Jag har en 85:a och har läst mig till att med facelift -86 kom nya baklyktor. Mina har den allmänna sjukan att det vita glaset ramlar av. Har bytt flera ggr med samma resultat efter ett tag.
Nu undrar jag om de nya glasen passar "bolt on" i de gamla fästena på bilen. De ser ju ut att vara ungefär samma mått. Och om kontakter är samma? Skulle ju se lite modernare ut också.
Sen om nån i Ume-området har några till salu så är jag intresserad. Fanns på skroten för 300 kr/st (jag behöver till båda sidor), men det var för dyrt för en bil som kostade 1500kr tycker jag. Då köper jag hellre en hel reservdelsbil.