Fyller på tråden då jag nu har fått igång de lilla aset!
Satte i motorvärmaren i ca 15 min under tiden jag bar in ved och sen koppla jag på startkablar eftersom batteriet var slut å så börja jag med mina försök.
Var exakt som innan att den starta men hacka på 500 varv men efter några försök till så helt plötsligt startar den och går hur klockrent som helst och ligger stadigt på 900-1000 varv som vanligt och den svarar klockrent på gaspådrag.
Va kan vara orsaken? är det bara kylan som är boven och det lilla som motorvärmaren gav och mina startförsök gav värme nog för att sen starta?

Enda som går att påpeka nu är att den ryker rätt så rejält på tomgång och och vid gaspådrag.
Känns ju som att kan va skönt att få detta fel åtgärdat då man gärna vill kunna åka å parkera bilen i mer en 30 min utan att oroa sig för att inte komma hem.'
Körde hem bilen nu..starta den rätt lätt den fick stå å gå medans jag packa ihop laddare mm..kör 500 m bilen har nu börjat dumma sig igen..stannar i en korsning å släpper gasen och bilen dör. Motorn har nu hunnit blivit varm. står i 5 min å försöker starta bilen som till sist börjar gå igen..varvar ur skiten å kör fort hem å parkerar. släpper gasen och nu går den på tomgång igen vafan ere för fel biljäveln lider av?