Jo, har själv svetsdiff på 340:an, men jag svetsade inte in hela diffen, utan jag tog bort de 2 småkuggarna, och svetsade de 2 större kuggarna som drivaxlarna drivs av FAST i diffhuset (det som är fast i krondrevet). Svetsade med någo stil 260A mig svets, tills hela kronhjulet var så hett att man inte kunde sätta det i en paffask på över en timme.
Har burnat sönder kanske 15 serier bakdäck, och driftat som en idiot, och håller bra ihop. REKOMMENDERAS.
Om diffbyte, diffen kommer INTE som sagt bort utan att släppa ner transaxeln från bakändan, kom ihåg att öppna motorhuven, annors kan motorn toppa i motorhuven (så gör det åt mig), inte nödvändigtvis om man har dåliga kuddar (mina råkar vara bra). Och att hålla själva kardanaxeln inne på rätt plats i momentröret, man skall sätta imot med en stor skruvmejsel från hålen i röret bak, då man rycker ut transaxeln.
Om man vill sära på låda och diff under bilen, och endast ta ut diff, TÖM VÄXELLÅDAN, annors har du ATF oljorna runt golvet (har ballat här själv
).
Roligt att se att du reparerat rostskadorna, jag har bara bulor på min, och efter äventyrandet med lyktstolpan vintern 2005/6, så ska jag byta hela bakre förarsidan, för den är bucklig (den var inslagen 23cm, fick den dock att se relativt bra ut). Annors är rostskicket i min bil som tur EXTREMT bra, har inte sett en annan 300 series, som har ROSTFRIA trösklar, och alla dörrar är så gott som rostfria efter 22 år och 337000km.