Författare Ämne: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)  (läst 184236 gånger)

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #200 skrivet: mars 30, 2010, 13:19:38 »

Jaha, här kommer inlägg nummer 200 i denna tråd, och den tänkte jag använda för att be om ursäkt. Be om ursäkt för att jag inte skrivit något på flera veckor. Fast i ärlighetens namn så finns det en ursäkt. För det första har jag varit fjällen en vecka, där den enda jag hade tid med va öl, snö och god mat. Sen har jag dessutom varit i Österrike en vecka och fått utbildning av företaget.

Men nog med ursäkter. Nu blir de handling istället. Bromsar, koppling, sensorer, packningssats mm har beställts och kommer imorgon eftermiddag. Så i påskhelgen ska motorn mekas ihop FÄRDIGT och slutgiltigt och till helgen efter ska motorn sitta på plats är tanken, komplett med växellåda, ny kylare, sprut och allt. Bakaxeln får komma nån av efterföljande helgerna.

Bilen i sig har redan genomgått lite ombyggnationer faktiskt. Hela inredningen är rensad, fuelcell sitter i, soppasystemet är draget, OMP-stol med 4-punktsbälte är monterat osv.

Kommer lite bilder senare i veckan.

Mvh// Christian

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #201 skrivet: mars 30, 2010, 19:51:55 »

Jaha, här kommer inlägg nummer 200 i denna tråd, och den tänkte jag använda för att be om ursäkt. Be om ursäkt för att jag inte skrivit något på flera veckor. Fast i ärlighetens namn så finns det en ursäkt. För det första har jag varit fjällen en vecka, där den enda jag hade tid med va öl, snö och god mat. Sen har jag dessutom varit i Österrike en vecka och fått utbildning av företaget.

Men nog med ursäkter. Nu blir de handling istället. Bromsar, koppling, sensorer, packningssats mm har beställts och kommer imorgon eftermiddag. Så i påskhelgen ska motorn mekas ihop FÄRDIGT och slutgiltigt och till helgen efter ska motorn sitta på plats är tanken, komplett med växellåda, ny kylare, sprut och allt. Bakaxeln får komma nån av efterföljande helgerna.

Bilen i sig har redan genomgått lite ombyggnationer faktiskt. Hela inredningen är rensad, fuelcell sitter i, soppasystemet är draget, OMP-stol med 4-punktsbälte är monterat osv.

Kommer lite bilder senare i veckan.

Mvh// Christian

Låter finfint alltihop :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #202 skrivet: mars 30, 2010, 23:22:19 »
GÖTT  ;D

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #203 skrivet: april 13, 2010, 21:27:35 »

Sådärja… I helgen hände det. Organtransplantationen skred till verket. Jag och Nemo (för att han har en förmåga att försvinna) körde en helhelg på verkstan på jobbet. Rätt sjysst med tillgång till lyftar av alla slag, MIG, TIG, gas, plasmaskärare, pelarborr, svarv, bandslipar mm när man ska hålla på med sånt här :P Överlag har det gått ganska bra, även om allt detta är outforskade vatten iaf för mig. Det hör inte till vanligheterna att jag monterar turbomotor med M90 i en volvo 360 :P
Med andra ord sitter motor och växellåda på plats, och transaxeln är nere. Nästa helg blir det att hänga upp nya bakaxeln på sin plats och måtta upp kardan så den får bli måttad och klar. Sen under tiden den tillverkas ska allt runtomkring fixas. Styrsystem ska kopplas, grenrör ska stagas upp, downpipe ska byggas, likaså tryckrör osv.
Mer om detta senare… För tillfället låter jag bilderna tala för sig själv…


Allting påväg ur




Tomt va de här :P

Ansning pågår



Sen skulle ju allting få plats också




Osså in med det nya







Och ingen som inte är inbiten nörd ser någon skillnad :P



Vad tycks?

Återkommer med fler bilder när bakaxeln sitter på plats :P

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #204 skrivet: april 13, 2010, 21:32:37 »
GÖTT!!!!! Ser riktigt mysigt ut :D

Du har inte lust att sälja dom gamla drivaxlarna till mig? =)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #205 skrivet: april 13, 2010, 21:57:48 »
Haha klockrent med den fina brutala spisen med sin superuppochutflyttning av turbon i den anonyma 360:n  ;D

Beröm för snygg växellådsbalk!

Ska du ha motorn på originalposition eller backar du den lite nu när det kanske finns plats för det?

Bilden tagen från golvet upp på nya spisen som blänker i hålet i torpedväggen ser rätt sjuk ut, får inget grepp om proportioner och vinklar i den bilden. Ser galet ut!

Keep up the good stuff!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #206 skrivet: april 13, 2010, 22:10:37 »
det där såg ju riktigt snyggt ut vart bra riktigt diskret ända som avslöjar är att man ser lite av ic innan för grillen så riktigt fränt ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #207 skrivet: april 14, 2010, 06:45:49 »
GÖTT!!!!! Ser riktigt mysigt ut :D

Du har inte lust att sälja dom gamla drivaxlarna till mig? =)

Jodå, de gör jag så gärna :P Kommer plocka ner dom nu i helgen. Vad vill du betala för dom?

Haha klockrent med den fina brutala spisen med sin superuppochutflyttning av turbon i den anonyma 360:n  ;D

Beröm för snygg växellådsbalk!

Ska du ha motorn på originalposition eller backar du den lite nu när det kanske finns plats för det?

Bilden tagen från golvet upp på nya spisen som blänker i hålet i torpedväggen ser rätt sjuk ut, får inget grepp om proportioner och vinklar i den bilden. Ser galet ut!

Keep up the good stuff!

Tackar. Balken ska stagas upp ytterligare. Har inte direkt räknat på hållfasthet eller dylikt, så jag tänker ta till lite extra för att gardera mig.

Motorn kommer för nu iaf sitta kvar på orginalpostion, bara för att ska den flyttas bak, så måste den flyttas bak så mycket för att gå fri från framvagnsbalken. Planer finns däremot att kanske modifiera detta till någon senare säsong.

det där såg ju riktigt snyggt ut vart bra riktigt diskret ända som avslöjar är att man ser lite av ic innan för grillen så riktigt fränt ;D

Hade faktiskt inte trott att gavlarna skulle synas genom grillen. Vet inte riktigt hur jag räknade när jag måttade upp det där. Kommer komma lite svart färg på gavlarna vid tillfälle :)

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #208 skrivet: april 14, 2010, 09:25:53 »
jag kan garantera dej att den vxlådsbalken räcker till som den är  ;D

snyggt byggt som sagt  :)

snart dags att köra då???  förstår att det suger i gasfoten  8)

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #209 skrivet: april 14, 2010, 12:06:42 »
jag kan garantera dej att den vxlådsbalken räcker till som den är  ;D

snyggt byggt som sagt  :)

snart dags att köra då???  förstår att det suger i gasfoten  8)

Skitbra... skickar fakturan till dig den dan skiten lossnar ;) :P

Jorå, de börjar bli suget. Ska iväg och hämta M/T-slicksen imorron och doften av färskt gummi lär inte göra att man blir mindre taggad :D

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #210 skrivet: april 14, 2010, 14:40:42 »
sedär ja! nu börjar det hända saker :D
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

svensson

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 306
  • Nästan långkalsångblå 360 is the shit
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #211 skrivet: april 14, 2010, 19:38:48 »
Motorn såg ju om möjligt ännu ballare ut när den kom på plats i bilen

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #212 skrivet: april 15, 2010, 21:01:35 »

Jag tycker faktiskt också att det ser jävligt ballt ut :P Är ute och kollar på den varje dag där den står på jobbet :D En till grej som jag tycker ser rätt hårt ut är dom här :P







Nu är det så nära att man bokstavligen kan känna lukten av racesäsongen :P

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #213 skrivet: april 15, 2010, 21:36:19 »
är det 13tum  :) kommer blir fränt det där riktigt sleeper
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #214 skrivet: april 15, 2010, 21:50:14 »
är det 13tum  :) kommer blir fränt det där riktigt sleeper

Nope... fälgarna är 15 tum och hjulen har ungefär samma totaldiameter som orginalhjulen

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #215 skrivet: april 15, 2010, 21:51:42 »
Stämmer dimensionerna 220 80 R15? Rätt stora hjul i så fall =)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #216 skrivet: april 15, 2010, 23:35:09 »

Jag tycker faktiskt också att det ser jävligt ballt ut :P Är ute och kollar på den varje dag där den står på jobbet :D

Gött att höra, skönt när det pirrar i kroppen!  ;D


Stämmer dimensionerna 220 80 R15? Rätt stora hjul i så fall =)
Är nog några andra siffror för är det där 80 profil så heter jag Yngve  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #217 skrivet: april 16, 2010, 06:02:06 »
Snarare typ 40-profil :P 22x8x15 M/T ET Drag är det iaf...

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #218 skrivet: april 16, 2010, 06:09:55 »
ja det var väl det jag tänkte :P haha För såg väldigt lågt ut för att vara off road hjul.

sleeper

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #219 skrivet: april 16, 2010, 22:54:27 »
Snyggt Bygge!  sleeper är det bästa som finns....

mao.så får jag snart höra sången av en överladdad 360 i berga, kommer att hålla utkik efter dej.Eftersom jag är lite fotonörd så kommer jag att försöka att fånga dej på bild "i action" ;D

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #220 skrivet: april 17, 2010, 09:41:52 »
Snyggt Bygge!  sleeper är det bästa som finns....

mao.så får jag snart höra sången av en överladdad 360 i berga, kommer att hålla utkik efter dej.Eftersom jag är lite fotonörd så kommer jag att försöka att fånga dej på bild "i action" ;D

Japp, om en månad är den förhoppningsvis ute och rullar :P Om du känner till nån som har en garageplats så kan du tillome få fota den när den står still ;)

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #221 skrivet: april 18, 2010, 21:38:49 »
Ytterligare en riktigt effektiv helg i garaget då. Har fått massor gjort och nu är det nära till uppstart och provkörning. Åtminstone närmare än nånsin förut :P

Bakaxeln är monterad sånär som att det ska byggas lite sjyssta ställbara reaktionsstag. Kopplingsdetaljer sitter monterade och ska bara fyllas med olja och luftas. Bräslesystemet är draget och kopplat färdigt. Slicksen sitter monterade och får näästan plats i hjulhusen :P

Tom va det här


Slicksen kontra orginaldäcken


Ett par kompisar som hjälpte till i verkstans i helgen hämtade sina nya fälgar till deras bil. Helt plötsligt känns mina slicks (som jag va nöjd med) jävligt fjolliga :P




Dom urkapade fästena från orginalaxeln


Fästena svetsade på nya axeln


Axeln på plats






I nuläget så är fälgarna väldigt smala i förhållande till däcken. Detta gör att däcken svullnar ut väldigt mycke åt sidorna. Syns mycket just eftersom det är så mjuka stommar på dom här däcken. Min plan är i nuläget att bredda fälgarna 2 tum inåt, vilket gör fälgarna 8 tum breda, samma som däcken. Detta skulle innebära att däcken hamnar 2,5cm djupare in i hjulhusen per sida, vilket förhoppnings gör att den ser lite snällare ut :P

 Nu under veckan ska det allmänt småpysslas med lite allt möjligt och förhoppningsvis är det uppstart i samband med att kardanen kommer tillbaka från kortning om ett par veckor. :D Återkommer med mer så fort det finns mer att visa :D

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #222 skrivet: april 18, 2010, 22:46:28 »
va det svårt att måtta in axeln? ska ge mig på det där snart jag å så därför jag undra du kör med 240 axel?
Old Volvo's never die, they only go faster!"

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #223 skrivet: april 18, 2010, 23:01:21 »
har du lä'st på nått hur mans ka konstruera en bakvagn...
om jag fattar rätt så ska du bara använda en övre momenstag på bakaxeln som går paralellt med bladfjädarna, å dem måste även vara ledade, (typ unibals modell grova i bägge ändar)

med vanliga bussningar eller två momenstag , så kommer du göra samma misstag som jag gjort på min vilket leder till att den blir sk. "överbstämmd" dvs att man bygger in brytningar.


på min är det "ok" iom jag vill ha den skaplgt stum och med minimal fjädringsväg, iom den mest ska gå på tvären på jämn å fin asfalt...


men som du som verkar ha lite öfrhoppningar om å kunna köra fort på 201-402 meter så är dte inte alls bra om du gör fel.

menar inte at klaga utan kolla detta extra om du inte redan vet. en bra ide är att regga dej på rejsa m du inte redan är det   ;)

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #224 skrivet: april 20, 2010, 21:24:05 »
har du lä'st på nått hur mans ka konstruera en bakvagn...
om jag fattar rätt så ska du bara använda en övre momenstag på bakaxeln som går paralellt med bladfjädarna, å dem måste även vara ledade, (typ unibals modell grova i bägge ändar)

med vanliga bussningar eller två momenstag , så kommer du göra samma misstag som jag gjort på min vilket leder till att den blir sk. "överbstämmd" dvs att man bygger in brytningar.


på min är det "ok" iom jag vill ha den skaplgt stum och med minimal fjädringsväg, iom den mest ska gå på tvären på jämn å fin asfalt...


men som du som verkar ha lite öfrhoppningar om å kunna köra fort på 201-402 meter så är dte inte alls bra om du gör fel.

menar inte at klaga utan kolla detta extra om du inte redan vet. en bra ide är att regga dej på rejsa m du inte redan är det   ;)

Har läst på en del om bakvagnsbyggen, men jag har aldrig tagit mig på nåt helt säjlv förut. Lite därför reaktionsstagen inte sitter där redan :P Vi har en kille på jobbet som bla. kör 9or med sin El Camino och har byggt/ritat fyrlinken till polarnas Opel som går 8or på strippen... Ska rådfråga honom lite har jag tänkt :P

svensson

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 306
  • Nästan långkalsångblå 360 is the shit
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #225 skrivet: april 20, 2010, 21:50:13 »
Bra att ha nån som "vet" när man håller på  :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #226 skrivet: april 20, 2010, 23:01:13 »
Snyggt jobbat, smart med vända fästen på bakaxeln.

Fett med slicksen och smart att bredda fälgarna innåt. Ganska gott om plats inåt bak faktiskt.

Är bilen uppallad nånstans på bilderna eller är den så sjukt hög bak?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #227 skrivet: april 21, 2010, 20:26:04 »
Ser mycket bra ut ! bra jobbat  :D
"don't buy it if you can build it!"

sleeper

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #228 skrivet: maj 05, 2010, 20:37:26 »
spanar och lyssnar varje dag  :o efter en överladdad 360, men har ej skådad någon..... ::)

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Monsterupdate s.6)
« Svar #229 skrivet: maj 10, 2010, 06:00:30 »
spanar och lyssnar varje dag  :o efter en överladdad 360, men har ej skådad någon..... ::)

Näe... jag har längtat efter att höra turbokvitter i Åkersberga jag med... Verkligen längtat, men jag har haft galet mycket att göra. Det tar tid sånt här alltså. Förra helgen åkte hela kabelhärvan i bilen, och med den styrsystemet. Tanken  va att redan förra helgen kunna starta upp och provköra en liten sväng, men det ville sig inte alls. För det första tog det en hel dag att lägga i kabelstammen och koppla upp allt emot säkringspanel osv. Och när det väl sen var klart så va det rent hopplöst att få någon triggersignal. Så efter att ha hittat felet med den (inte mitt fel, utan han som byggt styrsystemet) så var det rent hopplöst att få motorn att tända. Stroblampa indikatorklockar flög från alla håll, men det gick inte. Trots soppa in, tändning vid rätt ställe, rätt påkuggad kamrem osv så gick det inte. Det slutade iaf med att jag hittade felet igår förmiddag. Mitt ställbara kamdrev har någon plockat isär och monterat ihop fel, vilket i sin tur innebar att kammen stog ungefär 120 grader fel. Och eftersom fördelaren sitter på kammen så blev ALLT fel :P Men efter att ha rätt till detta lilla felsteg så var det bara att börja om från början, gör om all
setup och försöka starta igen. Då gick det såhär:



Sen senaste updaten så har som sagt motorn startats upp och ska börja mappas så fort bilen blir helt körbar. Sen har kardanen kortats och är förhoppningsvis rak och balanserad nog. Momentstag (justerbart sådant) har tillverkats och monterats. Det primära avgassystemet är klart, och sen ska orginalpipan skarvas ihop med detta och ett spjäll i sidepipen ska monteras. Överlag så är det många småsaker som tar tid, men det händer något hela tiden. Jag gör något varje dag, och tanken är att bilen ska provköras första riktiga repan på fredag.

Imorgon ska jag börja tackla kardantunnel och kanske dra lite slangar till tryckmätare och så. Ska fixa en kopplingsswitch till Launch-Controlen också. På tisdag borde jag få min specialbeställda kopplingsvajer. Tillsvidare får ni hålla tillgodo med lite bilder :)























Innan jag ställde undan odjuret för kvällen idag, så kunde jag inte låta bli att filma lite lätt :P Tycker
den låter så rått när den bara står där och hostar. Det hörs att det inte är en orginal T-kam :P Ni får
ha förståelse att jag ser ut som ett jävla troll, men efter 30 timmar under en gammal bil blir man sliten :P



Auf Wienerscnitzel...

svensson

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 306
  • Nästan långkalsångblå 360 is the shit
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #230 skrivet: maj 10, 2010, 09:11:40 »
Låter ju riktigt läkert och vilket underbart sliperstuk du fått till, tumme upp

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #231 skrivet: maj 10, 2010, 09:18:36 »
Låter ju riktigt läkert och vilket underbart sliperstuk du fått till, tumme upp

ja perfekt sleeper blev riktigt lyckad det där ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #232 skrivet: maj 10, 2010, 12:01:14 »
lär nog bli bra klipp i kärran  ;D

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #233 skrivet: maj 13, 2010, 00:45:25 »
Låter riktigt hårig, gillar oxå gången på tomgång  :P

Men brutalast av allt, sleeperstuket!! Bara älskar att du satte på dom söta navkapslarna!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

343turbo

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #234 skrivet: maj 13, 2010, 02:12:41 »
ÅHÅÅÅÅ vars ska man måsta fara i sverige för att se den här i sommar?
Idrott luktar svett, SPORT luktar bensin!!!

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #235 skrivet: maj 14, 2010, 00:13:26 »
ÅHÅÅÅÅ vars ska man måsta fara i sverige för att se den här i sommar?

Vars? :P Du får pallra dig ända ner till Stockholm sörru :P

Jag va ut till garaget idag igen, och till min stora fasa va alla lyftar upptagna av folk som skulle byta handbromsvajrar, laga rost och hålla på... Så vad gör man? JO! Såhär...





Lyftarna tar 6500kg styck, så jag tänkte att det borde räcka till till en 1000 kilos 360 :P

Nu finns det iaf koppling så bilen drar sig framåt. Och dessutom så är avgassystemet helt klart. Nu har jag 3-tums sidepipe OCH orginalsystem. Med andra ord så är den relativt tyst och öppnar man spjället så är den väldigt mycke inte tyst :P






Och självklart... nu när koppling osv fungerar så var jag tvungen att köra en första provrepa. Otroligt grovt mappat och 0,2bars ladd, men går gör den. Bättre än den gjorde orginal iaf :P



Återkomma när jag har mer att visa :P

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #236 skrivet: maj 14, 2010, 08:10:52 »
Ska du dra om bältet sen och placera fästet högre upp?

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #237 skrivet: maj 14, 2010, 09:57:15 »
Ska du dra om bältet sen och placera fästet högre upp?

Japp, ligger på "to do"-listan. Tillsammans med ungefär en miljard andra saker.

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #238 skrivet: maj 14, 2010, 17:09:23 »
Låter bra =) Skulle inte vilja ha bältet så ifall olyckan är framme.

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« Svar #239 skrivet: maj 14, 2010, 23:05:01 »
Låter bra =) Skulle inte vilja ha bältet så ifall olyckan är framme.

Nu är det nära! Va in till jobbet igen idag och pysslade vidare. På söndag blir det lite mer finlir som att montera laddtrycksmätare, koppla kylfläkt, montera linelock-ventil osv... Sen blir det att köra hem bilen från jobbet.... 6,5 mil mappning :P