Hej igen och tack för de snabba svaren!
Det är ett system med lambdasond, och jag har hittat en pdf som beskriver L/LU/LH-Jetronic. H står för varmtråd på tyska men detaljerna som skiljer L och LU har jag inte hittat, men jag tror att LU är nyare.
Den gul-röda verkar vara en återvändsgränd, att den inte är ansluten på kullkes bil kan förklara varför den aldrig märktes upp på på min härva, den är också ganska ärgad....
Duetten verkar inte gå fett, den går riktigt bra när den väl snurrar. Kanske lite seg i accelerationen men tändningen står på 16-17 grader pga halvfärdig givarinstallation.
Jag ska undersöka kallstartsystemet, och försöka varmstarta med kontakten borta.
Ska också kolla tempgivaren i toppen, kanske har FREJ några bra mätvärden att gå efter?
Jag har hittat uppgifter om att tillsatsluftsliden skall sitta nära motorn för att känna av motortempen, det gör inte min. Men den reglerar väl bara tomgången?? (om jag fattat rätt...) och tomgången är bra.
Jag hittade ett par trådar här (Teknik) från 2007 som tog upp liknande problem, men inga klara lösningar.
"Varmstartsproblem" har liknande problem men ingen lösning.
(Hittade detta om motortempgivaren, fast tråden handlar om: Dålig tomgång vid kallstart, från MAX:)
Dess värde skall enligt Haynes vara: 2-3 k Ohm @ 20 grader, typ NTC (Negativ temperatur coefficient) [mao blir den varmare minskar resistansen]...
Nästa arbetspass på Duetten blir Måndag kväll, så tyvärr dröjer uppdatering några dagar.
Med vänliga hälsningar/Martin