Nu har jag kommit fram till att det är soppan som strular för jag kopplade in lamda mätaren och när bilen stryper sig och bara varvar 1k-2k varv så visar lamda mätaren snålast möjliga någon som vet vad det kan va typ skit i tanken? men det som är konstigt är ju att så fört jag slår av och sen på tändnigen så funkar det igen
Jättebra, dock kan det fortfarande vara tändmodulen som är grundproblemet eftersom den triggar bränsleboxen att spruta in rätt mängd (i proportion till varvtalet).
Men då skulle det synas på varvräknaren eftersom den mäter/visar samma triggersignal som insprutet.
Skulle vara om det är fel i bränsleboxen så att den får för sig att du ligger på max varvtal så att den vill varvtalsbegränsa. (B200F har varvstoppet i bränsleboxen medans B200E har varvstoppet i tändningen. Förmodligen rotorn).
Men som sagt bra att du spanade in lambdavärdet. Har du nån bränslebox att byta med och testköra?
Tror inte på bränslepumpsreläet då det förmodligen hade tvärdödat motorn vid fel på det.
Men har du ett tillgängligt så TESTA för guds skull det med/först. Är ju smidigt!