Hade samma/liknande fel på min. Att lossa dörrsidan är inte så svårt. Börja med att ta bort ramen runt dörröppningshandtaget. Det gör man genom att skjuta ramen framåt eller bakåt (kommer inte ihåg nu). Pilla sen bort täcklocket på fönsterveven, skruva loss skruven som sitter bakom så att du kan ta loss veven. Nästa skruv sitter i botten av handtaget/förvaringsfacket mitt på dörren. Sen sitter det 4-5 skruvar till i dörren men dem ser man lätt. När dessa är lossade så lossar man dörrsidan i underkant genom att dra den emot sig (försiktigt), den sitter med snäppfästen här. Efter snäppfästena är lossade lyfter man dörrsidan uppåt för att kroka av den från fönsterlisten och låsknappen. Har du en högtalare i dörren från man lossa högtalarkablarna innan dörrsidan är helt fri från bilen.
Ska jag gissa så har mekanismen som ger dörren dess lägen lossnat helt från dörren. Har du tur ligger skruvarna kvar i dörren, det gjorde dom på min, om inte har säkert nån hjälpsam själ här koll på var det ska vara för några. Hoppas det var till hjälp.
(Ska väl även passa på att nämna att det var några månader sen jag gjorde det här och ovanstående är taget helt ur minnet och kanske inte helt korrekt)