Hej!
jag e ny på fourmet men har fått ett problem..
Jag fick tassarna på en gammal lite smårostig 360 med trasig topplockspackning innan helgen som jag och en kompis (Malheus) (projekt tråd kommer) vi bytte topplockspackning och efter lite smått efterdragande på läckande avgasrör så fungerade allt Prima! men efter provturen skulle vi packa bilen och åka cr 12 mil hem till stan.... och Precis när när allt va klart för att åka, vrider på nyckeln, reagerar på att inte instrumenten alls lyser upp som dom gjorde innan? och startmotorn bara går och går... Inte en tändning!!.. lossar ett tändstrift och bekrfäftar farvågorna...ingen gnista what so ever........ då tar Malheus fram en burk med elspray, vi lossar fördelardoslock och alla tändkablar o.s.v.och så bankar jag lite surt på instrumentpanelen ihop om att det e ett relä som har pajjat.. då mystiskt nog när vi tryckt tillbaka fördelardoslocket och stiften så startade bilen hur fint som hällst??
såklart när jag parkerade igår så startade jag några gånger innan jag gick in, och då gick det hur fint som hällst...
dock när jag kom hem från jobbet i dag och skulle flytta på bilen så starta den inte.. samma fel igen...
tändkablar ska bytas då en av dom gick söder vid demontering.... motorn hadde gått mycket varmt så plasten/gummit i anslutningen hadde smält fast mot stiftet. men jag tycker den då borde gå på 3 burkar i alla fall?! och instrumentera lyst upp. som tex chokelampan.
iaf..
det jag konstaterat, det klcikar när man vrider nyckeln till tändläge, kan ju vara vilket relä som helst.
Ingen gnista och så lyser inte instrumenten alls. och inga lampor alls. inge blinkers eller lyktor fram eller bak.
nån som har nån idé så e jag mycket tacksam! säkert nån annan på forumet som har haft samma fel. men sökfunktionen ville inte fungera som jag ville.....