Författare Ämne: slitna vindrutor  (läst 6275 gånger)

FimpeN

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 127
    • Visa profil
slitna vindrutor
« skrivet: oktober 07, 2009, 23:01:34 »
Snart dax att besikta bilen och nå har en kompis skrämt upp mig att bilprovningen här i närheten har börjat testa vindrutor på bilarna. http://www.gbf.se/page.php?id=1 Nån som har råkat ut för något sådant? skulle ju vara skit drygt att råka ut för det för då blir väll det en ny ruta man får betala för?

johamn

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
SV: slitna vindrutor
« Svar #1 skrivet: oktober 08, 2009, 13:51:50 »
Helt rätt om dom anmärker på en ruta som är dålig, det är ju faktiskt farligt..

Tyvärr brukar SBP inte vara så hårda på den punkten, så du borde nog klara dig om den bara är repig

Mvh J

FimpeN

• Medlem
  • Medlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: oktober 08, 2009, 15:55:36 »
Okej då kan jag hålla mig lugn då.

kullke

• Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: oktober 08, 2009, 16:00:05 »
Byt ruta, det är ju inte så mycket jobb att byta, och så är det som att köra en ny bil när man har ny vindruta ;)

FimpeN

• Medlem
  • Medlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: oktober 08, 2009, 18:14:56 »
Byt ruta, det är ju inte så mycket jobb att byta, och så är det som att köra en ny bil när man har ny vindruta ;)

Nä det är inte svårt att byta en ruta men dom kommer inte gratis om man säger så. :P

kullke

• Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: oktober 08, 2009, 22:12:58 »

Nä det är inte svårt att byta en ruta men dom kommer inte gratis om man säger så. :P
Det har du ju nog rätt i att de inte gör, men om du söker kan du kanske hitta en ny relativt billigt, och de är prisvärt att få åka med en ny ruta :)

peter schmidt

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: oktober 09, 2009, 16:16:15 »
Jag har sett annonser på blocket om nya rutor och dom tog typ 700:- för en ny  :)
"don't buy it if you can build it!"

D.Svensson

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 233
  • Volvo 340 DL -87 R.I.P
    • Visa profil

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #8 skrivet: oktober 09, 2009, 19:52:21 »
Priset avskräcker inte men jag är rädd för jobbet om jag skulle få för mig att byta. (Ska ändå ta loss den och rostlaga där i kring iofs..)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kullke

• Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: oktober 09, 2009, 22:12:06 »
Priset avskräcker inte men jag är rädd för jobbet om jag skulle få för mig att byta. (Ska ändå ta loss den och rostlaga där i kring iofs..)
Det jobbigaste är ju kanske att rengöra gummilisten från gammal tätningsmassa, eller att rostlaga ifall att det finns ytrost under listen :-\

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #10 skrivet: oktober 09, 2009, 22:18:36 »
Det jobbigaste är ju kanske att rengöra gummilisten från gammal tätningsmassa, eller att rostlaga ifall att det finns ytrost under listen :-\

Är där tätningsmassa då med en gummilist? Trodde gummilisten var där istället för tätningsmassa/lim
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kullke

• Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: oktober 09, 2009, 22:24:28 »

Är där tätningsmassa då med en gummilist? Trodde gummilisten var där istället för tätningsmassa/lim
Det är gummilist med lite tätningsmassa som extra tätning.