Håller på att byta topp på min 360gl 87:a med b200f motor.
Jag plockade bort vatten temp givaren och tänkte inte använda den mer för den dricker mycket soppa så det skulle kunna vara den det är fel på. Men den jag plockade bort var blå o hade nummer 742, men dom jag hade liggande som var blå hade nummer 851 och 747 och tror den tredje hade 847 sen hade jag två svarta med nummer 878 o 951, finns det någon stans där man kan läsa vilken givare som har samma värden så jag vet vilken jag kan använda, vet ju heller inte om den som satt i den gamla toppen var rätt.
Skulle kunna vara termotidkontakten som gör att den dricker mycket med, men hade ingen sån på lager.
Sen undrar jag vad ställskruvarna under spjällhuset, en eller båda bör vara till luftsliden eller vad den heter.
Märkte oxå att båda dom skruvarna var max inskruvade och även tomgångsskruven var så mycket nedskruvad så spjället var helt stängt när man inte gasade ändå hade jag en tomgång på 1200varv.
Lägger upp en bild o visar vad jag menar för skruvar, o nämn gärna en rekommenderad inställning på dom.