Jag tänkte att vi hoppar över det officiella pepparkaksracet i år då uppslutningen blev lite dålig förra året... Det hindrar naturligtvis inte att man bakar ändå!
Här kommer 2010 års Volvo 360 Skogaholm Edition - MKIV borde det väl bli?
Datum: 5/9-2010
Plats: Mantorp Park motorstadion
Händelse: TPCs årliga träff
300Power Club dominerar i depån med racebuss med klubbdekal och inte mindre än sex (har jag räknat fel här?) bilar redo att ge sig ut på banan - hur ska 740-fantasterna i TPC klara detta? Starten går och till en början ser det mörkt ut för storvolvosarna - det är bra fart på 360orna i år! Men vadnu?
Här har det hänt något, Peter verkar ligga med sin keps under Camillas skärmbreddade skönhet - kan det vara Biltemas bränslepump som sagt upp sig, eller är det måhända en mullvad från sandfållan som fastnat i diffen när Peter skulle visa Camilla hur bilen ska framföras?Nåväl, smärre missöden får man ju räkna med! Tur att det fanns fler 300or på plats som kunde hålla fanan högt!
Det här verkar inte bra; är det inte Zyklon som kommer gående med armarna i vädret i en gest av fullkomliga uppgivenhet? Camilla undrar naturligtvis vad som hänt, inte kan väl vara topplockspackningen som har gått igen?Trots att Zyklons bil lastats in i bussen igen ser det ljust ut för klubben; Camillas bil är tillbaka på banan och Knotan, Peter, DaViD och Elleshar gör sitt bästa för att hålla asfalten varm. Lite småbekymmer med ivägflugna frostpluggar, bristfällig kylning och visslande vevhusventilation få man ju räkna med när man plockar ut ett sådant gäng fullblod på banan!
Vad kan nu klubben ordna för att verkligen lämna ett 300-format avtryck i TPCs historia? Knotan verkar mesta lämpad för jobbet, han producerar ju bilar som en annan bakar pepparkakor - många blir det och fort ska det gå! Men blir det verkligen alltid så bra?
Vad har egentligen hänt här Knotan, bilen verkar vara obehagligt långt ute i gröngräset och väldigt nära stängslet?
Vad har vi sagt om svetsade spindelleder? Nåväl, pepparkaksbilar hör ju hemma på stekspadar - i vart fall mer än riktiga bilar...Det var allt för iår, fler bilder finns som vanligt på min
hemsida...