte vad du har för motor, men eftersom du har elektrisk soppapump antar jag att det är en insprutare.
Ska du ta tändsystem från en 240 behöver du följande.

Tändmodul, sitter fram i vänster innerskärm

Tändspole

Fördelare med hallgivare. (Fördelaren man ska ha sitter det även en vakuumklocka på)
Jag betalade 300:- för hela systemet på skroten när jag plockade ur det själv. Vet inte exakt vilka bilar det sitter på, beror nog lite på bränslesystem också, men det här var en med stromberg förgasare i alla fall. Man får ta två kablar från renix kontaktstycke, plusmatning och varvräknarsignalen (den behövs till bränslepumpsrelät om du har insprut). Plusmatningen till plus på tändspolen, varvräknarsignalen till minus sidan på spolen. Ska inte säga säkert, men tror att jordanslutningen på kabelhärvan sitter vid tändmodulen. En svart, lös kabel med ringkabelsko. Sen är det bara starta och ställa tändningen, renix är inte justerbart ("självjusterande") det är det här, så ställ på känsla eller med stroblampa.